«Οι γυναίκες ενεργούν, πλέον, γενναία»: Η Υρώ Μανέ μιλάει στην «Π»
Πρωταγωνιστεί στη «Μητέρα του σκύλου» που έρχεται προσεχώς στην Πάτρα

Υποδύεται συγκλονιστικά τη Ραραού, την ηρωίδα του εμβληματικού μυθιστορήματος του Παύλου Μάτεσι «Η μητέρα του σκύλου», το οποίο ως επιτυχημένη θεατρική παράσταση κάνει «στάση» την Τρίτη 5 Αυγούστου (ώρα 21:30) στο Δημοτικό Θερινό Θέατρο Πάτρας, στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ.
Η αγαπημένη ηθοποιός Υρώ Μανέ μιλάει στην «Π» για τον ρόλο που την άγγιξε, το στοίχημα που κερδήθηκε, τη συνεργασία με την κόρη της, την πίστη της στο «νέο αίμα» του θεάτρου, τη θέση της γυναίκας σήμερα.
-Πότε σας έκλεισε το μάτι η Ραραού, ώστε να αποφασίσετε να τη γνωρίσετε καλύτερα, μέσα από το βιβλίο του Μάτεσι;
Μόλις διάβασα τη «Μητέρα του σκύλου» το μακρινό 1991, αμέσως μου γεννήθηκε η επιθυμία να υποδυθώ αυτόν τον μαγικό, μοναδικό χαρακτήρα. Με λίγη καθυστέρηση, έγινε τώρα.
-Τι ήταν αυτό που αγαπήσατε στη Ραραού;
Η Ραραού ακροβατεί ανάμεσα στο κωμικό και το δραματικό κι αυτό αποτελεί κύριο συστατικό της παράστασής μας. Εκείνο που άγγιξε μια ευαίσθητη χορδή μου και με γοήτευσε είναι ότι παρότι σε πολύ μικρή ηλικία βίωσε ένα πολύ βαθύ τραύμα -είδε τη μητέρα της να διαπομπεύεται επειδή είχε συνάψει σχέση με Ιταλό αξιωματικό- μεταβόλισε αυτό τον πόνο σε κάτι φωτεινό, αισιόδοξο, δυναμικό και γενναιόδωρο, πασπαλισμένο, παράλληλα, με μια παιδική αθωότητα και αφέλεια. Γι’ αυτό και θέλησα να τη ζωντανέψω επί σκηνής.
-Κάνατε τη διασκευή του βραβευμένου έργου του Μάτεσι, με τη συμβολή της Κατερίνας Γιαννάκου. Ποια η μεγαλύτερη πρόκληση;
Η μεγαλύτερη πρόκληση της διασκευής αυτού του μυθιστορήματος ήταν να καταφέρουμε να έχει θεατρικά μια γραμμική αφήγηση. Ο Μάτεσις μεταπηδά από τη μια εποχή στην άλλη, από το ένα πρόσωπο σε κάποιο άλλο, γίνονται, επίσης, κάποιοι πολύ ιδιαίτεροι συνειρμοί στο μυαλό της Ραραούς και όλο αυτό δυσκολεύει τη σκηνική του απόδοση. Οπότε το μεγάλο στοίχημα ήταν να μπορέσει ο θεατής να παρακολουθεί την ιστορία χωρίς να τον μπερδεύει και να τον κουράζει. Νομίζω ότι το πετύχαμε, γιατί βλέπουμε ότι ο κόσμος έχει αγκαλιάσει την παράσταση, την έχει αγαπήσει, τη βλέπει και την ξαναβλέπει κι αυτό μας δίνει πολύ μεγάλη χαρά.
-Το ίδιο εισπράττετε, να υποθέσω, και στους «σταθμούς» της περιοδείας της.
Βέβαια. Ξέρετε, στην επαρχία το κοινό, πολλές φορές, είναι πιο εκδηλωτικό, οπότε δημιουργείται μια πολύ ωραία επικοινωνία μεταξύ θεατή και ηθοποιού, κι αυτό είναι για εμάς μεγάλη ανταμοιβή.
-Από τον Γάκη και τον Κραουνάκη έως όλους τους ηθοποιούς, θα έλεγε κανείς ότι οι συντελεστές της παράτασης αποτελούν μια dream team.
Ακριβώς. Είναι ένας κι ένας. Από τους παλαιότερους μέχρι τους νεότερους είναι όλοι τους εξαιρετικοί κι έχουμε φτιάξει μια υπέροχη ομάδα για την οποία είμαι πολύ περήφανη.
-Συνεργάζεστε και με την κόρη σας, τη Φαίδρα Νταϊόγλου, η οποία υπογράφει την κινησιολογία και τις χορογραφίες.
