Απόλυτο χάος στο φέρι που προσάραξε στα Νέα Στύρα: Μαρτυρίες σοκ για την απουσία του πληρώματος και την καθυστέρηση των Αρχών ΒΙΝΤΕΟ

Αγωνία, πανικός και πλήρης απουσία οργάνωσης καταγγέλλουν οι επιβάτες του ferry boat που προσάραξε το απόγευμα της Τρίτης στη βραχονησίδα «Γλάρος», ανοιχτά από τα Νέα Στύρα. Οι εικόνες και οι μαρτυρίες που καταγράφηκαν στα social media προκαλούν σοκ, ενώ σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν για τις ευθύνες του πλοιάρχου και της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Απόλυτο χάος στο φέρι που προσάραξε στα Νέα Στύρα: Μαρτυρίες σοκ για την απουσία του πληρώματος και την καθυστέρηση των Αρχών ΒΙΝΤΕΟ

Το ρολόι έδειχνε 18:30 όταν το φέρι «Παναγία Παραβουνιώτισσα» απέπλευσε από το λιμάνι των Νέων Στύρων με προορισμό την Αγία Μαρίνα, μεταφέροντας 105 επιβάτες και εννεαμελές πλήρωμα. Είκοσι λεπτά αργότερα προσέκρουσε σε βραχονησίδα, προκαλώντας ελαφριά κλίση και εισροή υδάτων. Η αποβίβαση των επιβατών έγινε με ιδιωτικά σκάφη και καΐκια, καθώς επικράτησε χάος και πανικός, με τους επιβάτες να δηλώνουν ότι το πλήρωμα ήταν άφαντο και δεν υπήρξε καμία ενημέρωση για την κατάσταση.

Υπ. Ναυτιλίας: Στέλνει στον Εισαγγελέα την πλοιοκτήτρια εταιρεία για την προσάραξη του φέρρυ μποτ

Σε βίντεο που κατέγραψαν επιβάτες, ακούγονται φωνές αγωνίας:

«Το πλήρωμα πού είναι;»,

«Δεν έχει έρθει κανείς, δεν έχουμε καμία ενημέρωση»,

«Μόνοι μας βάλαμε σωσίβια, μόνοι μας πήραμε το Λιμενικό».

Σε άλλο απόσπασμα, μία γυναίκα λέει στα αγγλικά «πού μας πηγαίνουν;», αναδεικνύοντας το πλήρες έλλειμμα καθοδήγησης.

Ο καπετάνιος, άφαντος τις κρίσιμες στιγμές, δεν ενημέρωσε άμεσα τις Αρχές για το συμβάν, όπως είχε υποχρέωση. Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) έλαβε την πρώτη ειδοποίηση από πολίτη μόλις ένα λεπτό μετά την πρόσκρουση και χρειάστηκαν άλλες έντεκα για να έρθει σε επαφή με τον ίδιο τον πλοίαρχο. Ο καπετάνιος έχει ήδη προσαχθεί από τις Λιμενικές Αρχές και πρόκειται να οδηγηθεί στον αρμόδιο εισαγγελέα, ενώ το Λιμεναρχείο διεξάγει προανάκριση.


Καμία ενέργεια αποκόλλησης

Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας, η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν έχει αναθέσει, μέχρι και τις πρωινές ώρες της επόμενης ημέρας, σε εξειδικευμένη εταιρεία την εκπόνηση και κατάθεση σχεδίου αποκόλλησης και ναυαγιαίρεσης. Η καθυστέρηση αυτή θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο τις περιουσίες των επιβατών που άφησαν στο πλοίο τα αυτοκίνητα και τα προσωπικά τους αντικείμενα, αλλά και το ίδιο το θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής.

Μαρτυρίες με φωνή και εικόνα

Η αδερφή του αντιδημάρχου Αθηναίων, Γιώργου Αποστολόπουλου, κατέγραψε τη στιγμή που έλεγε: «Το καράβι έφυγε 18:30 και χτύπησε σε ξέρα. Έχει γείρει. Κανείς δεν εμφανίστηκε, δεν υπήρξε ανακοίνωση. Ο κόσμος πήρε μόνος του τα σωσίβια από κάτω από τα καθίσματα. Δεν υπάρχει πλήρωμα, δεν έχει έρθει κανένας».

@eiriannart #fypシ #ευβοια #greece ♬ Just A Girl – No Doubt

Άλλοι επιβάτες αναφέρουν ότι η αποβίβαση έγινε με τη βοήθεια ιδιωτών, κάποιοι από τους οποίους σήκωναν στην αγκαλιά τους παιδιά και ηλικιωμένους για να τους μεταφέρουν σε ασφάλεια. «Και μετά, το Λιμενικό ήρθε να του ζητήσει την άδεια του σκάφους», έγραψε ειρωνικά μία γυναίκα στο TikTok, αναφερόμενη σε έναν από τους διασώστες.

@eiriannart #fypシ #ευβοια #greece ♬ Jet2 Advert – ✈️A7-BBH | MAN 🇬🇧

Μια άλλη επιβάτης δήλωσε: «Το άγχος ξεκίνησε όταν συνειδητοποιήσαμε ότι δεν έχουμε καμία πληροφόρηση. Δεν τρομάξαμε αρχικά, αλλά όταν βλέπεις την αβεβαιότητα γύρω σου, αρχίζει ο πανικός. Κάποιοι φώναζαν ότι πρέπει να γίνει εκκένωση και το πλήρωμα ήταν άφαντο. Έφυγα με καΐκι, δεν είδα καν το Λιμενικό».

@george.apostolopoulosΝαυάγιο στο Ευβοϊκό σήμερα. Μπορει να μην ήμουν εγώ στο καράβι αλλά ήταν η αδελφή μου. Πλήρης απουσία κρατικού μηχανισμού και ιδιωτικής πρωτοβουλίας, μόλις ένα τέταρτο από το λιμάνι. Επιτελικό κράτος Μητσοτάκη=0. Μα τι λέω τώρα; Τέμπη, Μάτι, ναυάγιο μεταναστών, Δαδιά, Βάλια Κάλντα και τόσα άλλα…♬ πρωτότυπος ήχος – Γιώργος Π. Αποστολόπουλος

Το φέρι παραμένει κολλημένο στη βραχονησίδα, ενώ η έρευνα του Λιμενικού και του Υπουργείου Ναυτιλίας συνεχίζεται. Η υπόθεση έχει ήδη περάσει στα χέρια της Δικαιοσύνης, με σοβαρά ερωτήματα να αιωρούνται για την επάρκεια της πλοιοκτήτριας εταιρείας, τη στάση του πληρώματος και τις καθυστερήσεις που θα μπορούσαν να έχουν οδηγήσει σε τραγικά αποτελέσματα.