Πάτρα: Η ώρα της ψηφιακής εποχής για την Αστυνομία – Με tablet και drone οι έλεγχοι – Ποιο το κόστος

Εμπόδιο στην καθυστέρηση μετατροπής του συστήματος, από αναλογικό σε ψηφιακό,  είναι το κόστος εγκατάστασης που φτάνει περίπου στις 40.000 ευρώ και της συντήρησης περί τις 3.000 ευρώ, ετησίως.

Αστυνομία

Προ των πυλών φαίνεται πως είναι ο εκσυγχρονισμός και η ψηφιακή αναβάθμιση της Ελληνικής Αστυνομίας, σε τοπικό επίπεδο, γεγονός άλλωστε που οι απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, το επιτάσσουν. Προς αυτή την κατεύθυνση –  σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «ΠτΚ» – έχουν υποβληθεί στο Αρχηγείο της ΕΛΑΣ και είναι υπό επεξεργασία, προτάσεις που αφορούν κυρίως στη λειτουργία του Κέντρου Επιχειρήσεων της Αστυνομίας.

Πολλές από αυτές θα μπορούσαν εδώ και αρκετά χρόνια να είναι «όπλα» στη φαρέτρα της Υπηρεσίας , αφενός στη μάχη κατά της παραβατικότητας,  εγκληματικότητας, ακόμα και της διαχείρισης συμβάντων ρουτίνας,  αφετέρου δε στην αποδέσμευση αστυνομικών, που σήμερα βρίσκονται πίσω  από γραφεία. Στη λίστα των αιτημάτων, πρώτης προτεραιότητας χαρακτηρίζεται το “Ψηφιακό Κέντρο Επιχειρήσεων”.

ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

Σήμερα, η επικοινωνία γίνεται  με το αναλογικό σύστημα, όπου τα σήματα, διαβιβάζονται μέσω ασυρμάτου. Διαδικασία, που όπως έχει επισημανθεί εδώ και αρκετά χρόνια από έμπειρα μάχιμα – επιχειρησιακά στελέχη της τοπικής Αστυνομίας, «μπάζει» κι αυτό γιατί μπορεί – όπως τονίζεται, αλλά έχει αποδειχθεί και στο πρόσφατο παρελθόν –  κάποιος, είτε καθοδηγούμενος, είτε αυτοβούλως να σπάσει τους κωδικούς και να την «ακούει»!

Με την εγκατάσταση του ψηφιακού συστήματος όμως, αυτομάτως μπαίνει φραγμός στον οποιοδήποτε «εισβολέα» – ακροατή. Επιπλέον σε περίπτωση παραβίασης, αυτή εντοπίζεται τη στιγμή που συμβαίνει, ταυτοποιείται ο  «επισκέπτης» και σε χρόνο μηδέν, γίνεται γνωστό το στίγμα του.
«Πρόκειται για ένα όνειρο ζωής για το «100», ανέφεραν στην «ΠτΚ» αξιωματικοί της τοπικής ΕΛΑΣ, τονίζοντας πως η Υπηρεσία της Άμεσης Δράσης είναι καθοριστικής σημασίας για τη διαχείριση και αντιμετώπιση συμβάντων.

Εμπόδιο στην καθυστέρηση μετατροπής του συστήματος, από αναλογικό σε ψηφιακό,  είναι το κόστος εγκατάστασης που φτάνει περίπου στις 40.000 ευρώ και της συντήρησης περί τις 3.000 ευρώ, ετησίως.

«ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ»

Όπως πληροφορείται η «ΠτΚ», δεν αποκλείεται το προσεχές διάστημα να τεθεί προς συζήτηση η επιχορήγηση που αντιστοιχεί στην τοπική Αστυνομία από τον μόνιμο «κουμπαρά» της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και να διατεθεί για την εγκατάσταση του συστήματος, ενώ  παράλληλα ν’ αναζητηθούν πόροι που απαιτούνται για την ετήσια συντήρησή του. Υπενθυμίζεται, ότι το 2020 η Περιφέρεια – η πρώτη ανά την ελληνική επικράτεια – προχώρησε στη δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού επιχορήγησης των Υπηρεσιών της ΕΛΑΣ και του Πυροσβεστικού Σώματος, για την κάλυψη των εκτάκτων αναγκών τους, εντός των διοικητικών ορίων της, συνολικού προϋπολογισμού 120.000 ευρώ.

TRACΚING

Πρόκειται, για το δορυφορικό σύστημα εντοπισμού οχήματος. Στην πράξη θα παρέχει τη δυνατότητα στο Κέντρο, ανά πάσα ώρα και στιγμή και καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου, να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο – με μια απόκλιση  του 1 λεπτού – που κινούνται τα υπηρεσιακά οχήματα. Διασφαλίζει την άμεση και απρόσκοπτη πρόσβαση στα έκτακτα συμβάντα και μηδενίζει στο ελάχιστο το χρόνο που απαιτείται σήμερα για την ενημέρωση των πληρωμάτων, αφού την κρίσιμη στιγμή, η ασυρματική επικοινωνία θα γίνεται μόνο για τη διαβίβαση του περιστατικού στις μονάδες που βρίσκονται στο πλησιέστερο σημείο.

DRONE

Χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών ως «παρατηρητές κυκλοφορίας». Με την αποστολή του οπτικού σήματος στο Κέντρο Επιχειρήσεων, θα επιτευχθεί η πληρέστερη καταγραφή της εικόνας της πόλης – σε πραγματικές συνθήκες – και η γρήγορη αντιμετώπιση του όποιου προβλήματος προκύψει.

Όπως πληροφορείται η «ΠτΚ», σε τοπικό επίπεδο βρίσκονται σε αναμονή δύο εκπαιδευμένοι – αδειοδοτημένοι χειριστές droneς

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΜΕΣΩ TABLET

Στο νέο περιβάλλον της ψηφιακής εποχής που δειλά – δειλά επιχειρείται να εισέλθει και η τοπική Αστυνομία, μια ακόμα κατατεθειμένη πρόταση, αφορά στη χρήση τάμπλετ (tablet) από αστυνομικούς, οι οποίοι θα μπορούν να καταχωρούν απευθείας (on line) τα συμβάντα που διαχειρίζονται, όπως π.χ. επίδοση κλήσης κλ.π. Η καταγραφή στο κεντρικό σύστημα, μεταξύ άλλων, θα επιτρέπει την αυθημερόν έκδοση στατιστικών στοιχείων για τα περιστατικά που κλήθηκαν να επέμβουν, όλες οι Αστυνομικές Υπηρεσίες του Νομού. Το όφελος θα είναι η αποδέσμευση αστυνομικών δυνάμεων από τα γραφεία και η έξοδός τους, στις γειτονιές.