Βέβαια! Είναι η πρώτη φορά που συνεργαζόμαστε και το συναίσθημα ότι μπόρεσε να χωρέσει και η κόρη μου σε ένα δικό μου όραμα είναι μοναδικό. Η Φαίδρα, ευτυχώς, δεν περίμενε τη δική μας παράσταση για να κάνει αυτά που ονειρεύεται. Εχει ήδη χαράξει τη δική της πορεία –από τον «Φάουστ» του Μπινιάρη, που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, μέχρι πρόσφατα το εξαιρετικό «Μόνος με τον Αμλετ» με τον Αιμίλιο Χειλάκη. Μου έκανε τη χάρη (σ.σ. γέλια) να βρει τον χρόνο και να μπορέσουμε να συνεργαστούμε. Και η συνεργασία μας ήταν άψογη.
-Πώς βλέπετε, λοιπόν, το νέο αίμα στο ελληνικό θέατρο;
Είμαι πάρα πολύ περήφανη για τους νέους ηθοποιούς, αρχής γενομένης από τα παιδιά που έχουμε σε αυτή την παράσταση -τους Βασιλώττο, Παρταλίδη, Νταλαμάγκο, Θεοδωράκη, Κοσμίδου. Δουλεύουν με πάθος, ακούνε, ρουφάνε αυτό που βλέπουν, μαθαίνουν από εμάς τους παλιότερους και καταθέτουν στη σκηνή πολύ ωραίες στιγμές. Και βέβαια, ονειρεύονται, όπως ονειρεύομαι κι εγώ μαζί τους, ένα καλύτερο μέλλον για το θέατρο.
-Η Ραραού, όπως και η Ελλάδα, κουβαλά τραύματα. 35 χρόνια μετά την έκδοση του μυθιστορήματος του Μάτεσι, ποια η γνώμη σας για τη μοίρα των γυναικών;
Το μυθιστόρημα και η Ραραού θα μπορούσαν να παραλληλιστούν με την τραυματισμένη πατρίδα μας. Διαβάζοντας το βιβλίο του Μάτεσι αυτό αποκομίζεις, καθώς μέσα από τα μάτια της Ραραούς και του περιβάλλοντος στο οποίο ζει περνάει ένα σημαντικό κομμάτι της ελληνικής Ιστορίας. Οσο για τις γυναίκες, σαφώς έχουν κάνει βήματα μπροστά, παρότι τόσο η πατριαρχία όσο και τα στερεότυπα εξακολουθούν να υφίστανται. Είμαστε, όμως, σε μια κομβική φάση. Οι γυναίκες, πλέον, ενεργούν πιο δυναμικά σε όλους τους τομείς, ανοίγουν δρόμους και λειτουργούν πολύ αποτελεσματικά και γενναία.
-Με τη Ραραού κλείσατε τους λογαριασμούς σας με αυτή την περιοδεία ή θα κάνετε παρέα και τον χειμώνα;
Η Ραραού είναι ακόμα ζωντανή και δεν θέλουμε να την εγκαταλείψουμε. «Η μητέρα του σκύλου» θα είναι παρούσα στο θεατρικό σανίδι και τον χειμώνα.
-Εχετε έρθει πολλές φορές στην Πάτρα. Οι εντυπώσεις σας;
Η Πάτρα είναι ένας εξαιρετικός θεατρικός προορισμός. Με ένα εκπαιδευμένο κοινό, που αγαπά πολύ το θέατρο και στηρίζει τις ποιοτικές παραστάσεις.
-Αναλογιζόμενη την καλλιτεχνική σας διαδρομή έως τώρα θα λέγατε ότι…
… Εχω σταθεί τυχερή και είμαι γεμάτη.
INFO:
Συντελεστές: Διασκευή: Υρώ Μανέ – Κατερίνα Γιαννάκου, Σκηνοθεσία: Κώστας Γάκης, Μουσική – τραγούδια: Σταμάτης Κραουνάκης, Σκηνικά: Αση Δημητρολοπούλου, Κοστούμια: Χαρά Τσουβαλά, Επιμέλεια κίνησης – χορογραφίες: Φαίδρα Νταϊόγλου, Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλλης, Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή.
Πρωταγωνιστούν: Παναγιώτης Μπουγιούρης, Σπύρος Μπιμπίλας, Τάνια Τρύπη, Γιάννης Βασιλώττος, Νικόλ Δημητρακοπούλου, Ειρήνη Θεοδωράκη, Νατάσα – Φαίη Κοσμίδου, Στράτος Νταλαμάγκος, Γιώργης Παρταλίδης, Μαριαλένα Ροζάκη. Μουσικοί επί σκηνής: Δημήτρης Κίκλης, Γρηγόρης Λάζογλου, Γιάννης Αλαγιάννης.
Γενική Είσοδος – Κανονικό 23 ευρώ, Μειωμένο 20 ευρώ. Προπώληση: more.com, Δισκοπωλείο Joe Records (Καραϊσκάκη 134, τηλ. 2610.620.673), Βιβλιοπωλείο Ροδόπουλος (Κορίνθου 274, τηλ. 2610.273.287), Βιβλιoπωλείο Discover (Πεζόδρομος Βούρβαχη, τηλ. 2610.624.916).
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News