Το πούλημα του εαυτού με κάθε τίμημα

Επιτυχημένη πρεμιέρα για τη «Μέθοδο Γκρόνχολμ» στο θέατρο «Επίκεντρο»

Η -σκηνογραφική- εισαγωγή μας στη «Μέθοδο Γκρόνχολμ»  γίνεται με ένα τραπέζι συσκέψεων, τέσσερις καρέκλες, δύο κύβους-κρυψώνες, τρία ενυδρεία με χρυσόψαρα -συμβολικά της παρατήρησης που υφίστανται οι τέσσερις πρωταγωνιστές από μια αόρατη κριτική επιτροπή και τους θεατές, καθώς επίσης δύο δράκαινες -φυτά γνωστά για την ανθεκτικότητά τους (και ο νοών νοείτω).

Μέσα σε αυτό σκηνικό, η Αναστασία Κουμίδου ξεδιπλώνει δεξιοτεχνικά  την εκπληκτική μαύρη κωμωδία του Τζόρντι Γκαλθεράν με φρέσκια σκηνοθετική ματιά, επικαιροποιώντας τη, αφού για πρώτη φορά, 20 χρόνια αφότου γράφτηκε, αντί για τρεις άντρες και μία γυναίκα, η σκηνοθέτης αλλάζει την ποσόστωση στο 50% κι έτσι παρακολουθούμε όσα διαμείβονται επί σκηνής «Επίκεντρου+» ανάμεσα σε δύο γυναίκες και δύο άντρες.

Ο λόγος που βρίσκονται κλεισμένοι στην εν λόγω αίθουσα, η επιλογή του καταλληλότερου για τη θέση υψηλόβαθμου στελέχους σε πολυεθνική εταιρεία. Οι δοκιμασίες ξεκινούν, ερχόμενες -ωραίο σκηνοθετικό εύρημα- μέσα σε φακέλους που μεταφέρει ένα τηλεκατευθυνόμενο αυτοκινητάκι(!).

Και το ψυχολογικό παιχνίδι για την επικράτηση να  ξεκινά αμείλικτο: Με τους ήρωες, που υποδύεται πειστικά η δεμένη τετράδα των Δανάης Καραβαγγέλη, Δημήτρη Χουρδούμη, Λαμπρινής Ζώτου, Γιώργου Επιτροπίδη, να γίνονται μαριονέτες της εταιρείας: Προσπαθούν να πείσουν, να ξεγελάσουν, αλληλοσαρκάζονται, βγάζουν «νύχια»,  απεκδύονται ό,τι ανθρώπινο έχουν μέσα τους…  Στη διάρκεια των σκληρών τεστ,  εναλλάσσονται ο κυνισμός, το γέλιο, η φρίκη, η συγκίνηση, η σύνθλιψη, με την ένταση να κορυφώνεται,  υπογραμμισμένη από τη μουσική του Διονύση Μπάστα, μέχρι να συμβεί η, εξ αρχής υποβόσκουσα, ανατροπή.

«Η μέθοδος Γκρόνχολμ» ξεκίνησε δυναμικά την περασμένη Πέμπτη, χειροκροτήθηκε θερμά και θα συνεχίσει έως τις 22 Ιανουαρίου.