Ναυάγιο – Πύλος: «Πρέπει να γίνει ένα restart σε όλο τον επιχειρησιακό μας σχεδιασμό» δηλώνει εμπειρογνώμονας
Στην ΕΡΤ μίλησε ο ναύαρχος ε.α. του λιμενικού σώματος και διεθνής πραγματογνώμονας, Νίκος Σπανός .
Ο ναύαρχος ε.α. του λιμενικού σώματος και διεθνής πραγματογνώμονας, Νίκος Σπανός μίλησε στην ΕΡΤ για το τραγικό ναυάγιο στην Πύλο, τονίζοντας πως πρέπει να υπάρξει ένα restart σε όλο τον επιχειρησιακό μας σχεδιασμό της Ελλάδας.
Φως στα αίτια της ναυτικής τραγωδίας στην Πύλο επιχείρησε να δώσει ο ναύαρχος ε.α. του λιμενικού σώματος και διεθνής πραγματογνώμονας, Νίκος Σπανός ο οποίος μιλώντας στην ΕΡΤ δήλωσε ότι οφείλεται στην παλαιότητα του σκάφους το οποίο το χαρακτήρισε «πλωτό νεκροταφείο». Όσον αφορά τον επιχειρησιακό σχεδιασμό ανέφερε ότι πρέπει να γίνει ένα restart γιατί οι ανάγκες είναι μεγάλες και τα ναυαγοσωστικά σκάφη δεν επαρκούν.
«Είναι μια κατάσταση πάρα πολύ δύσκολη. Όντως πρόκειται για ένα σάπιο πλοίο, ένα πλωτό νεκροταφείο στην κυριολεξία, ένα σκάφος που δεν είχε καθόλου πιστοποιητικά και έσυρε στον θάνατο στον υγρό τάφο δεν ξέρω πόσους ανθρώπους. Πραγματικά ποτέ δεν θα μάθουμε πόσοι έχασαν τη ζωή τους» δήλωσε στην δημοσιογράφο Σταυρούλα Χριστοφιλέα.
«Οι διακινητές συνήθως τους βάζουν σε τέτοια παλιά σκάφη γιατί δεν τα χρειάζονται. Δεν αξίζουν άλλωστε. Για σκραπ πηγαίνουν και μεταφέρουν αθώους ανθρώπους» συμπλήρωσε ο κ. Σπανός.
Εξηγώντας γιατί τα γυναικόπαιδα ήταν κλειδωμένα στο αμπάρι του πλοίου εξήγησε ότι αυτή είναι μια πρακτική που συνηθίζεται να γίνεται από τους διακινητές μεταναστών, οι οποίοι τους κρατούν φυλακισμένους μέχρι να φτάσουν στο προορισμό τους.
Χρειαζόμαστε περισσότερα ναυαγοσωστικά σκάφη
Μιλώντας για την πορεία του σαπιοκάραβου εξήγησε ότι έφυγε από το λιμάνι του Τομπρούκ με σκοπό να πάει Ιταλία, όμως δυστυχώς μπήκε εντός του ελληνικού FIR οπότε η Ιταλία παρέδωσε το περιστατικό στην ελληνική ακτοφυλακή.
Ο ίδιος περιέγραψε τη διαδικασία που ακολουθείται σε ανάλογες περιπτώσεις επισημαίνοντας ότι ένα σκάφος όταν είναι ακυβέρνητο σημαίνει ότι είναι σε κίνδυνο. «Σημαίνει ότι πρέπει να κάνω τα δέοντα με τον επιχειρησιακό μου σχεδιασμό, έτσι ώστε το σκάφος αυτό να πάει σ’ ένα ασφαλές αγκυροβόλιο» πρόσθεσε.
Ο κ. Σπανός αναφέρθηκε και στο ναυαγοσωστικό, το Αιγαίο Πέλαγος, το οποίο ήταν το πλησιέστερο στην περιοχή προσθέτοντας ότι για μια επιχείρηση διάσωσης πρέπει να είναι κοντά και διασωστικά σκάφη.
«Δεν μπορεί το σκάφος του Λιμενικού, ένα παραπλέοντα σκάφη να κάνει όλη τη δουλειά εκεί. Χρειαζόμαστε ναυαγοσωστικά σκάφη» είπε προσθέτοντας εάν στο σημείο της ναυτικής τραγωδίας είχε φτάσει τόσο το «Αιγαίο Πέλαγος» όσο και ένα ακόμη μεγάλο σκάφος θα μπορούσαν να πάρουν πάνω όλο τον κόσμο που ήταν στοιβαγμένοι σαν τα σταφύλια αλλά και να το κρατήσουν στην επιφάνεια, στηρίζοντάς το όταν θα είχε πάρει κλίση.
Ο κ. Σπανός εκτίμησε ότι η κλίση που οδήγησε στη βύθισή του και στον υγρό τάφο τόσων μεταναστών προκλήθηκε σκόπιμα από τους διακινητές. «Είναι μια κατάσταση πάρα πολύ τραγική, ένας ένας θάνατος πάρα πολύ σκληρός θα έλεγα και αυτές τις καταστάσεις τις προλαβαίνεις μόνο με τον τρόπο τον οποίο σας λέω», τόνισε ο ναύαρχος ε.α. του λιμενικού σώματος.
«Πρέπει να γίνει ένα restart σε όλο τον επιχειρησιακό μας σχεδιασμό», πρόσθεσε με αφορμή το ναυάγιο με τους δεκάδες νεκρούς και τους εκατοντάδες αγνοουμένους που χάθηκαν στη θάλασσα παρουσία διεθνής επιτήρησης.
Πηγή: ertnews.gr
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News