Τροχαία: Πιο ζημιάρηδες οι Αχαιοί οδηγοί – Στη δεύτερη θέση πανελλαδικά ο νομός
Ο νομός με τη μεγαλύτερη συχνότητα ατυχημάτων το 2020 ήταν η Αττική, ενώ έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι ακολουθεί η Αχαΐα στην δεύτερη θέση, με συχνότητα ζημιών κοντά στο 5,91% και μέσο κόστος ζημιάς το ποσό των 1.420 ευρώ ανά όχημα.
Σημαντικά συμπεράσματα προκύπτουν από τα στοιχεία της Στατιστικής Επετηρίδας Αυτοκινήτων που δημοσίευσε η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος για το έτος 2020, σε σχέση με την ασφάλιση αυτοκινήτων, που αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους ασφάλισης στην χώρα. Συμμετέχει κατά 46,4% στην παραγωγή ασφαλίστρων των ασφαλίσεων κατά Ζημιών και κατά 24,1% στην συνολική παραγωγή ασφαλίσεων Ζωής και Ζημιών (στοιχεία έτους 2020).
Ο νομός με τη μεγαλύτερη συχνότητα ατυχημάτων το 2020 ήταν η Αττική, ενώ έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι ακολουθεί η Αχαΐα στην δεύτερη θέση, με συχνότητα ζημιών κοντά στο 5,91% και μέσο κόστος ζημιάς το ποσό των 1.420 ευρώ ανά όχημα.
Ακολουθούν η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο και το Ρέθυμνο. Στην αμέσως πιο κάτω κατηγορία περιλαμβάνονται οι νομοί των Χανίων, του Λασιθίου, της Μεσσηνίας, της Βοιωτίας, της Εύβοιας, της Αιτωλοακαρνανίας, των Ιωαννίνων, της Ημαθίας, της Καβάλας και της Ζακύνθου.
Το γεγονός ότι ο νομός Αχαΐας βρίσκεται πιο ψηλά ακόμα και από περιοχές με μεγαλύτερη πληθυσμιακή κάλυψη όπως η Θεσσαλονίκη, σίγουρα δείχνει ότι οι οδηγοί είτε είναι πιο απρόσεκτοι, είτε υπάρχουν άλλοι εξωγενείς παράγοντες που επιβαρύνουν τους δείκτες των τροχαίων ατυχημάτων.
Η συχνότητα των ζημιών συνδέεται κυρίως με παράγοντες όπως η ένταση της κυκλοφοριακής κίνησης, η επικινδυνότητα του οδικού δικτύου, η μορφολογία του εδάφους, καθώς και οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε νομό.
Ο πρόεδρος της Ενωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος Ευάγγελος Σπαθής, δήλωσε στην «Π» ότι η τραγική κατάσταση που επικρατεί στην εθνική οδό Πατρών – Πύργου με τα πολλά τροχαία δυστυχήματα, δυστυχώς έχει επιβαρύνει την θέση της Αχαΐας σε αυτή την κατάταξη. Ο δρόμος εμπεριέχει μεγάλο βαθμό επικινδυνότητας με αποτέλεσμα να συμπαρασύρει και την «βαθμολογία» του νομού.
«Η απροσεξία δεν θα έλεγα πως αποτελεί έναν παράγοντα που επιβαρύνει στατιστικά την Αχαΐα ή την ειδικότερα Πάτρα. Δηλαδή, δεν έχουμε μια χειρότερη οδηγική συμπεριφορά εδώ, σε σχέση με άλλες περιοχές. Θα έλεγα όμως ότι περισσότερο παίζει ρόλο το κυκλοφοριακό και η επικινδυνότητα των δρόμων» δήλωσε στην «Π» ο κ. Σπαθής.
Αυτή η κατάταξη όμως, δεν είναι ένα απλό στατιστικό στοιχείο. Επιβαρύνει και το κόστος του ασφαλίστρου για τους οδηγούς, έστω κι αν είναι προσεκτικοί και δεν προκαλούν ατυχήματα. «Το ασφάλιστρο μιας εταιρείας καθορίζεται μεταξύ άλλων και από τον δείκτη ζημιών του νομού. Και όσο πιο αυξημένος είναι αυτός ο δείκτης, τόσο πιο ακριβό γίνεται το ασφάλιστρο για έναν οδηγό της Πάτρας, σε σχέση με έναν άλλο της Θεσσαλονίκης» πρόσθεσε ο κ. Σπαθής.
Η ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΜΕΙΩΣΕ ΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
Το 2020 η συχνότητα των ζημιών στον κλάδο του αυτοκινήτου περιορίστηκε στο 7,92% (από 9,9% το 2019) ως αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων που ελήφθησαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας, στα οποία περιλαμβάνονταν και απαγορεύσεις μετακινήσεων.
Ο πρόεδρος της Ενωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος Ευάγγελος Σπαθής, δήλωσε στην «Π» ότι το 2020 και το πρώτο εξάμηνο του 2021, λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, υπήρξε μεγάλη μείωση στην κυκλοφορία των οχημάτων και στις ζημιές από τροχαία ατυχήματα.
