Ξενόγλωση εκπαίδευση και τεχνολογία
Αναρωτήθηκα τελευταία με ποιό τρόπο και κυρίως με ποιά μέσα μάθαινε η γενιά των σημερινών πενηντάρηδων ξένες γλώσσες. Η απάντηση είναι φυσικά μαυροπίνακας και κιμωλία. Αργότερα άσπρισε ο μαύρος πίνακας και η κιμωλία αφού πέρασε από το άσπρο σε διάφορους λίγους χρωματισμούς, έγινε μαρκαδόρος, που δεν σήκωνε και σκόνη. Όσον αφορά στα τότε φροντιστήρια ξένων γλωσσών άρχισαν να χρησιμοποιούν οπτικοακουστικά μέσα και να δείχνουν στους μαθητές ταινίες από καρούλια. Μετά εμφανίσθηκαν οι διαφάνειες και οι προβολείς διαφανειών και τέλος τα βίντεο. Εκεί κάπου άλλαξε και ο χαρακτηρισμός από το κράτος και από φροντιστήρια έγιναν Κέντρα Ξένων Γλωσσών.
Στο σημείο αυτό θα έλεγα ότι τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών έγιναν πλέον παράλληλη παιδεία. Όλο και περισσότεροι μαθητές απευθύνονταν σε αυτά όχι για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του σχολείου ή γιατί έπρεπε, μιας και όλοι πήγαιναν. Ο κόσμος άλλαζε, και η σημασία όχι μόνο μίας αλλά και δύο ξένων γλωσσών γινόταν μεγαλύτερη. Γονείς και μαθητές κατανοούν ότι η καλή γνώση ή προτιμότερο η πολύ καλή-άριστη γνώση της ξένης γλώσσας ή των ξένων γλωσσών θα έδινε άλλη ώθηση στα όνειρα και θα επηρέαζε κατά πολύ την πορεία προς την επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά κυρίως θα άνοιγε μία πόρτα για να δει κάποιος πως βλέπουν οι άλλοι αυτό τον κόσμο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Συμβούλιο της Ευρώπης καθιερώνουν το 2001 την 26η Σεπτεμβρίου ως Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, με στόχο να προωθείται η εκμάθηση εντός και εκτός σχολείου, ώστε να διατηρηθεί και να καλλιεργηθεί η πολυμορφία στην Ευρώπη.
Η εμφάνιση του Internet στην ζωή μας δίνει άλλη διάσταση στον χώρο. Στα πανεπιστήμια και κατ΄επέκταση στους εκδοτικούς οίκους οι αλλαγές είναι ραγδαίες. Η τεχνολογία παίζει πλέον καθοριστικό ρόλο στην μεθοδολογία. Όποιος δεν κατανοεί τις νέες διεργασίες μένει πλέον πίσω. Στην σημερινή εποχή μετά την πανδημία και την εγκλεισμό στους 4 τοίχους, η τεχνολογία κυριαρχεί σε ένα ΚΞΓ. Τα βιβλία είναι έντυπα και ηλεκτρονικά, ο πίνακας είναι διαδραστικός και φυσικά απαιτείται υπολογιστής και Projector. Όλα αυτά υπάρχουν σε αρκετά ΚΞΓ, όμως εμείς προχωρήσαμε ένα βήμα πιο μπροστά με το πρόγραμμα «ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ» προσφέρουμε τη δυνατότητα στο μαθητή να φέρει την τάξη στο σπίτι του, εάν το επιθυμεί ή κρίνεται αναγκαίο. Με διαφορετικές κάμερες και με διαφορετικά μικρόφωνα για μαθητές και καθηγητές, με τα ηλεκτρονικά βιβλία και την κατάλληλη εκπαιδευτική πλατφόρμα συμμετέχει ο μαθητής κανονικά στο μάθημα έχοντας ακουστική αλλά και οπτική επαφή των πάντων. Με αυτό τον τρόπο δεν παίζει πλέον η απόσταση καθοριστικό ρόλο για την επιλογή του ΚΞΓ αλλά η ποιότητα που παρέχει αυτό. Γιατί καλό και απαραίτητο το πτυχίο που θα πάρει ο μαθητής, αλλά ποιό πτυχίο και τι ξέρει πραγματικά ο μαθητής στο τέλος της διαδικασίας.
Καλή σχολική χρονιά!
Στάθης Καγγελάρης https://sdpatras.gr/
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News