Αχαΐα: Θα επιλέξουν οι γονείς το ολοήμερο ως τις 5.30; – Το μεγάλο στοίχημα

Στην Αχαΐα έχουν οριστεί 124 ολοήμερα τμήματα με το νέο ωράριο για τα δημοτικά σχολεία και 24 για τα νηπιαγωγεία

Αχαΐα

Με 148 ολοήμερα τμήματα, σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, που θα λειτουργήσουν στην Αχαΐα με διευρυμένο ωράριο έως τις 5.30, ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά στις 12 Σεπτεμβρίου.
Επίσης μετά από πολλά χρόνια θα ενταχτούν στις σχολικές μονάδες της Δυτικής Ελλάδας 584 μόνιμοι εκπαιδευτικοί.
Σε συνδυασμό με τους αναπληρωτές που προσλαμβάνονται άμεσα φαίνεται ότι θα ανοίξουν τα σχολεία χωρίς να υπάρχουν διδακτικά κενά.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ

Στοίχημα αποτελεί για τον Περιφερειακό Διευθυντή της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, Κωνσταντίνο Γιαννόπουλο, η λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων με το νέο ωράριο που επεκτείνεται από τις 4.00 στις 5.30. Προς την κατεύθυνση αυτή ζητάει τη συνεργασία των γονέων.

«Στην Αχαΐα έχουμε ορίσει 124 ολοήμερα τμήματα με το νέο ωράριο για τα δημοτικά σχολεία και 24 για τα νηπιαγωγεία. Οι λειτουργικές προϋποθέσεις έχουν ρυθμιστεί εκ μέρους των σχολικών μονάδων. Απομένει η οργάνωση εκ μέρους των οικογενειών. Ζητάμε λοιπόν από τους γονείς να το στηρίξουν» σημειώνει ο κ. Γιαννόπουλος.

Η δυσκολία των γονιών πιθανόν να προκύπτει από την υποχρεωτικότητα παραλαβής των παιδιών τους από το σχολείο στις 5.30. Υπάρχουν γονείς που επιλέγουν το ολοήμερο καθώς τους εξυπηρετεί στις εργασιακές τους υποχρεώσεις αλλά θέλουν να παραλαμβάνουν τα παιδιά της την ώρα που αυτοί επιθυμούν. Την ώρα δηλαδή που σχολάνε.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ

Αυτό εκ των πραγμάτων διαλύει το ολοήμερο που πλέον έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα. Πέραν των άλλων προβλέπεται η ανάπτυξη εκπαιδευτικών ομίλων. Αυτοί μπορούν να προσφέρουν αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, ελεύθερη έκφραση και ψυχαγωγία με αντικείμενα σχετιζόμενα, μεταξύ άλλων, με τον αθλητισμό, τα ομαδικά αθλήματα, τους παραδοσιακούς ή μοντέρνους χορούς, τη χοροκινητική έκφραση, τις εικαστικές τέχνες, τις χειροτεχνίες και κατασκευές, την εκμάθηση μουσικών οργάνων, την εκπαιδευτική ρομποτική, τα παραδοσιακά παιχνίδια, τις επιστημονικές κατασκευές – πειράματα, τα μαθηματικά παιχνίδια, τη ρητορική τέχνη και δημιουργική γραφή, το ασφαλές και δημιουργικό διαδίκτυο, τον εθελοντισμό, την παιδική επιχειρηματικότητα, τη δημιουργία εφημερίδας κ.α..

Η ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ

Σε ό,τι αφορά τη στελέχωση των ολοημέρων ο κ. Γιαννόπουλος αναφέρει ότι πανελλαδικά έχουν προσληφθεί επιπλέον 3.300 εκπαιδευτικοί και άλλες ειδικότητες για τα ολοήμερα.
«Θα γίνουν οι προσλήψεις ειδικοτήτων ανάλογα με το αντικείμενο των εκπαιδευτικών ομίλων που θα αποφασίσει η κάθε σχολική μονάδα. Είναι κάτι ανάλογο με αυτό που γίνεται στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία».

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης εκτιμά ότι η έναρξη της σχολικής χρονιάς θα γίνει υπό καλές συνθήκες και με κάλυψη των διδακτικών κενών. «Είμαστε εντός προγραμματισμού. Εχουν τοποθετηθεί οι νεοδιόριστοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων και στη γενική και στην ειδική αγωγή».

Συγκεκριμένα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση προσελήφθησαν:

⦁ 70 στην Αχαΐα

⦁ 140 στην Αιτωλοακαρνανία

⦁ 130 στην Ηλεία

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προσελήφθησαν:

⦁ 44 στην Αχαΐα

⦁ 100 στην Αιτωλοακαρνανία

⦁ 100 στην Ηλεία

«Σε ό,τι αφορά τους αναπληρωτές έχουμε στείλει τα κενά στο υπουργείο Παιδείας και ο προγραμματισμός προβλέπει έως τις 5 Σεπτεμβρίου να έχουν τοποθετηθεί και οι αναπληρωτές. Ο στόχος μας είναι με την έναρξη του διδακτικού έτους να μην υπάρχει κανένα διδακτικό κενό» προσθέτει ο κ. Γιαννόπουλος.

Τέλος από τον προγραμματισμό των εκπαιδευτικών αρχών της περιοχής δεν έχει διαφύγει η παράλληλη στήριξη για όσα παιδιά το έχουν ανάγκη και η εξασφάλιση νοσηλευτή στα σχολεία που φοιτούν μαθητές με χρόνιες νόσους.

ΟΙ ΝΕΟΙ ΘΕΣΜΟΙ 

Στις καινοτομίες τις φετινής σχολικής χρονιάς θα πρέπει να προσθέσουμε και τα εξής:

– Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια εισάγεται ο θεσμός του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα. O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

– Ορισμός Ενδοσχολικού Συντονιστή
Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων) είναι όργανα συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι συντονίζουν και υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης. Διοικητικά τελούν υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας και παιδαγωγικά βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης παιδαγωγικής και επιστημονικής ευθύνης.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕ ΡΑΠΙΝΤ ΤΕΣΤ

Οι εκπαιδευτικοί της Δυτικής Ελλάδας, όπως έγραφε χθες η «Π» θα επιστρέψουν την 1η Σεπτεμβρίου στα σχολεία με ράπιντ τεστ. Εχει υπάρξει ήδη συνεργασία της Περιφερειακής Διεύθυνσης της Εκπαίδευσης με την 6η Υγειονομική Περιφέρεια ώστε να οριστούν σταθμοί ελέγχου για όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό.

Το Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας προγραμματίζει διενέργεια δειγματοληπτικών ελέγχων την Πέμπτη 1η Σεπτεμβρίου στον χώρο του σχολικού συγκροτήματος 6ου και 11ου ΓΕΛ Πατρών, επί της οδού Φαβιέρου, και ώρες 09.00-13.30. Παράλληλα θα γίνεται και εθελοντική αιμοδοσία με σκοπό να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες του Κέντρου Αίματος του Π.Γ.Ν.Π. «ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΒΟΗΘΕΙΑ».