Πατρών – Πύργου: Γκρίνια για τις κορύνες της ασφάλειας και της… ανασφάλειας
Η τοπική κοινωνία απαιτούσε μέτρα για τα θανατηφόρα τροχαία και τώρα που υλοποιούνται, οι οδηγοί δυσφορούν γιατί δεν κινούνται ελεύθερα και με υψηλές ταχύτητες στην εθνική οδό.
Θέμα συζήτησης έχουν γίνει τις τελευταίες ημέρες, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που υλοποιούνται στην εθνική οδό Πατρών – Πύργου, στο πλαίσιο της εργολαβίας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Τα δεκάδες θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα που σημειώνονταν κάθε χρόνο στον δρόμο καρμανιόλα, οδήγησαν το υπουργείο Υποδομών να προκηρύξει εργολαβία προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, μέχρι την κατασκευή του νέου οδικού άξονα σε νέα χάραξη.
Μια από τις παρεμβάσεις που υλοποιούνται αυτή την περίοδο, είναι η τοποθέτηση εύκαμπτων κορυνών, οι οποίες βρίσκονται τόσο κοντά η μια με την άλλη, που καθιστούν πρακτικά αδύνατη την προσπέραση.
Αυτή τη στιγμή, κορύνες έχουν τοποθετηθεί από το Μιντιλόγλι μέχρι τη Μανωλάδα, αλλά κάποια στιγμή τα εμπόδια θα τοποθετηθούν σχεδόν σε όλο το μήκος του δρόμου, μέχρι τον Πύργο.
Παράλληλα, ο εργολάβος έχει μειώσει το ωφέλιμο πλάτος του δρόμου, με αποτέλεσμα να μένει μόνο ένα ρεύμα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, και οι οδηγοί να κινούνται με μικρότερη ταχύτητα, με όριο πολλές φορές τα 50 χλμ/ώρα.
Τα μέτρα αυτά, είναι το αποτέλεσμα των κοινωνικών και πολιτικών πιέσεων που ασκήθηκαν στο παρελθόν για τη μείωση των αιματηρών ατυχημάτων στον δρόμο – καρμανιόλα. Ωστόσο, πολλοί οδηγοί, κυρίως επαγγελματίες, δεν φαίνεται να τα αντιμετωπίζουν με καλό μάτι, ενώ άλλοι δεν κρύβουν τον εκνευρισμό τους, λέγοντας ότι ο δρόμος έχει μετατραπεί σε «στενό κορσέ»…
Δυσφορούν, καθώς εκτιμούν πως η συγκεκριμένη παρέμβαση θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα, ειδικά αν στον δρόμο εισέλθει κάποιο αργό γεωργικό όχημα, ή κάποιο αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί λόγω βλάβης.
Αρκετοί δεν ξέρουν, ότι τα μέτρα αυτά υλοποιούνται με μόνιμο χαρακτήρα, καθώς η παλιά εθνική οδός θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται ως παράπλευρος οδικός άξονας εξυπηρέτησης τοπικών μετακινήσεων, αφού ο νέος οδικός άξονας θα ακολουθήσει άλλη χάραξη μετά την Κάτω Αχαΐα.
Επιπλέον, καταγράφονται και προβλήματα στις μετακινήσεις και στην εξυπηρέτηση του τοπικού πληθυσμού, γεγονός που οδήγησε την περασμένη εβδομάδα κατοίκους του Γομοστού σε κινητοποίηση διαμαρτυρίας.
ΔΗΜΟΣ
Ο αντιδήμαρχος διοίκησης και αναπληρωτής δημάρχου Κυριάκος Ορλώφ, δήλωσε στην «Π» ότι η κατάσταση αυτή δημιουργεί προβληματισμό και στη δημοτική αρχή, γι΄αυτό και ο δήμαρχος Σπύρος Μυλωνάς μετέβη προχθές στο υπουργείο Υποδομών, όπου σε επαφές που είχε με υπηρεσιακούς παράγοντες, τους περιέγραψε τις παρενέργειες των μέτρων στους οικισμούς. Οι παράγοντες του υπουργείου ζήτησαν προτάσεις από τη δημοτική αρχή, οι οποίες θα κατατεθούν σύντομα, είπε ο κ. Ορλώφ.
Ο αντιδήμαρχος τόνισε ότι το ζητούμενο αυτών των παρεμβάσεων, είναι η ενίσχυση της ασφάλειας των οδηγών, αλλά, από την άλλη, διαταράσσεται η επικοινωνία των οικισμών. Το αν θα πρέπει να διαμορφωθούν κυκλικοί κόμβοι ή να τοποθετηθούν φωτεινοί σηματοδότες στους οικισμούς, είναι ένα θέμα που θα πρέπει να απαντήσει το υπουργείο.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ: «Ζωτικής σημασίας η οδική ασφάλεια»
Ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Βασίλης Γιαννόπουλος, με αφορμή τις υπό εκτέλεση εργασίες στο οδικό τμήμα Πατρών-Πύργου, μιλώντας στην «Π», χαρακτήρισε την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στην υφιστάμενη εθνική οδό ζωτικής σημασίας για το σύνολο της Περιφέρειας και κυρίως για τις γειτνιάζουσες περιφερειακές ενότητες Ηλείας και Αχαΐας. «Ο οδικός άξονας συνδέει τις δύο περιοχές σε επίπεδο επαγγελματικό, εμπορικό, οικονομικό, κοινωνικό, υγειονομικό – καθώς η Ηλεία δεν διαθέτει νοσηλευτικά ιδρύματα τριτοβάθμιας φροντίδας – αλλά και τουριστικό, αφενός λόγω της Αρχαίας Ολυμπίας και αφετέρου λόγω της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κυλλήνης με νησιά του Ιονίου», είπε.
Ο κ. Γιαννόπουλος εκτιμά ότι ο διαχωρισμός των κατευθύνσεων κυκλοφορίας, η διευθέτηση των ανεξέλεγκτων προσβάσεων και η διαμόρφωση στις εισόδους των οικισμών, η νέα ασφαλτόστρωση, η φωτεινή σηματοδότηση και ο οδοφωτισμός αποτελούν μερικές από τις παρεμβάσεις, που θα αναβαθμίσουν σημαντικά την οδική ασφάλεια για τους εκατοντάδες οδηγούς και επιβάτες που καθημερινά κινούνται στην εθνική οδό Πατρών – Πύργου.
Το έργο της συνολικής αναβάθμισης, που για πρώτη φορά λαμβάνει χώρα, χρηματοδοτείται, ύστερα από αίτημα της Περιφέρειας, απ’ το υπουργείο Υποδομών κι αποτελεί το αποτέλεσμα της συνεργασίας των αρμοδίων τεχνικών υπηρεσιών.
«Κοινός στόχος και προτεραιότητα ήταν και είναι η δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Και είναι σημαντικό ότι το έργο αυτό ”τρέχει” παράλληλα με την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου της Πατρών – Πύργου», σημείωσε στην «Π» ο αντιπεριφερειάρχης.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News