Παπαστεργίου: «Ώρα να κοιταχτούμε στον καθρέφτη» – Πάνω από 30.000 οι αξιολογήσεις

Με το βλέμμα στραμμένο στη βελτίωση του κράτους, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου παρουσίασε την πλατφόρμα αξιολόγησης δημόσιων υπηρεσιών, καλώντας τους πολίτες να συμμετάσχουν ενεργά στην αλλαγή του δημοσίου.

Παπαστεργίου: «Ώρα να κοιταχτούμε στον καθρέφτη» – Πάνω από 30.000 οι αξιολογήσεις

Μια νέα πρωτοβουλία για την αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών φέρνει στο προσκήνιο η συνεργασία του Υπουργείου Εσωτερικών και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μέσω της πλατφόρμας axiologisi.ypes.gov.gr. Όπως δήλωσε ο υπουργός Δημήτρης Παπαστεργίου στην εκπομπή «Newsroom» της ΕΡΤ, πρόκειται για μια σημαντική κίνηση που θα επιτρέψει την καταγραφή της εμπειρίας των πολιτών από τις υπηρεσίες πρώτης γραμμής του κράτους.

Η πρώτη φάση της αξιολόγησης διαρκεί έως τις 24 Μαΐου και ήδη πάνω από 30.000 πολίτες έχουν συμπληρώσει το σχετικό ερωτηματολόγιο, το οποίο στάλθηκε και μέσω του gov.gr wallet. Όπως εξήγησε ο υπουργός, η διαδικασία αυτή θα επαναλαμβάνεται δύο φορές τον χρόνο, ώστε να διαμορφωθεί μια σταθερή εικόνα για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Το «επαναστατικό αυτονόητο» για αξιολόγηση και διαφάνεια στο Δημόσιο

Παράλληλα, διευκρίνισε ότι η αξιολόγηση γίνεται ανώνυμα και εθελοντικά, ενώ τα αποτελέσματα θα είναι διαθέσιμα δημόσια, με στόχο τη διαφάνεια και τη λογοδοσία. Σε περίπτωση που προκύψουν προβληματικές περιοχές, οι αρμόδιοι φορείς θα καλούνται να λάβουν διορθωτικά μέτρα και να παρουσιάσουν πρόοδο στην επόμενη μέτρηση.

Ο κ. Παπαστεργίου τόνισε τη σημασία του να «κοιταχτούμε στον καθρέφτη» και να δούμε με ειλικρίνεια τις αδυναμίες της δημόσιας διοίκησης, επισημαίνοντας ότι εκτός από την εξωτερική αξιολόγηση, εξελίσσεται ήδη και εσωτερική διαδικασία αξιολόγησης μεταξύ υπαλλήλων και διευθυντών, για να εντοπιστούν ενδογενείς παθογένειες.


Την ίδια ώρα, το υπουργείο Υγείας ετοιμάζει δικό του ερωτηματολόγιο για όσους έχουν λάβει πρόσφατα υπηρεσίες υγείας, ενώ και ο ΕΦΚΑ προχωρά σε εσωτερική αποτύπωση της λειτουργίας του. Όπως κατέληξε ο υπουργός, ο συνδυασμός όλων αυτών των εργαλείων μπορεί να οδηγήσει σε ουσιαστική αλλαγή: «Μόνο αν ακούσουμε τους πολίτες και δούμε τι δεν λειτουργεί, θα μπορέσουμε να φτιάξουμε μια καλύτερη δημόσια διοίκηση».