Πάτρα: Οχι χρονοτριβές στο φυσικό αέριο – Ο ΔΕΣΦΑ μεταθέτει την επενδυση για 4 χρόνια
Η απόφαση έναρξης εργασιών αναμένεται τον Ιούνιο – Κλίμα ανησυχίας τροφοδότησε η αρνητική παρέμβαση της MOTOR OIL
![Πάτρα: Οχι χρονοτριβές στο φυσικό αέριο - Ο ΔΕΣΦΑ μεταθέτει την επενδυση για 4 χρόνια Πάτρα](https://pelop.gr/wp-content/uploads/2025/02/agogos-fysikos-aeriou-660x432.webp)
Μετέωρο παραμένει το μεγάλο έργο του αγωγού φυσικού αερίου που θα συνδέει τη Μεγαλόπολη με τη ΒΙΠΕ Πατρών, παρέχοντας απρόσκοπτα στο τοπικό δίκτυο διανομής που βρίσκεται σε φάση κατασκευής, αδιάκοπη τροφοδοσία.
Οπως αποκάλυψε τις προηγούμενες ημέρες η «Πελοπόννησος», η μεν κατασκευή του τοπικού δικτύου φυσικού αερίου χαμηλής πίεσης που υλοποιεί η ENAON EDA, προχωρά κανονικά -έστω με κάποιες καθυστερήσεις- από τη ΒΙΠΕ μέχρι την Πάτρα και μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα αυτής, όμως, την ίδια στιγμή το μεγάλο έργο του αγωγού υψηλής πίεσης από τη Μεγαλόπολη προς τη ΒΙΠΕ Πατρών βρίσκεται μετέωρο.
Ασύμφορος ο αγωγός αερίου στην Πάτρα: Η «Π» αποκαλύπτει τις ενστάσεις της «Motor Oil»
Ο ΔΕΣΦΑ, ως αρμόδιος φορέας υλοποίησης, μεταθέτει την επενδυτική απόφαση έναρξης των εργασιών χρόνο με τον χρόνο, με αποτέλεσμα ο αρχικός σχεδιασμός να έχει μετακινηθεί χρονικά κατά τέσσερα χρόνια και συγκεκριμένα από το 2023 στο 2027. Η τελευταία μετάθεση έναρξης εργασιών προκάλεσε αντιδράσεις, στο πλαίσιο δημόσιας διαβούλευσης που είχε τεθεί το πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ, με την επισήμανση της ρυθμιστικής Αρχής ΡΑΑΕΥ, ότι περαιτέρω καθυστέρηση του έργου δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.
Η MOTOR OIL – Διυλιστήρια Κορίνθου την ίδια στιγμή, συμμετέχοντας στη διαβούλευση για το επενδυτικό πρόγραμμα 2024–2033 του ΔΕΣΦΑ, αμφισβήτησε ευθέως την αναγκαιότητα του αγωγού φυσικού αερίου από τη Μεγαλόπολη προς την Πάτρα. Μάλιστα, η εταιρεία προτείνει την αφαίρεση του έργου από το πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ, γιατί αυτό και κάποια άλλα αυξάνουν το κόστος αποσβέσεων για το δίκτυο φυσικού αερίου της χώρας συνολικά, χωρίς ανταποδοτικότητα των παροχών που θα συνδεθούν.
«Θεωρούμε ότι θα έπρεπε να εξεταστούν φτηνότερες λύσεις για την τροφοδότηση των εν λόγω περιοχών, όπως οι εφαρμογές μικρής κλίμακας, όταν αναπτυχθεί το απαραίτητο εμπορικό και ρυθμιστικό πλαίσιο, καθώς και η σύνδεση με δίκτυο χαμηλότερης πίεσης (17 bar) ανάλογα με τον αριθμό των εξυπηρετούμενων πελατών» αναφέρει η MOTOR OIL σε έγγραφο που αποκάλυψε η «Π» την Πέμπτη.
![Πάτρα: Οχι χρονοτριβές στο φυσικό αέριο - Ο ΔΕΣΦΑ μεταθέτει την επενδυση για 4 χρόνια ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΠΟΝΑΝΟΣ](https://pelop.gr/wp-content/uploads/2024/07/mponanos-300x214.webp)
Χαράλαμπος Μπονάνος
Οπως αναφέρεται στην επιστολή με ημερομηνία 17/01/2025, το έργο του αγωγού στην Πάτρα, με προϋπολογισμό 101 εκατ. ευρώ μαζί με αυτό του αγωγού προς τη Δυτική Μακεδονία (186 εκατ. ευρώ) αφορούν στην τροφοδότηση τελικών/εμπορικών πελατών σε απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας με ελάχιστη δικτύωση.
