Προαστιακός – Κάτω Αχαΐα: Αυξημένη η κίνηση, ενστάσεις και αντιδράσεις για τα μειωμένα δρομολόγια

Αύξηση εισιτηρίων 50% σε σύγκριση με τους καλοκαιρινούς μήνες του 2021 στην γραμμή του Προαστιακού προς την Κάτω Αχαΐα

Προαστιακός

Αυξημένη είναι φέτος το καλοκαίρι η κίνηση επιβατών στη γραμμή του Προαστιακού Σιδηρόδρομου μεταξύ Πάτρας, Καμινίων και Κάτω Αχαΐας. Σύμφωνα με πηγές της Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ), στη διαδρομή καταγράφεται αύξηση εισιτηρίων 50% σε σύγκριση με τους καλοκαιρινούς μήνες του 2021, με την ημερήσια κίνηση να κυμαίνεται στους 600 – 750 επιβάτες και κάποιες ημέρες να φτάνει ακόμα και τα 1000 άτομα.

Η κίνηση θεωρείται από τους ιθύνοντες ικανοποιητική, αν λάβουμε υπόψη ότι τους πρώτους μήνες που ξεκίνησαν τα δρομολόγια του Προαστιακού από την Πάτρα προς τα Καμίνια και στη συνέχεια προς την Κάτω Αχαΐα, μόλις μετά βίας ξεπερνούσαν τους 40 με 50 επιβάτες σε ημερήσια βάση.

Βέβαια, υπάρχουν και αυτοί που θεωρούν ότι η Hellenic Train θα έπρεπε να έχει κάνει πολύ περισσότερα πράγματα για την ενίσχυση της γραμμής, ώστε να γίνει πιο ελκυστική για το επιβατικό κοινό, ειδικά για τους πολίτες της Κάτω Αχαΐας και των νότιων προαστίων της Πάτρας.

Κομβικό σημείο είναι η συχνότητα των δρομολογίων, που ξεκινούν από νωρίς το πρωί, εκτελούνται κάθε μία ώρα με τελικό προορισμό τα Καμίνια και ανά δύο ώρες με τελικό προορισμό την Κάτω Αχαΐα.

Προαστιακός

Χρήστος Οικονόμου

Σύμφωνα με τον σιδηροδρομικό μηχανικό και προϊστάμενο του ΟΣΕ Χρήστο Οικονόμου, τα δρομολόγια από Πάτρα προς Κάτω Αχαΐα και αντίστροφα, δεν καλύπτουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού καθώς σταματούν πολύ νωρίς το απόγευμα.

Αξίζει να αναφερθεί πως το τελευταίο δρομολόγιο από Πάτρα προς Κάτω Αχαΐα αναχωρεί στις 5:30 το απόγευμα και προς Καμίνια στις 4:30 το απόγευμα από τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα και από την Κάτω Αχαΐα προς Πάτρα στις 6:00 το απόγευμα.

Δηλ. εάν κάποιοι επιβάτες από την Κάτω Αχαΐα θελήσουν να πάρουν το τρένο για να έρθουν στην αγορά της Πάτρας το απόγευμα, δεν θα έχουν τρόπο επιστροφής. Το ίδιο συμβαίνει και για όσους πατρινούς θελήσουν να πάνε προς την Κάτω Αχαΐα, για μια βόλτα ή για το απογευματινό τους μπάνιο.

Προαστιακός

Βασίλης Γκλαβάς

Για τον Βασίλη Γκλαβά, μέλος της ομάδας «Φίλοι του Προαστιακού Σιδηρόδρομου», αυτό δεν είναι συγκοινωνία, αλλά κοροϊδία. Οπως είπε στην «Π», η γραμμή προς Κάτω Αχαΐα, υποτίθεται πως δημιουργήθηκε για να προσελκύσει τους πολίτες αυτής της περιοχής και συγκεκριμένα τους χρήστες των αυτοκινήτων της Κάτω Αχαΐας. Τα δεδομένα όμως, δεν είναι θετικά και μάλλον δεν πρόκειται να βελτιωθούν ούτε στο μέλλον.

Η αναχώρηση τρένου κάθε δίωρο από την Κάτω Αχαΐα δεν ικανοποιεί τις ανάγκες της περιοχής και η γραμμή καταλήγει να μην είναι λειτουργική για το κοινό, είπε ο Βασίλης Γκλαβάς, ειδικά για τους χρήστες των αυτοκινήτων.

Κατά τον κ. Γκλαβά, ο ΟΣΕ θα πρέπει να κάνει κάτι άμεσα, ώστε να πυκνώσει τα δρομολόγια του νότιου κλάδου του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, τουλάχιστον ανά 1 – 1,30 ώρα, αλλά και να βρει τρόπο το τρένο να φτάνει μέχρι τον κεντρικό σταθμό της Πάτρας, ώστε οι επιβάτες από την Κάτω Αχαΐα και τα Καμίνια να έχουν πρόσβαση άμεσα στο κέντρο της πόλης και στην αγορά της.