Ορατό εφεξής το έργο της Πατρών – Πύργου: Σε 3 εργοτάξια 700 εργαζόμενοι και 470 μηχανήματα
Αλεξοπούλου: «Από εδώ και στο εξής οι πολίτες θα βλέπουν το έργο να εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς εντός των χρονοδιαγραμμάτων»
Σε ποσοστό υλοποίησης άνω του 25% βρίσκεται σήμερα η εξέλιξη των τριών εργοταξίων του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, σύμφωνα με δηλώσεις της υφυπουργού Μεταφορών Χριστίνας Αλεξοπούλου.
Αυτό το φαινομενικά μικρό ποσοστό αφορά κατά κύριο λόγο τα τεχνικά και χωματουργικά έργα, τα οποία έπρεπε να προηγηθούν και σήμερα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί σε όλο το μήκος του νέου αυτοκινητόδρομου, με εξαίρεση ένα μικρό τμήμα στο Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα, λόγω εμπλοκής στις απαλλοτριώσεις.
Η κυρία Αλεξοπούλου τόνισε ότι από εδώ και στο εξής οι πολίτες θα βλέπουν το έργο να εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και θα φτάσει σε σημείο που θα παραδοθεί στους χρήστες εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων.
Το πρώτο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου, μήκους 13χλμ., από το Μιντιλόγλι έως και την Κάτω Αχαΐα, αφορά διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού. Τα υπόλοιπα 62 χιλιόμετρα είναι κατασκευή σε νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ηλιδας.
Σήμερα απασχολούνται στα τρία εργοτάξια περίπου 700 εργαζόμενοι και χρησιμοποιούνται 470 μηχανήματα. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει όλες τις καινοτομίες, που έχουν αναπτυχθεί στον αυτοκινητόδρομο σε λειτουργία, δηλαδή το τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα.
Στο μεταξύ, στην ουρά των διεκδικήσεων έχει μπει τους τελευταίους μήνες η Ολυμπία Οδός (Vinci, Ακτωρ, ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Hochtief), η οποία διεκδικεί ως παραχωρησιούχος της Πατρών-Πύργου αποζημιώσεις έως 90 εκατ. ευρώ για αναθεώρηση τιμών λόγω ανατιμήσεων.
Η διχογνωμία μεταξύ υπουργείου Υποδομών και κοινοπραξίας, αν μπορεί να εφαρμοστεί σε κατ’ αποκοπή κατασκευαστικό αντικείμενο η αναθεώρηση τιμών, οδηγεί τις δύο πλευρές σε διαιτησία. Η Ολυμπία Οδός επικαλείται την ανάγκη αλλαγής των τιμολογίων, λόγω της ραγδαίας μεταβολής των οικονομικών συνθηκών και της αύξησης των τιμών των υλικών για την οικονομική διεκδίκηση.
Για την αναθεώρηση του κόστους, η κοινοπραξία του έργου έλαβε υπόψη της τρία σενάρια που συνδέονται με τις ημερομηνίες υποβολής των προσφορών για το Πάτρα-Πύργος, αλλά και την ημερομηνία που ξεκίνησε η εργολαβία. Με βάση αυτά τα σενάρια, υπάρχουν τρεις διαφορετικές προσεγγίσεις ως προς το τελικό ποσό διεκδίκησης, με τα 90 εκατ. να είναι το ακραίο σενάριο.
Το Δημόσιο ωστόσο θεωρεί ότι η κοινοπραξία δεν δικαιούται αναθεώρησης τιμών, γιατί η σύμβαση υπογράφηκε το 2019 και δεν μπορεί να αιτιολογηθεί αναπροσαρμογή του κόστους.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News