Αυγουστιάτικη συνέλευση στο Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας: Σε κρίσιμη καμπή η εταιρεία
Η γενική συνέλευση θα γίνει στο ΤΕΕ Δυτ. Ελλάδος την Τετάρτη 20 Αυγούστου

Δημοσιεύθηκε από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ η πρόσκληση για τη διεξαγωγή γενικής συνέλευσης, την Τετάρτη 20 Αυγούστου στο ΤΕΕ. Η επιλογή της ημερομηνιάς διεξαγωγής της συνέλευσης σε περίοδο διακοπών, δεν προσφέρεται για τέτοιου είδους διαδικασίες.
Στην ερώτηση που υπέβαλε η εφημερίδα «Πελοπόννησος» στον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου Ευάγγελο Φλωράτο, ο ίδιος τόνισε πως οι εξελίξεις ώθησαν τη διοίκηση σε αυτή την απόφαση, καθώς μετά από χρόνια παρουσιάζεται ένας αξιόπιστος επενδυτής για την αγορά του συνόλου των μετοχών του αυτοκινητοδρομίου Πάτρας.
Ο γνωστός εφοπλιστής και ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΕΚ Μάριος Ηλιόπουλος, διακεκριμένος οδηγός του μηχανοκίνητου αθλητισμού, φέρεται από τη διοίκηση της εταιρείας να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον, το οποίο όμως δεν έχει γίνει στην παρούσα φάση με επίσημο τρόπο.
Ο κ. Φλωράτος ανέφερε στην «Π» ότι η συμφωνία έχει προχωρήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό, η δε πρόταση αναμένεται να παρουσιαστεί ενώπιον των μετόχων στη γενική συνέλευση και είναι πολύ συμφέρουσα, καθώς αφορά στην εξαγορά του συνόλου των μετοχών έναντι ποσού 4,5 εκατ. ευρω. Ωστόσο, απόφαση δεν προβλέπεται να ληφθεί με βάση την ημερήσια διάταξη, η οποία περιλαμβάνει μόνο την έγκριση των οικονομικών καταστάσεων και την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου.
Στην ερώτηση πώς θα διασφαλιστεί η επένδυση, ο κ. Φλωράτος είπε πως οι χρήσεις γης του ακινήτου προβλέπουν μόνο αυτή τη δραστηριότητα, καθώς και επενδύσεις τουρισμού. Η εταιρεία θα διασφαλίσει ότι η πώληση των μετοχών θα γίνει με σκοπό την υλοποίηση αυτοκινητοδρομίου, για το οποίο υπάρχουν εγκεκριμένες άδειες. Η επαναφορά της επένδυσης στον Αναπτυξιακό νόμο είναι θέμα που θα απασχολήσει τον νέο επενδυτή, είπε ο κ. Φλωράτος.
Η εταιρεία Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ είναι πολυμετοχική και ιδρύθηκε το 1995 από 420 μετόχους. Μεταξύ αυτών, ιδιαίτερη θέση κατέχουν αυτοδιοικητικοί και άλλοι φορείς του νομού με συνολικό ποσοστό σχεδόν 40%, όπως η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, το Επιμελητήριο Αχαΐας, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων, ο Δήμος Πατρέων, ο Δήμος Ερυμάνθου, η ΔΕΥΑΠ και ο Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Χαλανδρίτσας.
Η υπόθεση του αυτοκινητοδρομίου παραμένει σε τέλμα εδώ και χρόνια, ενώ η εμφάνιση νέου επενδυτή, έρχεται σε συνέχεια της απένταξης του επενδυτικού σχεδίου από τον Αναπτυξιακό Νόμο, γεγονός που σήμανε την απώλεια επιδότησης της τάξης του 30%, εξαιτίας της μη υλοποίησης έργου.
Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις για το οικονομικό έτος 2024, το πάγιο ενεργητικό της εταιρείας ήταν στα 1.154.268,04 ευρώ. Αντιστοιχεί στην ουσία στην αξία της έκτασης στη Χαλανδρίτσα (1148 στρέμματα) και σε κάποιες εργασίες που έχουν γίνει κατά το παρελθόν.
Το κυκλοφορούν ενεργητικό είναι μόλις 11.298.15 ευρώ (μόλις ~1%), τα ίδια κεφάλαια 1.129.713,81 €, οι δε υποχρεώσεις 35.852,38 ευρώ.
Παρόλο που η χρήση ήταν οριακά κερδοφόρα +284,56 €, τα κέρδη είναι μηδαμινά και δεν μπορούν να αντισταθμίσουν το ιστορικό ζημιών της εταιρείας -555.806,93 €. Το σωρευτικό αρνητικό υπόλοιπο -556.091,49 € δείχνει πως η εταιρεία έχει μεγάλη ζημιά εις νέον, που υπονομεύει τη μελλοντική της δυνατότητα διανομής κερδών ή απορρόφησης ζημιών.
Ως συμπέρασμα, στα θετικά συγκαταλέγεται η υγιής κεφαλαιακή διάρθρωση (υψηλά ίδια κεφάλαια), ο μηδενικός τραπεζικός δανεισμός (χαμηλό ρίσκο χρεοκοπίας) και η έστω και οριακή κερδοφορία.
Στα αρνητικά, λαμβάνεται υπόψη η πολύ μικρή ρευστότητα – και άρα ο κίνδυνος σε περίπτωση απρόβλεπτων αναγκών, οι μεγάλες συσσωρευμένες ζημίες που επηρεάζουν τη μακροπρόθεσμη αξία και το πολύ μικρό περιθώριο καθαρού κέρδους και άρα χαμηλή απόδοση ιδίων κεφαλαίων.
Το σχόλιο της «Π»
Η Γενική Συνέλευση έρχεται 30 χρόνια μετά την ανακοίνωση της ιδέας του αυτοκινητοδρομίου, αλλά και μετά από 25 χρόνια αναποτελεσματικότητας στην εφαρμογή του αδειοδοτηθέντος αυτοκινητοδρομίου.
Η ιδέα ενθουσίασε, η αναποτελεσματικότητα κούρασε.
Κάθε γενική συνέλευση και ιδιαίτερα οι εκλογοαπολογιστικές (ανά 5ετία) αποτελούν και συνιστούν μια τομή στον χρόνο και τις εξελίξεις.
Πολύ περισσότερο η επικείμενη, αφού ένα από τα θέματά της είναι η ενημέρωση των μετόχων, από το απερχόμενο διοικητικό συμβούλιο, περί εξαγοράς του συνόλου του πακέτου των μετοχών της «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ» από φερόμενο επενδυτή.
Και οι μέτοχοι σαν πρόσωπα, αλλά και οι μέτοχοι σαν φορείς δημοσίου συμφέροντος (Αυτοδιοίκηση, Επιμελητήριο) εύχονται και ελπίζουν για την υλοποίηση του οράματος κατασκευής του αυτοκινητοδρομίου.
Ενδιαφέρουσες οι εξελίξεις, κρίσιμες οι αποφάσεις της γενικής συνέλευσης.
Ιδωμεν…
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News