Αποκαλυπτικές μαρτυρίες εκπαιδευτικών: Οι μαθητές πάνε… αγριεμένοι στο σχολείο

«Αν τολμήσεις να πλησιάσεις ξανά τον χώρο μας ή πας στον διευθυντή θα βρεις το αυτοκίνητό σου κατεστραμμένο»!

εκπαιδευτικών

Ο χθεσινός πρωτοσέλιδος τίτλος της «Π», «Καθηγητές τρέμουν μέσα στα σχολεία» αποτέλεσε αφορμή για να αποκαλυφθεί μία ιδιαίτερα επικίνδυνη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σχεδόν σε αρκετές, αν όχι σε όλες, σχολικές μονάδες.

Πάτρα: Καθηγητές φοβούνται τους μαθητές και ζητούν νομική προστασία!

Το χθεσινό ρεπορτάζ περιέγραψε το κλίμα φόβου και ανασφάλειας υπό το οποίο καλούνται να ασκήσουν τον εκπαιδευτικό τους ρόλο οι καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αυτό ενίσχυσε και η δημόσια παρέμβαση της Ενωσης των καθηγητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας (Α΄ΕΛΜΕ) που ζητούσε προστασία των μελών της και ίδρυση νομικών τμημάτων σε κάθε διεύθυνση εκπαίδευσης.

Από τα δεκάδες τηλεφωνήματα που δέχτηκε χθες η «Π» προέκυψε ότι το πρόβλημα είναι εκτεταμένο και ίσως και βαθύτερο. Δεν είναι τυχαίο που αρκετές διευθύνσεις γυμνασίων και λυκείων, στο πλαίσιο συνεδριάσεων των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων τους, έχουν δώσει σαφείς κατευθύνσεις. Ακολούθως παραθέτουμε ορισμένες από αυτές που αποτυπώνουν το δύσκολο κλίμα που έχει διαμορφωθεί στα σχολεία.

⦁ «Να είστε πολύ προσεχτικοί. Μην αγγίξετε μαθητή για κανέναν λόγο.
⦁ Να σκέφτεστε πολύ καλά πριν κάνετε παρατήρηση σε μαθητή ή μαθήτρια.
⦁ Να μην είστε ποτέ μόνοι σας και να υπάρχει πάντα ένας συνάδελφος δίπλα σας στις εφημερίες. Ακόμα και στην ενημέρωση των γονιών να έχετε ανοιχτή πόρτα και να υπάρχει κάπου κοντά και κάποιος συνάδελφος.
⦁ Θα καταγράφουμε καθημερινά στο βιβλίο σχολικής ζωής και το παραμικρό συμβάν».
Στον εκπαιδευτικό κόσμο γενικότερα, αλλά κυρίως της Δευτεροβάθμιας, υπάρχει πολύ μεγάλη ανησυχία. Ο Γιώργος που είναι φυσικός και διδάσκει σε κεντρική σχολική μονάδα της Πάτρας μάς περιέγραψε σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε μαζί μας το εξής:

«Η Ενωσή μας έκανε μία πολύ σημαντική παρέμβαση, διότι αισθανόμαστε ακάλυπτοι και απροστάτευτοι. Οπως όλοι βλέπουμε, η κοινωνία έχει αγριέψει και καθημερινά έχουμε περιστατικά ανηλίκων -σε κάποια από αυτά πρωταγωνιστούν μαθητές μας- με σοβαρότατες συνέπειες. Αρκετά παιδιά φτάνουν στα σχολεία πολύ αγριεμένα. Ο ρόλος μας είναι πάρα πολύ δύσκολος, διότι πρέπει να προστατεύσουμε το σχολείο και τους μαθητές που είναι απόλυτα συνειδητοποιημένοι για το πού βρίσκονται και σέβονται το σχολικό περιβάλλον και τον καθηγητή, αλλά παράλληλα να φροντίσουμε και τον παραβατικό μαθητή. Πώς όμως θα το κάνουμε αυτό όταν υπάρχουν γονείς που μας επιφυλάσσουν χειρότερη συμπεριφορά από το παιδί τους;».

