Αχαΐα: Η υπουργός βάζει ποινές, οι εκπαιδευτικοί απέχουν…για την αξιολόγηση
«Είμαστε υπέρ της αξιολόγησης, την οποία έχουμε ψηφίσει, αλλά όχι με τη μορφή που δρομολογεί το υπουργείο», δηλώνουν οι εκπαιδευτικοί της Αχαΐας.
Για μία ακόμα φορά το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων προκαλεί αναταραχές στις σχολικές κοινότητες της Αχαΐας αλλά και όλης της χώρας.
Κι αυτό συμβαίνει τη στιγμή που οι πάντες -πολιτεία και εκπαιδευτικός κόσμος- όφειλαν να είναι εστιασμένοι στην ασφαλή λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων με κύριο στόχο να παραμείνουν ανοιχτές.
Αντίθετα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και η εκπαιδευτική κοινότητα βρίσκονται σε ρήξη.
Από τη μία η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η οποία με απόφασή της καθιστά πλέον υποχρεωτική την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα. Και από την άλλη οι εκπαιδευτικοί που έχουν πάρει απόφαση να απέχουν από τη συγκεκριμένη διαδικασία. Δεν είναι η πρώτη φορά. Κάτι ανάλογο ζήσαμε πέρυσι τον Φεβρουάριο αλλά και στο παρελθόν όταν προέκυψε ζήτημα αξιολόγησης.
ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΠΑΡΑΠΤΩΜΑ
Αυτή τη φορά η υπουργός έκανε ένα βήμα παραπάνω, το οποίο έχει εντείνει το κλίμα ξεσηκωμού. Με το νέο νόμο ορίζει ότι «η παράλειψη στελέχους της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικού ή μέλους Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί, ατομικώς ή συλλογικώς, ως μέλος του συλλόγου διδασκόντων ή ομάδων δράσεων σχολικών μονάδων και λοιπών εκπαιδευτικών ή υποστηρικτικών δομών, σε επιβαλλόμενη ή απλώς προβλεπόμενη από τον νόμο άσκηση αρμοδιότητας ή ενέργεια που αφορά τον προγραμματισμό, την αυτοαξιολόγηση ή εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση του έργου των σχολικών μονάδων και των ως άνω δομών ή σε οποιοδήποτε στάδιο της αξιολογικής διαδικασίας στελέχους της εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικού και ιδίως η παραβίαση οιασδήποτε από τις υποχρεώσεις τους, όπως αυτές καθορίζονται στα άρθρα του νόμου 4547/2018 και του παρόντος περί αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών, συνιστά ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο τιμωρείται με τις πειθαρχικές ποινές του άρθρου 109 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα».
Η ΠΟΙΝΗ
Συγκεκριμένα, οι ποινές που προβλέπονται είναι πρόστιμο ίσο με τον μισθό ενός μηνός, πάγωμα μισθολογικής εξέλιξης, καθαίρεση στελεχών και αποκλεισμός από θέσεις στελεχών για οκτώ χρόνια.
Νίκος Θεοδωρόπουλος: “Θέλουμε την αξιολόγηση, αλλά…”
Το συνεχές «όχι» των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση, προκαλεί έντονα ερωτήματα σε επίπεδο κοινωνίας. Οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να αξιολογούνται όταν οι πάντες κρίνονται για την αποτελεσματικότητά τους; Ρωτήσαμε τον πρόεδρο του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρα, Νίκο Θεοδωρόπουλο: «Γιατί είστε αντίθετοι στην αξιολόγηση;».
Η απάντηση:
«Σε καμία περίπτωση δεν είμαστε αντίθετοι. Άλλωστε εμείς οι ίδιοι, τουλάχιστον η πλειοψηφία μας την έχει ψηφίσει στην 88η συνέλευσή μας. Θέλουμε την αξιολόγηση. Είναι σημαντικό εργαλείο και για τον εκπαιδευτικό. Δεν θέλουμε όμως την αξιολόγηση όπως τη δρομολογεί το υπουργείο» επισημαίνει ο κ. Θεοδωρόπουλος εξηγώντας τα πέντε βασικά σημεία τα οποία τους οδηγούν στην αποχή από τη διαδικασία.
