«Βαρυχειμωνιά» στον τζίρο των εκπτώσεων: Πτώση ακόμα και πάνω από 40% σε σχέση με πέρυσι

Πολλά καταστήματα είχαν χαμηλούς, ακόμα και μηδενικούς, τζίρους για ημέρες

Βαρυχειμωνιά

Στην τελική τους ευθεία μπήκαν οι χειμερινές εκπτώσεις που ολοκληρώνονται την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου, με την αγοραστική κίνηση στα καταστήματα να κινείται σε υποτονικούς ρυθμούς.

Οι χειμερινές εκπτώσεις 2024 έκαναν πρεμιέρα τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου, νωρίτερα σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, ενώ τα καταστήματα άνοιξαν για πρώτη φορά δύο Κυριακές μέσα τον Ιανουάριο, με την αγοραστική κίνηση όμως να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα στην αγορά της Πάτρας.

Σύμφωνα με εμπόρους, το καταναλωτικό κοινό πραγματοποίησε φέτος μικρότερης αξίας αγορές, καθώς η ακρίβεια σε όλα τα είδη διατροφής στα σούπερ μάρκετ απορροφά πλέον μεγάλο μέρος του μηνιαίου εισοδήματος.

Τα συγκεντρωτικά στοιχεία δείχνουν ότι τρεις στις πέντε επιχειρήσεις τον Ιανουάριο παρουσίασαν πτώση τζίρου, με τους εμπόρους να κρατούν μικρό καλάθι.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Πελοποννήσου, ΝΔ Ελλάδας και Ιονίων Νήσων, Γιώργο Βαγενά, η πτώση του τζίρου των χειμερινών εκπτώσεων υπολογίζεται σε ποσοστό πάνω από 40% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. «Το ποσοστό είναι απίστευτο. Μιλάμε ακόμα και για καταστήματα με σχεδόν μηδενικό τζίρο τόσο τον Ιανουάριο όσο και τον Φεβρουάριο» είπε ο Γιώργος Βαγενάς.

Μάλιστα, το θέμα θα συζητηθεί με εισήγηση του ίδιου στο συμβούλιο της ΕΣΕΕ την επόμενη εβδομάδα, όπως και της αναθεώρησης της ημερομηνίας των χειμερινών εκπτώσεων, ώστε η περίοδος να μη συμπίπτει σε μικρή χρονική απόσταση από τις γιορτές των Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

Την εικόνα ένδειας στην αγορά επιβεβαίωσε και το μέλος του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας, Γιάννης Ρούπας, ο οποίος δήλωσε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» πως, με εξαίρεση την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου που η κίνηση ήταν αυξημένη λόγω πληρωμών μισθών και συντάξεων, οι φετινές εκπτώσεις δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα.

Οι πληθωριστικές τάσεις ανάγκασαν τους καταναλωτές να δαπανήσουν το μεγαλύτερο μέρος του οικογενειακού εισοδήματος σε αγορές ειδών πρώτης ανάγκης. «Κατά τη γνώμη μου δεν αναμένονται σημαντικές αλλαγές στο καταναλωτικό κλίμα μέχρι το τέλος του μήνα. Εναποθέτουμε τώρα τις ελπίδες μας στην τόνωση της αγοράς κατά την καρναβαλική περίοδο» είπε ο Γιάννης Ρούπας.