Ο αν. περιφερειάρχης Χαράλαμπος Μπονάνος, σχολιάζοντας τις εξελίξεις στον Peloponnisos FM 104,1 τόνισε ότι ο αγωγός φυσικού αερίου υψηλής πίεσης από τη Μεγαλόπολη προς τη ΒΙΠΕ Πατρών, είναι ένα έργο που σχεδιάζεται ανεξάρτητα από τα τοπικά δίκτυα φυσικού αερίου της ENAON EDA σε Πάτρα και Αγρίνιο και μπήκε πάλι στο δεκαετές επενδυτικό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ μετά από παρεμβάσεις της περιφερειακής αρχής του Νεκτάριου Φαρμάκη.
Οι εξελίξεις που αποκάλυψε η «Π» παρακολουθούνται από την περιφερειακή αρχή είπε ο κ. Μπονάνος και αν κριθεί αναγκαίο θα υπάρξει η απαραίτητη πολιτική παρέμβαση στα κέντρα λήψης των αποφάσεων. Προς το παρόν, η Περιφέρεια παρακολουθεί και πιέζει για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και εμπιστεύεται τον ΔΕΣΦΑ και τη ρυθμιστική αρχή ΡΑΑΕΥ, πιστεύοντας ότι θα κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Ο κ. Μπονάνος προσπάθησε να υποβαθμίσει τη σημασία της πρότασης της MOTOR OIL προς τον ΔΕΣΦΑ να απεντάξει τον αγωγό της Πάτρας και της Δυτικής Μακεδονίας από το επενδυτικό του πρόγραμμα, θεωρώντας ότι δεν μπορεί να διαμορφώσει δυσμενείς εξελίξεις, καθώς «τα πράγματα με τη Δυτική Ελλάδα, έχουν μπει σε σειρά», όπως είπε.
![Πάτρα: Οχι χρονοτριβές στο φυσικό αέριο - Ο ΔΕΣΦΑ μεταθέτει την επενδυση για 4 χρόνια Πάτρα](https://pelop.gr/wp-content/uploads/2022/05/giannadakis-300x200.jpg)
Θανάσης Γιανναδάκης
Ο πρ.πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, Θανάσης Γιανναδάκης, επί θητείας του οποίου ξεκίνησε ο σχεδιασμός του τοπικού δικτύου φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα, μιλώντας επίσης στον Peloponnisos FM 104,1, είπε πως αναμένει με ενδιαφέρον να δει ποια θα είναι η στάση της κυβέρνησης απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις, ενώ εξέφρασε αμφιβολίες για την υλοποίηση του έργου του αγωγού από τη Μεγαλόπολη προς την Πάτρα, από τη στιγμή που στο πρόγραμμα αναφέρει ως μοναδικές πηγές χρηματοδότησης ίδιους πόρους του ΔΕΣΦΑ και δανεισμό, αλλά όχι χρηματοδότηση από την ΕΕ για ένα έργο που ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Γιανναδάκης σημείωσε πως είναι η 4η χρονιά που αναβάλλεται η λήψη της επενδυτικής απόφασης από την εταιρεία, ενώ επισημαίνει ότι η παράταση στη σύνδεση νέων περιοχών με το δίκτυο ώθησε την ENAON EDA που κατασκευάζει το τοπικό δίκτυο της Πάτρας και του Αγρινίου, να ζητήσει τήρηση των προθεσμιών.
Ο κ. Γιανναδάκης πρόσθεσε ότι εν αναμονή λήψης της επενδυτικής απόφασης για τον αγωγό, του κάνει εντύπωση η παρέμβαση για πρώτη φορά της Motor Oil στο θέμα, για τον λόγο αυτό τόνισε την ανάγκη η Περιφέρεια να συνεργαστεί με το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, ώστε να συγκροτήσουν μια κοινή ομάδα παρακολούθησης του έργου και η Περιφέρεια να κάνει πολιτική παρέμβαση, για να μην καθυστερήσει άλλο η έναρξη του αγωγού από τη Μεγαλόπολη προς τη ΒΙΠΕ Πατρών.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News