Πάτρα: Τα 102 σημεία-σταθμοί φόρτισης που έβαλε στο Σχέδιο ο Δήμος
Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Πατρέων ενέκρινε το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων με 102 σημεία που προτείνεται να κατασκευαστούν σταθμοί.
Το δικό του Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων ετοίμασε ο Δήμος Πατρέων, το οποίο εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και είναι έτοιμος να το καταθέσει για να λάβει την απαιτούμενη χρηματοδότηση για την υλοποίηση του έργου.
Ο Δήμος Πατρέων τον προηγούμενο μήνα είχε απευθύνει πρόσκληση στους Πατρινούς να δηλώσουν τα σημεία που θα επιθυμούσαν να εγκατασταθούν σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να εκπονήσει το σχέδιό του με τέτοιο τρόπο που να εξυπηρετούνται οι δημότες σε όλο το γεωγραφικό μήκος και πλάτος.
Επειτα από ανοικτό διαγωνισμό, την εκπόνηση του σχεδίου ανέλαβε η εταιρεία Lever για 69.192 ευρώ με το Πράσινο Ταμείο να είναι ο φορέας χρηματοδότησης του έργου.
Με βάση το σχέδιο που έχει στα χέρια της η «Π» ο Δήμος της Πάτρας επιθυμεί και προτείνει να δημιουργηθούν 102 σημεία-σταθμοί φόρτισης, στους οποίους θα περιλαμβάνονται συνολικά 228 μηχανήματα για φόρτιση ΙΧ, 10 για οχήματα ΑμεΑ, 84 για ταξί, 12 για φορτηγά και ένα μηχάνημα για τουριστικά λεωφορεία.
Από τα 102 σημεία φόρτισης που θα δημιουργηθούν στον Δήμο Πατρέων, τα 91 θα δημιουργηθούν σε όλη την έκταση του πρώην Δήμου. Από ένα σταθμό σχεδιάζει να δημιουργήσει ο Δήμος σε Βραχνέικα, Οβρυά, Δεμένικα, Ροΐτικα, Παραλία, Ακταίο, Ρίο, Πανεπιστημιούπολη, Ψαθόπυργο και δύο ακόμα στην οδό Ιπποκράτους στο Ρίο.
Ο Δήμος σε συνεργασία με την εταιρεία LEVER, χωροθέτησε δημοσίως προσβάσιμους φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων στην περιοχή αρμοδιότητας του, χρησιμοποιώντας κατάλληλα εργαλεία χωρικής ανάλυσης και επιστημονικές μεθόδους για την τεκμηρίωση της βέλτιστης επιλογής.
Μεταξύ άλλων, το σχέδιο αναφέρει ότι τα σημεία επαναφόρτισης που προτείνονται πρέπει να εξυπηρετούν στο σύνολό τους τις ανάγκες φόρτισης όλων των κατηγοριών ηλεκτρικών οχημάτων για τα επόμενα πέντε έτη. Στο σχέδιο συμπεριλαμβάνεται πρόταση για πρόγραμμα τμηματικής υλοποίησης των οριζόμενων σημείων επαναφόρτισης με στόχο την πλήρη υλοποίησή του εντός τριών ετών. Το κάθε στάδιο έχει διάρκεια ενός έτους.
Για την επιλογή των θέσεων, υπάρχουν και αναγκαίες τεχνικές προδιαγραφές, όπως η σύνδεση των υποδομών με το Εθνικό Δίκτυο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας ούτως ώστε να προκύπτουν δεδομένα κατασκευής αναγκαίων έργων σύνδεσης και το σχετικό κόστος τους, τα γεωμετρικά δεδομένα της περιοχής παρέμβασης όπως το πλάτος πεζοδρομίου), αλλά και οι απαιτήσεις για οδική ασφάλεια (ορατότητα από συμβολή οδών και εξόδους χώρων στάθμευσης), όπως προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News