Το αεροδρόμιο Καλαμάτας παραχωρήθηκε – Πότε έρχεται η σειρά του «γερασμένου» Αράξου;
Η εντυπωσιακή πορεία του αεροδρομίου της Καλαμάτας ως το 2019, με «καύσιμο» τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις που έχουν γίνει την τελευταία δεκαπενταετία στη Μεσσηνία -και την ευρύτερη περιοχή- με προεξάρχουσα το Costa Navarino του ομίλου Κωνσταντακόπουλου, ουσιαστικά το έβαλε στην πρώτη γραμμή της αξιοποίησης έναντι των υπολοίπων 22 κρατικών αεροδρομίων.
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι έγινε αποδεκτή η προσφορά των Fraport, Delta Airport Investments συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου και ΠΗΛΕΑΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου για το αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Η εντυπωσιακή πορεία του αεροδρομίου της Καλαμάτας ως το 2019, με «καύσιμο» τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις που έχουν γίνει την τελευταία δεκαπενταετία στη Μεσσηνία -και την ευρύτερη περιοχή- με προεξάρχουσα το Costa Navarino του ομίλου Κωνσταντακόπουλου, ουσιαστικά το έβαλε στην πρώτη γραμμή της αξιοποίησης έναντι των υπολοίπων 22 κρατικών αεροδρομίων.
Διακινώντας 341.000 επιβάτες το 2019, εκ των οποίων οι 317.000 ήταν από το εξωτερικό, το «Καπετάν Β. Κωνσταντακόπουλος» έδειξε μεγάλη δυναμική. Η κίνηση από το 2010 εκτοξεύθηκε κατά 250% περίπου ως το 2022, που έκλεισε με περισσότερους από 351.000 επιβάτες. Με τις επενδύσεις που θα γίνουν εκτιμάται πως θα προσεγγίσει τους 500.000 επιβάτες πριν το τέλος της δεκαετίας.
Την ίδια στιγμή, το μέλλον του κρατικού αεροδρομίου Αράξου, παραμένει αβέβαιο. Μέσα στο 2025 το ΤΑΙΠΕΔ σκοπεύει να ξεκαθαρίσει τι θα κάνει με την τελευταία ομάδα των 22 κρατικών αεροδρομίων, αν δηλαδή θα τα παραχωρήσει ως σύνολο ή ως «πακέτα» και το «στοίχημα» για το Αεροδρόμιο Αράξου είναι να βρεθεί εντός «νυμφώνα» ώστε να ενταχθεί σε κάποιο σχέδιο επενδύσεων και αναβάθμισης, για να γίνει πιο ελκυστικό, αυξάνοντας την επιβατική του κίνηση η οποία σήμερα φτάνει τις 160.000 αφίξεις και αναχωρήσεις.
Αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2023 το αεροδρόμιο του Αράξου διακίνησε συνολικά 139.000 επιβάτες, τότε μιλάμε για μια αύξηση σχεδόν 17% για τη φετινή σεζόν. Και όλα αυτά χωρίς να έχουν αποκατασταθεί όλα τα προβλήματα του αεροδρομίου, όπως για παράδειγμα η καθίζηση στο πάρκινγκ που ακόμα δεν έχει επιδιορθωθεί και διάφορα άλλα ζητήματα υποδομών, οι οποίες χρειάζονται ανακαίνιση.
Ενα από τα προβλήματα που αποτελούν τροχοπέδη για το αεροδρόμιο της Αχαΐας αποτελεί η οδική του σύνδεση με τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου, που αποτελεί μια από τις προαιρέσεις της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.
Πάντως, αυτή η μικρή αύξηση αφήνει σημάδια αισιοδοξίας για να μπορέσει το Αεροδρόμιο του Αραξου να συμπεριληφθεί από το ΤΑΙΠΕΔ στα αεροδρόμια που θα δοθούν σε ιδιώτες προκείμενου να γίνει αναβάθμιση στις υποδομές του και να «απογειωθεί».
Σύμφωνα με την μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού ανάπτυξης αεροπορικών συνδέσεων Αεροδρόμιου Αραξου που εκπόνησε η Ενωση Ξενοδόχων Αχαΐας, με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας το 2022, η ιδιωτικοποίηση είναι μονόδρομος για να μπορέσει να αναπτυχθεί περαιτέρω.
Στην μελέτη γίνεται λόγος για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του αεροδρομίου, όπως η ολοκλήρωση του νέου οδικού άξονα Πατρών-Πύργου, αλλά και επενδύσεις που δρομολογούνται σε νέες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις (στην Κυλλήνη και στο Λαμπίρι Αχαΐας που είναι θέμα χρόνου να ξεκινήσουν).
Στην μελέτη υπογραμμίζεται ακόμα ότι κομβικό στοιχείο είναι η σύνδεση μόνιμων αεροπορικών συνδέσεων με αγορές που δεν έχουν μέχρι σήμερα μεγάλο «αποτύπωμα», όπως είναι η βρετανική αγορά, η οποία προτιμά το αεροδρόμιο της Ζακύνθου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Καιρός: Βροχές και κατά τόπους καταιγίδες σήμερα, η πρόγνωση μέχρι την Κυριακή 8/12
Aστυνομικός Βουλής: Τα κορίτσια μίλησαν για σεξουαλική κακοποίηση και από τους δυο γονείς
Δίκη Πισπιρίγκου: Βίαιη προσαγωγή Παθολογοανατόμου για τον θάνατο της Ιριδας
Αίγιο: Η καταγγελία για «βιασμό» του γιου του και η στάση της πρώην συζύγου του
Διεθνές Απολυτήριο: Τι είναι το IB που θα εφαρμοστεί στα σχολεία
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News