Αίγιο: Ηλεκτρονικά συστήματα για γρήγορη εξυπηρέτηση των δημοτών – Τι ανακοίνωσε ο δήμαρχος

Τις ανάγκες των δημοτών για γρήγορη ηλεκτρονική εξυπηρέτηση σε σειρά συναλλαγών τους με τις δημοτικές υπηρεσίες, ανακοίνωσε πως θα καλύψει ο Δήμος Αιγιαλείας, ανταποκρινόμενος στις απαιτήσεις της νέας ψηφιακής εποχής και αξιοποιώντας τρία νέα συστήματα, χωρίς καμία δαπάνη δημοτικών πόρων.

Με λίγα «κλικ» θα γίνεται η διεκπεραίωση υποθέσεων πανεύκολη. Πρόκειται για:

> Το πληροφοριακό σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων και εργασιών «Ιριδα», που αντικαθιστά την έντυπη εισερχόμενη και εξερχόμενη αλληλογραφία, μέσα από την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών πρωτοκόλλου, ψηφιακής διακίνησης και αρχειοθέτησης, λήψης υπογραφών και διεκπεραίωσης. Από αυτό θα προκύψουν σημαντικά οφέλη, όπως η μείωση στις μετακινήσεις για τη διακίνηση της αλληλογραφίας, η εξοικονόμηση χρόνου με παράλληλη αύξηση της παραγωγικότητας, η αύξηση της ακεραιότητας και ασφάλειας των πληροφοριών, καλύτερη παρακολούθηση εκκρεμοτήτων σε όλα τα επίπεδα της υπηρεσιακής ιεραρχίας, μεγάλη εξοικονόμηση χαρτιού και μελανιών, αποτύπωση, καταγραφή και διόρθωση βασικών διοικητικών λειτουργιών του δήμου.

> Το «Sense City» εφαρμογή για κινητά και υπολογιστές, που στοχεύει στην άμεση ενημέρωση, καταγραφή και αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας των πολιτών και η οποία ήδη δέχεται καθημερινά αρκετά αιτήματα. Η εφαρμογή αναπτύχθηκε από καθηγητές και φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών και είναι πολύ απλή στη χρήση.

> Η πλατφόρμα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης δημοτών και επιχειρήσεων, με χρήση των κωδικών taxisnet για 47 ψηφιακές υπηρεσίες από διάφορες Διευθύνσεις του Δήμου και για να ενημερωθούν -μέσω της ψηφιακής τους θυρίδας- όταν το αίτημα τους επεξεργαστεί και ολοκληρωθεί.

Τα έγγραφα που μπορεί ο κάθε δημότης να ζητήσει και να λάβει ηλεκτρονικά, χωρίς επίσκεψη σε δημοτική υπηρεσία, είναι: Αδειας λειτουργίας καταστημάτων, νέα παροχή ή επανασύνδεσης ρεύματος, εποχικής χρέωσης, συντελεστή χρέωσης, άνοιγμα οικογενειακής μερίδας άγαμης μητέρας ή μετά από απόκτηση τέκνου εντός συμφώνου συμβίωσης, ληξιαρχική πράξη γάμου, γέννησης, θανάτου, συμφώνου συμβίωσης, εγγραφή στο Δημοτολόγιο, βεβαίωση μόνιμης κατοικίας, για εκλογικούς καταλόγους, δήλωση μη ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου, διόρθωση κύριου ονόματος, διόρθωση τόπου γέννησης, εγγραφή τέκνων λόγω αναγνώρισης, καταχώριση λύσης γάμου ή συμφώνου συμβίωσης, μεταδημότευση άγαμου, διαζευγμένων ή εν χηρεία συζύγων, συζύγων και τέκνων, πιστοποιητικό γέννησης, διπλοεγγεγραμμένου, εγγραφής στα Μητρώα Αρρένων, εγγυτέρων συγγενών, εντοπιότητας, ιθαγένειας, οικογενειακής κατάστασης, για μειωμένη θητεία, προσθήκη κύριου ονόματος, βεβαίωση δημοτικής ενημερότητας, κατάστασης ανεξόφλητων οφειλών, βεβαίωσης διατηρητέου, για το πολεοδομικό, πινακίδων, εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, τεχνικών εκθέσεων και όρων δόμησης, θεώρηση οικοδομικών και ρυμοτομικών γραμμών και όρων δόμησης, βεβαίωση υψομέτρου, χορήγηση όρων δόμησης, βεβαίωσης πλάτους οδού, πρασιάς, στοάς, σύνταξη διαγράμματος εφαρμογής, βεβαίωση ρυμοτομούμενης ιδιοκτησίας, απόστασης οίκου ανοχής που πρόκειται να λειτουργήσει, χρήσης γης, οικοδομικών αδειών και φακέλων οικοδομικών αδειών

«Ο δήμος δεν μένει απλός παρατηρητής των τεχνολογικών εξελίξεων. Με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, εφαρμόζουμε όλα τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, ελαχιστοποιώντας τον χρόνο ικανοποίησης αιτημάτων και μειώνοντας δραματικά τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις του παρελθόντος. Κοιτάζουμε πάντοτε μπροστά» δηλώνει ο δήμαρχος Δημήτρης Καλογερόπουλος.