Καλάβρυτα – Οδοντωτός: «Εθνικό έργο» η επέκταση, σύσταση νέας εταιρείας

Στα σκαριά τα πλάνα της αξιοποίησης του Οδοντωτού με τον υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή να χαρακτηρίζει το έργο ως «εθνικό».

Καλάβρυτα

Στις ράγες έχει μπει για τα καλά η χάραξη της επέκτασης του Οδοντωτού Σιδηρόδρομου από τα Καλάβρυτα μέχρι τη Μονή Αγίας Λαύρας, το οποίο σχεδιάζει με γοργούς ρυθμούς ο ΟΣΕ, κατόπιν πολιτικής βούλησης του ιδίου του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και βέβαια τον Δήμο Καλαβρύτων ο οποίος το ζήτησε και το στηρίζει με κάθε μέσο.

Παρότι στην αρχή το έργο χαρακτηρίστηκε «εύκολο» στην υλοποίησή του, τα τεχνικά κλιμάκια του ΟΣΕ βρήκαν ουκ ολίγα εμπόδια στη χάραξη της νέας γραμμής (5 χιλιομέτρων), η οποία παρά ταύτα ολοκληρώθηκε με την – διόλου τυχαία – επισήμανση των απαλλοτριώσεων γης που απαιτούνται, σε συνολικά 58 σημεία της διαδρομής που μελλοντικά θα κάνει το τρένο.

Μάλιστα, οι ρυθμοί που κινείται ο ΟΣΕ είναι τόσο έντονοι που ήδη, μέσα στο προηγούμενο δίμηνο, ολοκληρώθηκε και η αναγκαία Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, με μία απρόσμενη έκπληξη να περιμένει τους μηχανικούς. Η υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή Διακοπτού – Καλαβρύτων, επί τόσες δεκαετίες λειτουργίας, δεν διέθετε ΜΠΕ, παρότι διασχίζει την προστατευόμενη περιοχή του Βουραϊκού ποταμού, με αποτέλεσμα να απαιτηθεί να γίνει τώρα υποχρεωτικά για να ακολουθήσει και το νέο τμήμα επέκτασής της.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Π», το έργο των 8 περίπου εκατομμυρίων ευρώ, τείνει να μετατραπεί σε έργο όλης της χώρας και όχι μόνο τοπικού ενδιαφέροντος. Αυτό προκύπτει από έγγραφο το οποίο η διοίκηση του ΟΣΕ απέστειλε, προ ημερών, στον υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή και του ζητά να το χαρακτηρίσει ως «εθνικό έργο». Αυτό, όπως λέγεται συνδέεται τόσο με τη σπουδαιότητα και ιστορικότητα του Οδοντωτού, όσο και με την πολιτική βούληση να μην υπάρξουν εμπόδια και καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, αφού μ’ αυτόν τον χαρακτηρισμό οι απαλλοτριώσεις καθίστανται «αναγκαστικές» και εκτιμάται ότι θα φτάσουν τις 500 με 700 χιλιάδες ευρώ.

Μία ακόμα σκέψη των διοικούντων στον ΟΣΕ είναι το τρενάκι να υπαχθεί σε νεοσυσταθείσα εταιρεία που θα το λειτουργήσει με άλλα κριτήρια, ως τουριστικό, αναδεικνύοντας μία μοναδική ατραξιόν, κάτι που πιστεύεται ότι θα το ενισχύσει σημαντικά, το ίδιο και τη διασύνδεσή του με το νέο σύγχρονο δίκτυο του ΟΣΕ «Αίγιο – Κιάτο – Αθήνα».

Συμμέτοχοι σ’ αυτό το εταιρικό σχήμα δεν αποκλείεται να κληθούν να είναι η Περιφέρεια που άλλωστε θα χρηματοδοτήσει το έργο επέκτασης και ο οικείος Δήμος Καλαβρύτων.