Αποκαλυπτική είναι και η περιγραφή γυμνάστριας που διδάσκει επίσης σε λύκειο της Πάτρας. «Είχα εφημερία και έκανα παρατήρηση σε μία παρέα μαθητών που κάπνιζαν σε μία γωνία πίσω από κυλικείο. Μάλιστα τα πλησίασα φιλικά και τους είπα ότι βλάπτουν την υγεία τους και ότι οι κανόνες του σχολείου απαγορεύουν το κάπνισμα. Εκείνη τη στιγμή γέλασαν και μου γύρισαν την πλάτη. Στο σχόλασμα όμως με πλησίασε ένας από τους μαθητές και μου ψιθύρισε “αν τολμήσεις να πλησιάσεις ξανά τον χώρο μας ή να πας στον διευθυντή, θα βρεις το αυτοκίνητό σου κατεστραμμένο”. Θα με ρωτήσετε αν φοβήθηκα. Δεν μπορώ να σας κρύψω ότι με έβαλε σε σκέψεις. Τόσα γίνονται κάθε μέρα. Εχω οικογένεια, παιδιά και μοιραία μπαίνω σε πολλές σκέψεις».

Αρκετοί από τους εκπαιδευτικούς μάς υπογράμμισαν ότι τα συμβάντα πολλαπλασιάζονται λόγω της ατιμωρησίας που επικρατεί και της έλλειψης συνεννόησης και συνεργασίας με τους γονείς και κηδεμόνες.

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ

Η «Π» απευθύνθηκε για το θέμα αυτό στην Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, εκ μέρους της οποίας ο υπεύθυνος Τύπου Κωνσταντίνος Τόγιας μάς είπε τα εξής:

Κωνσταντίνος Τόγιας

Κωνσταντίνος Τόγιας

«Σε κάθε περίπτωση καταδικάζουμε τη βία σε κάθε της μορφή και ειδικά από γονείς. Είναι απαράδεκτο γονιός να επιτίθεται λεκτικά ή σωματικά σε εκπαιδευτικό. Εμείς προσπαθούμε να δημιουργήσουμε γέφυρες συνεργασίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας, με στόχο την παροχή του καλύτερου δυνατού εκπαιδευτικού έργου. Οι περιπτώσεις αντιδικιών πρέπει να επιλύονται με τους ενδεδειγμένους τρόπους».

Ο κ. Τόγιας υπογραμμίζει δε ότι «είναι αδιαπραγμάτευτη η εφαρμογή των κανόνων λειτουργίας του σχολείου, συμπεριλαμβανομένου και αυτού που αφορά το κινητό. Το κινητό δεν έχει θέση στο σχολείο και σε αυτό είμαστε ξεκάθαροι» και προσθέτει:

«Η βία είναι ένα ευρύτερο κοινωνικό πρόβλημα λόγω της πίεσης που δέχονται οι οικογένειες και της αβεβαιότητας που υπάρχει σε όλο το κοινωνικό φάσμα. Οφείλουμε όμως όλοι να προστατεύσουμε το σχολικό περιβάλλον από τέτοια φαινόμενα. Εκπαιδευτικοί και γονείς πρέπει να καθίσουμε να δούμε τις αιτίες για όλα αυτά και από κοινού να αγωνιστούμε για την καλύτερη δυνατή λειτουργία του σχολείου και φυσικά την προστασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Χρειάζονται, βέβαια, ψυχολόγοι και ειδικοί που θα κατευθύνουν τον εκπαιδευτικό, τον γονιό και τον μαθητή. Ολα πρέπει να γίνονται με παιδαγωγικούς όρους, διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στο επίκεντρο είναι το παιδί».

Διαβάστε επίσης:

Μαρινέλλα: Νέο ιατρικό ανακοινωθέν, τα νεότερα για την κατάσταση της υγείας της

Χάρης Δούκας στον Peloponnisos FM 104,1: «Δεν είμαστε ο Δημαρχάκος που παρακαλάει το Μαξίμου…»

Πάτρα: 17χρονη έστειλε στο νοσοκομείο συμμαθήτρια της, ρίχνοντας της μπουνιές!

ΕΠΑΛ Λαυρίου: Άγρια συμπλοκή μαθητών, βγήκαν μαχαίρια, τραυματίστηκαν δύο

ΗΠΑ: Συναγερμός για τον τυφώνα «Ελέν», τρεις νεκροί, τεράστιες καταστροφές ΒΙΝΤΕΟ