Ελεγχος του ΟΣΕ για επιστροφή του τρένου στην Πάτρα – Από την Τετάρτη ο Προαστιακός- Ο Γεραπετρίτης σε βαγόνι προς Αχαΐα

Τρέχουν στον τοπικό ΟΣΕ για να κάνουν επιθεωρήσεις της γραμμής του Προαστιακού της Πάτρας που έμεινε ανενεργή για τρεις εβδομάδες – Υπογράφεται και το μεγάλο έργο συντήρησης.

ΟΣΕ

Στην αυριανή επανεκκίνηση περιλαμβάνονται τα δρομολόγια του Προαστιακού της Πάτρας, προς Ρίο και Κάτω Αχαΐα, αλλά και ο Οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτό – Καλάβρυτα, όπως και το τοπικό τρενάκι Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο Ηλείας.

Ο Προαστιακός Αθήνα – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο, θα γίνει σε δεύτερη φάση, τη Δευτέρα 27 Μαρτίου.

Η επανεκκίνηση είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού. Μάλιστα, πολλοί λένε ότι η διακοπή του Προαστιακού της Πάτρας ήταν «βεβιασμένη απόφαση», που ελήφθη στη σκιά του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη και δεν είχε κάποια λογική βάση.

Σε κάθε περίπτωση, η έναρξη της λειτουργίας των τρένων έπρεπε να γίνει, γιατί εγκυμονούσε σοβαρός κίνδυνος κλοπών και δολιοφθορών, όπως συνέβη στον Προαστιακό λίγες ημέρες μετά την αναστολή των δρομολογίων του.

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ
Ως προς την επιθεώρηση των υποδομών, έχουν ξεκινήσει από τοπικό συνεργείο του ΟΣΕ, κατά μήκος όλης της γραμμής. Οταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, εμφανίζονται προβλήματα στις υποδομές. Επιπλέον, στην επιφάνεια των γραμμών μπορεί να υφίστανται εμπόδια, που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια παύσης της κυκλοφορίας, όπως θραύση σιδηροτροχιάς, πέτρες, λάστιχα και φερτά από καθιζήσεις.

Η επαναλειτουργία των τρένων, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις, θα γίνει με μείωση της ταχύτητας στα σημεία χωρίς σηματοδότηση, με 2 μηχανοδηγούς καθώς και με 1 συνοδό σε κάθε αμαξοστοιχία, γεγονός που προκαλεί προβληματισμό ως προς το αν η Hellenic Train έχει το απαιτούμενο προσωπικό για να καλύψει όλα τα δρομολόγια του Προαστιακού της Πάτρας.
Στην Πάτρα, ο Προαστιακός θα λειτουργήσει ξανά εν μέσω σοβαρών καταγγελιών από σιδηροδρομικούς. «Δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική ανάταξη της γραμμής από το 1959 που μπήκαν αυτά τα σίδερα όταν αλλάξαμε από τον ατμό και πήγαμε στο πετρέλαιο», καταγγέλλει ο Σταύρος Πήλιος, γραμματέας Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου.

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ

Στο μεταξύ, θετικές είναι οι εξελίξεις για την εργολαβία συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής του προαστιακού σιδηρόδρομου της Πάτρας. Εγκυρες πηγές αναφέρουν στην «Πελοπόννησο» ότι το διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ πρόκειται να συνεδριάσει αυτή την εβδομάδα (ίσως Πέμπτη) μετά την τοποθέτηση του συγκοινωνιολόγου Παναγιώτη Τερεζάκη στη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ και ένα από τα πρώτα θέματα που θα τεθούν προς έγκριση, είναι η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού προϋπολογισμού 1,3 εκατ. ευρώ.

ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

Η εργολαβία προβλέπει πλήρη ανακατασκευή της γραμμής από τον κεντρικό σταθμό της Πάτρας μέχρι τον σταθμό του Αγ. Ανδρέα και έργα συντήρησης στο υπόλοιπο τμήμα. Ωστόσο, στο τμήμα από την οδό Κανελλοπούλου μέχρι το Ρίο, θα γίνουν σημειακές παρεμβάσεις, όπου κριθεί απαραίτητο. Ο λόγος είναι ότι η νέα εργολαβία από τη Ροδοδάφνη μέχρι το Ρίο προβλέπει πλήρη κατασκευή υποδομών, ηλεκτροκίνησης και συστημάτων μέχρι την οδό Κανελλοπούλου. Είναι προφανές ότι ο ΟΣΕ δεν φαίνεται διατεθειμένος να συντηρήσει ένα τμήμα της γραμμής που πρόκειται να ξηλωθεί σύντομα και να αντικατασταθεί.

ΔΙΠΛΗ ΓΡΑΜΜΗ

Η εργολαβία προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ που ανέλαβε η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ ΑΕ – Μυτιληναίος περιλαμβάνει κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με ETCS, που θα αναβαθμίσουν την ασφάλεια, τη μεταφορική ικανότητα του δικτύου και την καλύτερη εξυπηρέτηση και άνεση του επιβατικού κοινού.

ΜΕ ΕΠΙΒΑΤΗ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΣ ΑΧΑΪΑ

«Εγώ θα μπω στο πρώτο τρένο που θα επανεκκινήσει. Κυρίως για λόγους ψυχολογικούς θα μπω μαζί με τους ανθρώπους για να μη νομίζουν ότι είναι προσχηματικό όλο αυτό», είπε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης την προηγούμενη εβδομάδα και τόνισε: «Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού». Ο υπουργός, όπως πληροφορείται η «Πελοπόννησος», θα κάνει αύριο το πρώτο δρομολόγιο του Προαστιακού Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο, ενώ την ερχόμενη Δευτέρα θα κάνει και το δρομολόγιο του Προαστιακού Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο.