Πάτρα: Ψηφίστηκαν οι αντιδρομήσεις Κανακάρη-Κορίνθου, αλλά με αντιπολιτευτικές επιφυλάξεις
Οι κ. Σβόλης, Αϊβαλής και Ψωμάς ζήτησαν παράταση λίγων ημερών για να μελετήσουν και να συζητήσουν σε νέα συνεδρίαση το θέμα, αλλά ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης τους απάντησε ότι «δεν έχει υπάρξει θέμα που να έχει ζητηθεί τόσα χρόνια στην Πάτρα» και γι’ αυτό δεν δέχθηκε την αναβολή.
Παρά το αίτημα των παρατάξεων της αντιπολίτευσης για να συζητηθεί σε ξεχωριστή συνεδρίαση, παρόντων φορέων της πόλης, συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν χθες το απόγευμα οι μεγάλες κυκλοφοριακές αλλαγές που θα ισχύσουν στο μέλλον στην Πάτρα.
Τα επόμενα χρόνια θα αντιδρομηθούν οι οδοί Κορίνθου, Κανακάρη, Μαιζώνος (από την Αράτου έως την 28ης Οκτωβρίου), Ζαΐμη, Αράτου, Κωνσταντινουπόλεως, ενώ θα αμφιδρομηθεί η Αγίας Σοφίας.
Οι κ. Σβόλης, Αϊβαλής και Ψωμάς ζήτησαν παράταση λίγων ημερών για να μελετήσουν και να συζητήσουν σε νέα συνεδρίαση το θέμα, αλλά ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης τους απάντησε ότι «δεν έχει υπάρξει θέμα που να έχει ζητηθεί τόσα χρόνια στην Πάτρα» και γι’ αυτό δεν δέχθηκε την αναβολή.
Οπως εξήγησε στην εισήγησή της η αρμόδια αντιδήμαρχος Αναστασία Τογιοπούλου για να δείξει ότι είναι μεστές οι συνθήκες υλοποίησης, η αρχική σύλληψη της ιδέας ήρθε το 1965, το 1986 εντάχθηκε πρώτη φορά στο Πολεοδομικό Σχέδιο και παρέμεινε το 2011 στην αναθεώρησή του και έκτοτε έγινε μια σειρά μελετών για την εφαρμογή του σχεδίου με ορίζοντα υλοποίησης το 2026.
Στη συνεδρίαση ανέλαβε να δώσει απαντήσεις ο μελετητής κ. Παπαδάκος, ο οποίος εξήγησε ότι στη μελέτη αποτυπώνεται και συγκρίνεται η υφιστάμενη και η μελλοντική κυκλοφοριακή λειτουργία. Ξεκαθάρισε πάντως ότι η δική του μελέτη είχε ως δεδομένο τις αντιδρομήσεις, καθώς είχαν προαποφασιστεί. Απαντώντας σε μια σειρά ερωτήσεων διαβεβαίωσε ότι στις μελέτες δεν παρουσιάζονται «δυσμενέστερες συνθήκες με τις αλλαγές» και ότι στην Αράτου δεν θα υπάρχει πρόβλημα να στρίβουν τα μεγάλα οχήματα για να ακολουθούν τη διαδρομή Κανακάρη-Αράτου-Μαιζώνος-Κωνσταντινουπόλεως-Αγίας Σοφίας για έξοδο από την πόλη. Θεωρεί δε ότι μικρά λεωφορεία θα μπορούν να διέρχονται από όλο το μήκος της Κανακάρη.
«Θεωρούμε ότι έχουν προβλεφθεί οι δυσκολίες που θα παρουσιαστούν, τηρουμένων των ρυθμίσεων στάθμευσης. Ενα σημαντικό πρόβλημα στην Πάτρα που μειώνει την κυκλοφοριακή ικανότητα είναι η παράνομη στάθμευση. Ολα αυτά ρυθμίζονται από τη μελέτη, αν θα τηρηθούν μένει να αποδειχθεί στην πράξη» τόνισε ο κ. Παπαδάκος και ξεκαθάρισε πως έχουν εγκριθεί οι αλλαγές από κάθε αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου και της Περιφέρειας. Πάντως, στις μετρήσεις που έγιναν δεν περιλαμβανόταν η επιβάρυνση που προκαλείται λόγω του ποδηλατοδρόμου της Οθωνος-Αμαλίας.
Ο Κώστας Σβόλης στάθηκε στο ότι οι αλλαγές εφαρμόζονται με βάση τη μελέτη Δοξιάδη, που προέβλεπε ως λεωφοριόδρομο τη Ρήγα Φεραίου και χιλιάδες θέσεις στάθμευσης σε Υψηλά Αλώνια, λιμάνι και πλατεία Γεωργίου. «Εκ των πραγμάτων η μελέτη Δοξιάδη καθίσταται άκυρη. Τώρα και μπαίνουμε και βγαίνουμε σχετικά εύκολα. Θα κερδίσουμε κάτι με τις αλλαγές; Οχι. Θα έχουμε χειρότερο ή καλύτερο αποτέλεσμα; Δεν το έχουμε συζητήσει αυτό» είπε.
Ο Βασίλης Αϊβαλής είναι θετικός με τις αλλαγές, αλλά στάθηκε στο γεγονός πως η μελέτη δεν περιγράφει πώς θα γίνει η διαχείριση της στάθμευσης. «Δεν είχαμε προβλέψει ούτε στην παλιά Πάτρα πώς θα εξυπηρετούνται οι μόνιμοι κάτοικοι. Αν γίνει το ίδιο και στην Κάτω Πόλη, θα γίνει χαμός» τόνισε. Τέλος, δήλωσε προβληματισμένος για το ότι δεν έχει ληφθεί υπόψη ο ποδηλατόδρομος, ενώ ανησυχεί και για την Αγίας Σοφίας.
Ο Πέτρος Ψωμάς δήλωσε υπέρ της εφαρμογής των ψηφισμένων αποφάσεων, όμως θέλησε να αναδείξει το ερώτημα των συμπολιτών: «Είναι η Πάτρα έτοιμη για μια τέτοια αλλαγή; Εχουμε προετοιμάσει την Πάτρα για αυτές τις αλλαγές; Σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις υπάρχουν πάρκινγκ, συγκοινωνίες, μεγάλοι δρόμοι πέριξ του πεζοδρομημένου κέντρου, αστυνόμευση από τον ίδιο το Δήμο, ωράρια τροφοδοσίας και τηρείται η τάξη. Οι συγκοινωνιολόγοι τα θεωρούν δεδομένα, εμείς τι έχουμε στην Πάτρα σήμερα; Εχει ευθύνη για το χάος η δημοτική αρχή» τόνισε.
Ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης έκλεισε τη συζήτηση. «Δεν έχουμε δημόσια μέσα μαζικής μετακίνησης, για να προχωρήσει αυτό όμως, πρέπει να δημιουργηθεί μια δομή. Αν δεν μπορείς να μπεις στην πόλη, θα πας με τα μέσα, όπως γίνεται παντού. Είμαστε σε επαφή με το αστικό ΚΤΕΛ. Εχουμε ζητήματα μπροστά μας, βάλαμε ζήτημα τραμ. Είναι αναγκαία τα περιφερειακά πάρκινγκ» επισήμανε.
Διαβάστε επίσης:
Καλάβρυτα: Θετική εξέλιξη για τον Οδοντωτό, δρομολόγια από τη Μεγάλη Εβδομάδα
Με τι καιρό θα κάνουμε Πάσχα: Ολες οι προβλέψεις για τη Μ. Εβδομάδα
Στα δικαστήρια ο Κωνσταντίνος Φλώρος για να απολογηθεί για το επεισόδιο στη Βουλή
Γιάννης Καλλιάνος: ΕΔΕ για τον θάνατο του πατέρα του διέταξε το ΑΤΤΙΚΟΝ
Η Πάτρα σήμερα υποδέχεται την Ολυμπιακή Φλόγα, οι σταθμοί και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News