Αίγιο: Όταν ο Χρόνης Αηδονίδης έγινε «δάσκαλος» στο μουσικό εργαστήρι
Με την καθοριστική συμβολή του πανελλήνιας εμβέλειας αιγιώτη καλλιτέχνη Σάκη Παπαδημητρίου, η «ΠτΔ» ξετυλίγει το κουβάρι της σχέσης Αηδονίδη και Αιγίου.
Είχε στενή σχέση με το Αίγιο το «αηδόνι της Θράκης», ο Χρόνης Αηδονίδης, που έφυγε πριν λίγες μέρες από τη ζωή. Και έβαλε φαρδιά-πλατιά την υπογραφή του.
Ο κορυφαίος ερμηνευτής παραδοσιακών τραγουδιών στην Ελλάδα εδώ και έναν αιώνα, ένας καλλιτέχνης-σύμβολο για το παραδοσιακό τραγούδι, σχεδόν για δύο ολόκληρα χρόνια ερχόταν στο Αίγιο, όπως αποκαλύπτει σήμερα η «Πελοπόννησος της Δευτέρας».
Με την καθοριστική συμβολή του πανελλήνιας εμβέλειας αιγιώτη καλλιτέχνη Σάκη Παπαδημητρίου, η «ΠτΔ» ξετυλίγει το κουβάρι της σχέσης Αηδονίδη και Αιγίου.
«Οταν στις αρχές του 1990 ξεκίνησα τη δημιουργία του Μουσικού Εργαστηρίου Αιγίου ως μουσικού σχήματος, που θα προσέγγιζε την απόδοση της παραδοσιακής μουσικής αποκλειστικά με παραδοσιακά όργανα που είχαν τότε σχεδόν εξαφανιστεί, δεν φανταζόμουν ποτέ αυτό το δώρο» ξεκινάει την εξιστόρησή του ο κ. Παπαδημητρίου. Και συνεχίζει: «Μια κασέτα με ηχογραφημένα παραδοσιακά τραγούδια από το Μουσικό Εργαστήριο Αιγίου, που δόθηκε από μια φίλη στον Χρόνη Αηδονίδη όταν ήρθε για συναυλία με τη Δόμνα Σαμίου στο Αίγιο, τον ενθουσίασε τόσο πολύ που κατέβηκε να μας συναντήσει. Και αφού μας άκουσε και ζωντανά, μας πρότεινε να γίνει ο δάσκαλός μας και εμείς οι συνεργάτες του στις παραστάσεις.
Για σχεδόν δύο χρόνια ερχόταν με δικά του έξοδα στο Αίγιο, τον φιλοξενούσα σπίτι μου και κάναμε ατέλειωτες ώρες μαθήματα και πρόβες κάθε φορά. Την πρώτη συναυλία την πραγματοποιήσαμε στο νεοσύστατο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιγίου το 1995.
Πρότεινε επίσης τότε, σε μια εποχή που δεν υπήρχαν ούτε Μουσικά Σχολεία ούτε Μουσικές Σχολές στα πανεπιστήμια, να ζητήσουμε ένα κτίριο από τον Δήμο Αιγίου ώστε στο Αίγιο, με επικεφαλής τον ίδιο, να γίνει η πρώτη πρότυπη Σχολή Παραδοσιακής Μουσικής στην Ελλάδα, κάτι που οι γνωστές μικρότητες και κοντόφθαλμες οπτικές δεν βοήθησαν και μας πρόλαβαν άλλες πόλεις πολύ αργότερα».
Ο Σάκης Παπαδημητρίου δίνει μεγάλη έμφαση στο «στίγμα» που άφησε στο Αίγιο ο αείμνηστος πια καλλιτέχνης: «Μας γνώρισε στη Δόμνα Σαμίου και οι συναυλίες και οι παραστάσεις συνεχίστηκαν για πολλά χρόνια ακόμα, ενώ πολλοί μουσικοί από όλη την Ελλάδα άρχισαν να πλαισιώνουν την ομάδα. Πολλοί από τους μουσικούς, μέσα από τη συνεργασία αυτή, ξεκίνησαν μια λαμπρή προσωπική καριέρα και αναφέρω εντελώς ενδεικτικά τον Πάνο Δημητρακόπουλο στο κανονάκι, τον Μανόλη Κόττορο στο βιολί, τον Κώστα Γιαννακόπουλο στο κλαρίνο, γιατί η ομάδα ήταν πολύ μεγάλη.
Προσωπικά ευγνωμονώ τον Χρόνη Αηδονίδη για τη συμμετοχή του σε δύο δικές μου παραστάσεις, όπως ήταν το ‘’Υδωρ Σωτήριον’’ στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας και ‘’του Κρασιού και του Ερωτα’’ στο Αρχαίο Θέατρο της Μαρώνειας στη Θράκη, όπου ερμήνευσε και δικά μου τραγούδια.
Ο Χρόνης Αηδονίδης για μας που τον ζήσαμε θα μείνει ζωντανός μέσα μας ως δάσκαλος και οδηγός στο ήθος, στη σεμνότητα και την αγάπη για τον τόπο και τον πολιτισμό του».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News