Πάτρα – Προαστιακός: Σύλλογοι ζητούν από τον Καραμανλή υπογειοποίηση και πάρκο

Στο βαρύ πολιτικό όνομα του Κώστα Καραμανλή προσφεύγουν οι εκπρόσωποι των συλλόγων που μετέχουν στη συντονιστική επιτροπή για το σύγχρονο τρένο, ελπίζοντας ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών θα βρει τον τρόπο για την πλήρη υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι.
Η παρέμβαση της συντονιστικής επιτροπής ήταν αναμενόμενη και είδε το φως της δημοσιότητας παραμονές της συνάντησης (γίνεται αύριο) του δημάρχου Κώστα Πελετίδη με τον Κ. Καραμανλή.
Διατυπώνεται ως παράκληση στον υπουργό, «ως συνεχιστή ενός μεγάλος ονόματος το οποίο συνδέθηκε άρρηκτα με τον εκσυγχρονισμό της Ελλάδας μέσα από τολμηρά και μεγαλόπνοα δημόσια έργα», να δει θετικά και να ικανοποιήσει τα αιτήματα των συλλόγων που σταχυολογούνται στα εξής:
- Πλήρης υπογειοποίηση της γραμμής του τρένου από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι,
- Να συνεχιστεί η λειτουργία του προαστιακού και
- Να αναπλαστεί η επιφάνεια πάνω από την υπογειοποιημένη γραμμή, όπως έχει γίνει σε ανάλογα έργα (Σεπόλια Αττικής).
Οι σύλλογοι συντάσσονται με την δημοτική αρχή, στην οποία εύχονται καλή επιτυχία στην αυριανή συνάντηση με τον Κ. Καραμανλή. Διεκδικούν μερίδιο στο επιτυχημένο εγχείρημα του προαστιακού και επισημαίνουν ότι «ωφέλησε πολλαπλά την καθημερινότητα της πόλης , τους συμπολίτες μας, και τους φοιτητές στις μετακινήσεις τους και αποσυμφόρησε σημαντικά την οδική κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης». Παράλληλα, εκτιμούν ότι αναζωογόνησε την επιχειρηματική δραστηριότητα στην περιοχή, καθώς πρόσφερε εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στην παραλιακή ζώνη της Πάτρας, δίνοντας την ευκαιρία να ιδρυθούν και να αναπτυχθούν επιχειρήσεις. Είχε όμως αντίκρισμα, όπως επισημαίνουν οι εκπρόσωποι των συλλόγων, και για τον σιδηροδρομικό φορέα, αφού ο προαστιακός εξελίχθηκε σε μια από τις πλέον προσοδοφόρες, ανοίγοντας το δρόμο για την επέκταση της γραμμής στις νότιες συνοικίες.
Η συντονιστική επιτροπή αισθάνεται την ανάγκη, για άλλη μια φορά, να δηλώσει ότι η «έλευση του σύγχρονου ηλεκτροκίνητου τρένου στην πόλη μας είναι μια αδιαμφισβήτητη αναγκαιότητα» απαντώντας έμμεσα σε όσους την κατηγορούν για το αντίθετο και επισημαίνει ότι «έχει καθυστερήσει πάρα πολύ». Τα μέλη της θεωρούν ότι το έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής πρέπει ν’ αποτελέσει για την Πάτρα ευκαιρία ανάπλασης και εξωραϊσμού του παραλιακού μετώπου και όχι αιτία διχοτόμησης μεγάλων τμημάτων της πόλης από την παραλία. Πράγμα που πιστεύουν ότι θα συμβεί εάν υλοποιηθεί ο αρχικός σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ που χρησιμοποιεί την απαρχαιωμένη όδευση της υπάρχουσας.
Η συντονιστική επιτροπή των συλλόγων υπενθυμίζει ότι έχει ασκήσει έντονη κριτική και έχει εκφράσει τη διαφωνία με την «προτεινόμενη επιφανειακή όδευσης της γραμμής, τα υψηλά τοιχία και τα άλλα εμφανή επιφανειακά και επίγεια μέτρα ασφαλείας που ουσιαστικά θα χωρίζουν τις γειτονιές μας».
Οπως έχει γράψει η «Π», ο υπουργός πήρε την πρωτοβουλία να καλέσει τον Κ. Πελετίδη διότι υπάρχουν νέα στα διάφορα «μέτωπα» του υπουργείου στην περιοχή. Κατά τη διάρκεια της αυριανής συνάντησης θα γίνει κρίσιμη διαβούλευση σχετικά με το θέμα της υπογειοποίησης της γραμμής από το Ρίο έως την οδό Κανελλοπούλου. Ο δήμος έχει ζητήσει από τον υπουργό να υπογειοποιηθεί η γραμμή από το Ρίο μέχρι το νότιο λιμένα.
Ο Κ. Καραμανλής έχει εξαγγείλει από το βήμα του Regional Growth Conference της «Π», τον περασμένο Ιούλιο, ότι ο σχεδιασμός του αφήνει ένα τμήμα- μήκους τριών χιλιομέτρων- υπέργειο (Ρίο-οδός Κανελλοπούλου). Ο υπουργός είχε δεσμευτεί πως ο σύγχρονος σιδηρόδρομος θα υπογειοποιηθεί σε μήκος 5,16 χιλιομέτρων από την Κανελλοπούλου μέχρι το νότιο λιμάνι.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News