Πάτρα: «Κουβάρι» το σχέδιο των αντιδρομήσεων, επιβεβαιώνει στην «Π» ο Δήμος απόρριψη της Αποκεντρωμένης

Επιμένει στην ορθότητα της απόφασης των αντιδρομήσεων η δημοτική Αρχή. Πολιτικό «καρφί» της αντιδημάρχου Αναστασίας Τογιοπούλου για «ανατροπή του σχεδιασμού της πόλης… χωρίς λαϊκή νομιμοποίηση.

αντιδρομήσεων

Να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από την εμπλοκή που πρόβαλε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση στο σχέδιο αντιδρομήσεων στο κέντρο της Πάτρας, επιχείρησε χθες η δημοτική Αρχή.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Εμπλοκή στις αντιδρομήσεις της Πάτρας, το «ΟΧΙ» της Αποκεντρωμένης στον Δήμο

Οπως αποκάλυψε – χθες – η «Πελοπόννησος», η Αποκεντρωμένη Διοίκηση «πάγωσε» την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της Πάτρας για τις αντιδρομήσεις στο κέντρο (Κορίνθου, Κανακάρη, Μαιζώνος, Ζαΐμη, Αράτου, Κωνσταντινουπόλεως και αμφιδρόμηση της Αγίας Σοφίας), εγείροντας θέμα έγκρισης των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων από το περιφερειακό συμβούλιο, με το επιχείρημα ότι οι οδοί Κορίνθου και Ελευθερίου Βενιζέλου ανήκουν στο εθνικό οδικό δίκτυο, οπότε είναι αρμοδιότητας Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Aναστασία Τογιοπούλου

Η αντιδημαρχος Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού Αναστασία Τογιοπούλο, μιλώντας στον «Peloponnisos FM 104,1», τόνισε ότι η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για τις αντιδρομήσεις δεν έχει ακυρωθεί, αντιθέτως έχει κριθεί νόμιμη. Η έγκριση των τεχνικών χαρακτηριστικών των αντιδρομήσεων από τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου έχει απορριφθεί, όπως διευκρίνισε η αντιδήμαρχος και εξήγησε ότι, κατά την άποψη της υπηρεσίας, η οδός Κορίνθου στο τμήμα της μέχρι και τη διασταύρωση με τη Γούναρη, αποτελεί εθνικό οδικό δίκτυο και τη σχετική απόφαση (των αντιδρομήσεων) πρέπει να την λάβει το περιφερειακό συμβούλιο.

«Εμείς ως Δήμος έχουμε αντίθετη άποψη στην κρίση αυτή της επιτροπής και ήδη το συζητήσαμε αυτό το θέμα στη Δημοτική Επιτροπή πριν από 15 ημέρες και πήραμε απόφαση να ασκηθεί προσφυγή, βασιζόμενοι σε αποφάσεις υπουργών και γενικών γραμματέων, της τότε κρατικής Περιφέρειας, οι οποίες ρητά και κατηγορηματικά ορίζουν μέχρι πού φτάνει το όριο αρμοδιότητας συντήρησης ή οτιδήποτε άλλο, σε ό,τι αφορά το εθνικό οδικό δίκτυο» είπε η κυρία Τογιοπούλου.
Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο, οι αποφάσεις αυτές λένε ρητά και κατηγορηματικά ότι η όποια συντήρηση της οδού Κορίνθου ως εθνικό οδικό δίκτυο, εξαντλείται μέχρι τον Κόμβο Κουρτέση. Και για να στοιχειοθετήσει αυτή την άποψη, είπε ότι μέχρι εκεί έφτασαν τα κατασκευαστικά έργα που είχε αναλάβει η Περιφέρεια, δηλαδή μέχρι τη μίνι Περιμετρική.

«Υπάρχει μια αντίρρηση, μια διαφωνία η οποία θεωρώ ότι θα λυθεί από την αρμόδια επιτροπή. Εμάς δεν μας ανησυχεί καθόλου το ζήτημα αυτό» είπε. Πάντως, η κυρία Τογιοπούλου δέχθηκε ότι ζήτημα προκύπτει με τη συμβολή της Κορίνθου με την Ελευθερίου Βενιζέλου, η οποία είναι εθνικό οδικό δίκτυο. Ομως, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν από το δημοτικό συμβούλιο δεν επηρεάζουν την κίνηση στον δρόμο αυτό, είπε.

Η κ.Τογιοπούλου ερωτήθηκε και για τις πηγές του ρεπορτάζ της «Π», σύμφωνα με τις οποίες, στην περίπτωση που «ταυτισθεί» η Περιφέρεια με τον Δήμο, πάλι η Αποκεντρωμένη θα είναι αυτή η οποία θα αποφανθεί για τη νομιμότητα της απόφασης του περιφερειακού συμβουλίου. Η κυρία Τογιοπούλου τόνισε ότι «εάν η Αποκεντρωμένη θέλει να ανατρέψει έναν σχεδιασμό της πόλης από το 1999, είναι θέμα δικό της. Οφείλω όμως να διευκρινίσω ότι με βάση αυτό τον σχεδιασμό (σ.σ. των αντιδρομήσεων) έγινε η διάνοιξη της οδού Κανακάρη. Με βάση τον σχεδιασμό των αντιδρομήσεων έχουν χρηματοδοτηθεί έργα από ευρωπαϊκούς πόρους και έχουν τοποθετηθεί φωτεινοί σηματοδότες. Με δεδομένο ότι θα γίνουν οι αντιδρομήσεις, κατασκευάστηκε η μίνι περιμετρική και ο κόμβος Κουρτέση στην είσοδο της Πάτρας, στη συμβολή της Αγίας Σοφίας με την ΝΕΟ Πατρών – Κορίνθου και την αρχή της Κορίνθου. Ο κάθε ένας λοιπόν, που χωρίς να έχει λαϊκή νομιμοποίηση -και σε αυτή την περίπτωση η Αποκεντρωμένη Διοίκηση ως διορισμένος κρατικός ελεγκτής- θέλει να τα ανατρέψει όλα αυτά, θα πρέπει να δώσει και απάντηση πως χρηματοδοτήθηκαν όλα αυτά τα έργα στο παρελθόν».

Η κ. Τογιοπούλου συμπλήρωσε: «Εμείς ως δημοτική αρχή, δεν υλοποιούμε έναν σχεδιασμό τον οποίο αποφασίσαμε σήμερα. Υλοποιούμε έναν σχεδιασμό που έρχεται από το 1999 και αφορά στη διάνοιξη της Κανακάρη, τη μίνι Περιμετρική και τις αντιδρομήσεις. Το μόνο που συμπληρωματικά κάναμε εμείς, είναι η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος και την αντιδρόμηση της Αράτου και της Ζαΐμη, για να διευκολύνουμε την κυκλοφορία των αστικών λεωφορείων».
Ερωτήθηκε αν βλέπει πολιτικά κίνητρα και τόνισε πως σε αυτό το στάδιο βλέπει μια διοικητική παρέμβαση. «Το μέλλον είναι που θα μας επιβεβαιώσει ή θα μας διαψεύσει».

Πάντως, τόνισε κατηγορηματικά ότι το έργο πεζοδρόμησης της Μαιζώνος δεν πρόκειται να επηρεαστεί από αυτή την εξέλιξη, αλλά θα ξεκινήσει κανονικά γιατί έχει λάβει τη σχετική αδειοδότηση από τον Μάρτιο του 2023.