Αίγιο: Νομική διαφωνία και ενστάσεις, ανελέητη κόντρα για την πεζοδρόμηση

Γιατί οι έμποροι θεωρούν παράνομη την πεζοδρόμηση

Αίγιο Θα λυθεί δημοτικά το θέμα της πεζοδρόμησης ή μήπως δικαστικά;

Το θέμα της πεζοδρόμησης κεντρικών οδών του Αιγίου εξακολουθεί να είναι πρώτο θέμα συζήτησης σ’ όλη την πόλη. Και ταυτόχρονα πεδίο οξείας αντιπαράθεσης της δημοτικής αρχής με την αντιπολίτευση και με τον εμπορικό κόσμο του κέντρου της πόλης, ειδικά μετά την ανεκτέλεστη, ακόμα, απόφαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αχαΐας για άρση των μέτρων προσωρινής πεζοδρόμησης.

Αυτό που ψάχνει η δημοτική αρχή, και το οποίο αμφισβητεί έντονα η αντιπολίτευση, είναι να νομιμοποιήσει άμεσα την απόφασή της με τη φόρμουλα της αλλαγής του Σχεδίου Πόλης, μέσω δημοτικού συμβουλίου, στέλνοντας το σχετικό έγγραφο στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για να πάρει το πράσινο φως.

Η αντιπολίτευση θεωρεί ότι αυτή η διαδικασία, για να γίνει με νόμιμο και ορθό τρόπο, είναι χρονοβόρα και θα κάνει σχεδόν ένα χρόνο, και κατηγορεί τη δημοτική αρχή ευθέως για αυθαιρεσία, παρανομία και εμμονή.

Οι έμποροι και επαγγελματίες θεωρούν ότι νομικά η πεζοδρόμηση είναι παράνομη όπως επιχειρεί να την περάσει η δημοτική αρχή μέσω δημοτικού συμβουλίου και ότι αρμοδιότητα έχει μόνο ο γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Κατσαρός.

Η τροποποίηση του Σχεδίου Πόλεως του Αιγίου για την πεζοδρόμηση οδών, κατόπιν της εγκεκριμένης από το δημοτικό συμβούλιο Κυκλοφοριακής Μελέτης Αιγίου, εγκρίθηκε την περασμένη Τετάρτη με τις ψήφους της δημοτικής αρχής στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και απομένει να βγει, τυπικά, σε διαβούλευση.

Ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Κ. Σπηλιόπουλος εκτιμά πως για να αλλάξει το Σχέδιο Πόλης στο Αίγιο απαιτείται χρονοβόρα διαδικασία και εγκρίσεις μέχρι και από υπουργεία, ενώ η δημοτική αρχή επιχειρεί παράτυπα να το περάσει άρον-άρον.

Ο αντιδήμαρχος Εργων κ. Χριστόπουλος είπε σε ό,τι αφορά την τροποποίηση του Σχεδίου Πόλεως: «Τώρα, το θέμα είναι η έναρξη της τροποποίησης του Σχεδίου Πόλεως για να αλλάξουμε τις χρήσεις των δρόμων. Αυτό μπορεί να το κάνει η Τεχνική Υπηρεσία. Μόνο εάν αλλάζαμε πολεοδομικά μεγέθη, θα έπρεπε να κάνουμε πολεοδομική μελέτη. Ομως το μόνο που αλλάζουμε είναι οι χρήσεις με βάση και έγγραφο της Πολεοδομίας».

Εμποροι και επαγγελματίες της περιοχής του κέντρου αντιδρούν σφόδρα και ο νομικός σύμβουλός τους ήταν κάθετος: «Η πεζοδρόμηση που επιχειρείται δεν στέκει. Η οδός Μητροπόλεως είναι συλλεκτήρια οδός και δεν επιτρέπεται νομικά πεζοδρόμηση σε συλλεκτήρια οδό παρά μόνο σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας. Δεν υπάρχει κάποια κυκλοφοριακή μελέτη που να προβλέπει πεζοδρομήσεις χωρίς προηγούμενη απογραφή του υπάρχοντος φορτίου κυκλοφορίας, του υπάρχοντος καθεστώτος χώρων στάθμευσης, χωρίς ιεράρχηση του οδικού δικτύου, χωρίς πρόταση για να προσαρμογή του συστήματος σηματοδότησης, χωρίς πρόβλεψη κυκλοφοριακής οργάνωσης, πρόβλεψη χωρών κίνησης, χωρίς στάσεις πεζών, οργάνωση χωρών στάθμευσης. Βάσει του άρθρου 52, η αρμοδιότητα ανήκει στον γενικό γραμματέα της αποκεντρωμένης διοίκησης και όχι στο δημοτικό συμβούλιο».