Το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα, ο δείκτης οικονομικών ζημιών του κλάδου να υποχωρήσει σημαντικά. Σύμφωνα πάντως με παράγοντες της αγοράς, η προαναφερθείσα κατάσταση έχει διαφοροποιηθεί ριζικά από το φετινό Μάιο και μετά, όταν ήρθησαν οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, με αποτέλεσμα τη μεγάλη αύξηση της κυκλοφοριακής κίνησης και τη διαφαινόμενη εκτίναξη του δείκτη ζημιών.
ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΑ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ
Στα αξιοσημείωτα γεγονότα συγκαταλέγεται και η μεγάλη αύξηση του αριθμού των ασφαλισμένων οχημάτων από το 2015 (όταν ήταν 3,9 εκατ.) έως το 2020, όταν αυτά υπερέβησαν ελαφρά τα 5,5 εκατομμύρια.
Η αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων εκτιμάται ότι είναι αποτέλεσμα τόσο των περισσότερων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, όσο του περιορισμού των ανασφάλιστων οδηγών (λόγω των συστηματικότερων ελέγχων που γίνονται για τον εντοπισμό τους, αλλά και εξ’ αιτίας των πολύ χαμηλών τιμολογίων που προσφέρουν ορισμένες εταιρείες).
Παρόλα αυτά, το πρόβλημα των ανασφάλιστων αυτοκινήτων και δικύκλων, εξακολουθεί να είναι πολύ μεγάλο. Ο κ. Σπαθής τόνισε ότι ο κλάδος έχει διαμαρτυρηθεί πολλές φορές στους διοικούντες για τα ανασφάλιστα οχήματα, αλλά δυστυχώς, ελάχιστα έχουν γίνει προς την κατεύθυνση του ελέγχου και του περιορισμού του προβλήματος. Όπως είπε, ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει ακριβής εικόνα για τον συνολικό αριθμό των ανασφάλιστων οχημάτων, παρά μόνο κάποιες εκτιμήσεις. Με την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και την ψηφιακή πύλη www.gov.gr, θα μπορούσε να γίνει πολύ μεγάλη δουλειά, αλλά δεν έχει αξιοποιηθεί όπως θα έπρεπε, είπε ο κ. Σπαθής. Δεν είναι θέμα τιμωρίας, όπως είπε, αλλά ενίσχυσης του αισθήματος ασφάλειας, έναντι των πολιτών που τηρούν τη νομιμότητα και φυσικά απώλειας πολλών εσόδων για το κράτος και τον ασφαλιστικό κλάδο.
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΙΧΑΛΑΤΟΣ: Η ΠΑΤΡΩΝ – ΠΥΡΓΟΥ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΑΧΑΪΑΣ
Ο Γεράσιμος Μιχαλάτος, αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών δήλωσε στην «Π» ότι, τα νούμερα δυστυχώς λένε την αλήθεια και είναι λυπηρό το γεγονός να αποδεχόμαστε ότι η Αχαϊα βρίσκεται τόσο ψηλά σε συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
Μια από τις βασικές αιτίες, όπως εξήγησε ίσως να είναι η κατάσταση της εθνικής Οδού Πατρών – Πύργου, που συνεχίζει να αποτελεί βασική πηγή πρόκλησης σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων με ζημιές, θανάτους και σοβαρές σωματικές βλάβες. Επιπλέον, στους δρόμους μικρών και μεσαίων αστικών κέντρων όπως οι πόλεις της Αχαϊας, κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα, ενώ και η απροσεξία πολλών οδηγών είναι μερικοί ακόμα παράγοντες που επιδεινώνουν την εικόνα της Αχαϊας. Ανέφερε για παράδειγμα, την κακή συνήθεια πολλών οδηγών, να αποσπούν την προσοχή τους από την οδήγηση, κοιτάζοντας ή κάνοντας χρήση του κινητού τους τηλεφώνου. Αυτή η κακή πρακτική, αποτελεί πολλές φορές, αιτία πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
Αυτό που επισήμανε με έμφαση ο κ. Μιχαλάτος, είναι η εμπιστοσύνη που πρέπει να δείχνουν οι πολίτες στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, οι οποίοι είναι επαγγελματίες που συνεργάζονται με μεγάλες και ασφαλιστικές εταιρίες, με μακροχρόνια παρουσία στην Ελλάδα. Δεν προσφέρουν πτωχευτικά ασφάλιστρα, αλλά αποζημιώνουν πλήρως και άμεσα τους ασφαλισμένους πελάτες τους, σε οποιοδήποτε ατύχημα, όποτε προκύψει ανάγκη.
«Οπότε, το μήνυμα είναι ένα. Να προσέχουμε, να οδηγούμε πάντα με ασφάλεια και να συνεργαζόμαστε με αναγνωρισμένους επαγγελματίες, για να είμαστε 100% καλυμμένοι. Γιατί η ασφάλεια είναι μια υπηρεσία που πρέπει να έχει πρόσωπο, τον ασφαλιστικό μας σύμβουλο και διαμεσολαβητή και όχι να αποτελεί ένα απρόσωπο εμπόρευμα» τόνισε ο κ. Μιχαλάτος.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News