Καλάβρυτα: Μετά τις μοναχές, τώρα δεν θέλουν τα χωριά τους πυλώνες του ΑΔΜΗΕ

Σύμφωνα με πληροφορίες, με τη νέα χάραξη οι 2 πυλώνες του αρχικού σχεδίο θα γίνουν 7 -δυτικά της Μονής Αγ. Θεοδώρων- σε νέες θέσεις και σε μήκος 2,5 χλμ.

Καλάβρυτα

Καθόλου εύκολη δεν θα είναι η μετακίνηση των πυλώνων και η αλλαγή όδευσης των γραμμών υπερυψηλής τάσης του ΑΔΜΗΕ στα Καλάβρυτα, παρά την έγκριση που έδωσε η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για να ξεπεραστεί το εμπόδιο της Ιεράς Μονής Αγίων Θεοδώρων.

Μετά από μια διετία σοβαρών δικαστικών εμπλοκών, το υπουργείο ενέκρινε μετά από αίτημα, που υπέβαλλε ο ΑΔΜΗΕ το περασμένο καλοκαίρι, την τροποποίηση της απόφασης έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων του στρατηγικού έργου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, που όμως ακόμα δεν έχουν επιβεβαιωθεί, με τη νέα χάραξη οι 2 πυλώνες του έργου που προβλέπονταν στο αρχικό σχέδιο, αναμένεται να γίνουν 7 και να μετακινηθούν δυτικά της Ιεράς Μονής, σε νέες θέσεις καταλαμβάνοντας τμήμα μήκους 2,5 χιλιομέτρων.

Καλάβρυτα: Οι καλόγριες της μονής Αγίων Θεοδώρων μετακινούν τους πυλώνες του ΑΔΜΗΕ

Με βάση όσα έχουν διαρρεύσει, οι κάτοικοι του οικισμού Δεσινό, εκτιμούν πως οι πυλώνες θα βρεθούν έξω από το χωριό τους και σηκώνουν τείχος αντίδρασης από τώρα, ζητώντας τη συνδρομή του Δήμου Καλαβρύτων.

Η πρόεδρος της κοινότητας Διαμάντω Αθανασοπούλου και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Καμενιανιτών-Δροβολοβιτών-Δεσινιωτών Κωνσταντίνος Νικολόπουλος-Καμενιανίτης, με επιστολή τους προς τον δήμαρχο Καλαβρύτων Θανάση Παπαδόπουλο, αναφέρουν ότι, η προς τα δυτικά μετατόπιση της νέας γραμμής τοποθέτησης των πυλώνων γειτνιάζει επικίνδυνα με το χωριό. «Ζητούμε – έστω και την ύστατη ώρα – συνδρομή, επιφυλασσόμενοι κάθε νομίμου δικαιώματός μας», αναφέρουν. Οπως εξηγούν, η τοποθέτηση πυλώνων κυκλωτικά του χωριού και σε μικρή απόσταση από σπίτια, δημιουργεί τεράστια προβλήματα στο ήδη επιβαρυμένο Δεσινό, που πέραν των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, θα επιβαρύνουν την υγεία των εναπομεινάντων κατοίκων αλλά και επισκεπτών με την εκπομπή ακτινοβολίας.
Οι δύο τοπικοί παράγοντες ζητούν να εισαχθεί το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο και να παρθούν αποφάσεις που θα αποσταλούν στους αρμόδιους φορείς, περί επανεξέτασης του θέματος και απομάκρυνσης των πυλώνων σε απόσταση ασφαλείας.

 

Θανάσης Παπαδόπουλος: «Να δούμε πρώτα τη μελέτη»

ΚαλάβρυταΟ δήμαρχος Καλαβρύτων Θανάσης Παπαδόπουλος φαίνεται να τηρεί στάση αναμονής. Δεν διαφώνησε να φέρει προς συζήτηση το θέμα σε δημοτικό συμβούλιο, αλλά τόνισε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» ότι, πριν τη λήψη οποιασδήποτε απόφασης ο δήμος θα πρέπει να δει τα νέα σχέδια του ΑΔΜΗΕ. Σε κάθε περίπτωση, επισήμανε ότι αυτά τα έργα είναι στρατηγικού χαρακτήρα και οι δήμοι δεν μπορούν να τα εμποδίσουν, όπως είχε κρίνει και παλαιότερα το Ειρηνοδικείο της περιοχής σε άλλη προσφυγή.Η περίπτωση των μοναχών της ΙΜ Αγίων Θεοδώρων έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά, καθώς έχει σχέση με τον μοναχισμό, πρόσθεσε ο κ. Παπαδόπουλος. Για την νέα χάραξη, σημείωσε ότι πρέπει να εξεταστούν οι περιβαλλοντικοί όροι, κάτι που είναι θέμα ειδικών.

 

 

Διαμάντω Αθανασόπουλου: «Κινδυνεύουμε να πνιγούμε»

ΚαλάβρυταΗ πρόεδρος της κοινότητας Δεσινού Διαμάντω Αθανασόπουλου δήλωσε στην «Π» ότι το χωριό έχει σοβαρές αντιρρήσεις γιατί με την αλλαγή που σχεδιάζει ο ΑΔΜΗΕ, οι πυλώνες θα βρεθούν σε απόσταση 200 μέτρων από τα σπίτια. Επιπλέον, οι κάτοικοι του χωριού, φοβούνται για την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων, καθώς στο παρακείμενο δάσος γίνεται διάνοιξη δρόμου για την νέα όδευση των καλωδίων. «Πριν από 10 χρόνια κινδυνεύσαμε να πνιγούμε από πλημμύρα» είπε η κυρία Αθανασοπούλου. «Υπάρχει χείμαρρος που διασχίζει το χωριό. Το μοναστήρι δικαιώθηκε και κατάφερε να απομακρύνει τους πυλώνες. Εμείς όμως, θα τους έχουμε πάνω από σπίτια μας;» διερωτήθηκε η πρόεδρος του χωριού. Η κ. Αθανασοπούλου κάλεσε τον Δήμο Καλαβρύτων να συνδράμει με δικαστική αρωγή το Δεσινό, ενώ σημείωσε ότι η ίδια δέχεται μεγάλες πιέσεις από τους κατοίκους να μην επιτρέψει κάτι τέτοιο. «Εγώ ό,τι μπορούσα έκανα. Από εδώ και πέρα θέλω βοήθεια από τον δήμο» είπε. Σύμφωνα με την κυρία Αθανασοπούλου, ο ΑΔΜΗΕ μπορεί να επιλέξει εναλλακτική διαδρομή όδευσης των καλωδίων, χωρίς να προκαλείται κοινωνική όχληση σε περιοχή που είχε εξεταστεί αρχικά, κατά τον σχεδιασμό του έργου, αλλά στην πορεία εγκαταλείφθηκε για αδιευκρίνιστους λόγους.