«>Το πρώτο έχει να κάνει με τις ποσοτικές κλίμακες αξιολόγησης των σχολικών μονάδων οι οποίες θα δημιουργήσουν σχολεία δύο και τριών ταχυτήτων. Εμείς είμαστε υπέρ της περιγραφικής αξιολόγησης. Για παράδειγμα ένα σχολείο της υπαίθρου δεν μπορεί να αξιολογείται με την ίδια ποσοτική κλίμακα με ένα σχολείο του κέντρου της Πάτρας.
Δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες και τις ίδιες ευκαιρίες.
>Το δεύτερο αφορά στη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης σε ιστοσελίδες και πλατφόρμες. Αυτό αυτομάτως δίνει τη δυνατότητα σύγκρισης και όπως είναι φυσικό οι γονείς θα επιλέγουν αυτό που έχει εξαιρετική λειτουργία και όχι αυτό που έχει κακή ή επαρκή. Επομένως θα έχουμε σχολεία που θα αδειάζουν και σχολεία που δεν θα χωράνε τους μαθητές.
>Το τρίτο και πολύ βασικό έχει να κάνει με τον φοβερό γραφειοκρατικό φόρτο. Πρέπει να αποφασίσουμε ποιος είναι ο ρόλος του σχολείου. Είναι παιδαγωγικός ή έχουμε δημιουργήσει σχολεία δράσεων κλείνοντας προς το επιστημονικό;
>Το τέταρτο είναι δυνατόν σε καιρώ πανδημίας να δημιουργείται μία τέτοια αναταραχή; Η Ουνέσκο δίνει στοιχεία για χώρες που συμμετέχουν για χρόνια στην αξιολόγηση ότι τα δύο τελευταία χρόνια της πανδημίας της έχουν παγώσει για ευνόητους λόγους. Εμείς τώρα θα την εφαρμόσουμε;
>Το πέμπτο αφορά τον σχολικό σύμβουλο που καλείται με διαβαθμισμένη κλίμακα να βαθμολογήσει το σχολείο και ακολούθως τον εκπαιδευτικό. Δεν είναι ο ίδιος για όλη την Αχαΐα αλλά κάθε περιοχή έχει τον δικό της. Επομένως εδώ είναι υπαρκτός ο κίνδυνος της υποκειμενικότητας, της επιρροής από προσωπικές σχέσεις κ.ά. Επίσης άλλος μπορεί να βαθμολογεί με αυστηρότητα και άλλος να είναι πιο ελαστικός. Κι αυτό είναι ένα αντικειμενικό πρόβλημα».
Καταλήγοντας ο κ. Θεοδωρόπουλος υπογραμμίζει ότι με εκβιασμούς, απειλές και ποινές δεν μπορεί να λειτουργήσει η εκπαίδευση. «Το υπουργείο Παιδείας έχει μία αδιάλλακτη στάση. Η υπουργός δεν καλεί την Ομοσπονδία μας να συζητήσουμε και να συναποφασίσουμε από τη στιγμή που είναι κοινός τόπος μας η σωστή λειτουργία των σχολικών μονάδων».
Καλούνται να αποφασίσουν
Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας στο πλαίσιο των δράσεων για την εφαρμογή της απεργίας-αποχής εκ νέου από τη διαδικασία της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων καλεί τα μέλη του σε έκτακτη γενική συνέλευση με μοναδικό θέμα συζήτησης τη συμμετοχή στην Απεργία – Αποχή από την Αξιολόγηση.
Η έκτακτη γενική συνέλευση θα διεξαχθεί την Πέμπτη 23 του μήνα και ώρα 6:00 μ.μ. στον αύλειο χώρο του 25ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Παράλληλα ο Σύλλογος διοργανώνει συνάντηση–ενημέρωση για στελέχη εκπαίδευσης και συντονιστές (διευθυντές, υποδιευθυντές δημ. σχολείων, προϊσταμένες-ους ολιγοθεσίων δημ. σχολείων, προϊσταμένους-ες νηπιαγωγείων, συντονιστές εκπ. έργου) σήμερα και ώρα 6:00 μ.μ. στον ίδιο χώρο.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News