Αποχωρεί από την Κίνα η Yahoo

Λόγω του όλο και πιο δύσκολου επιχειρηματικού και νομικού περιβάλλοντος

Yahoo

Η Yahoo σταμάτησε την πρόσβαση στις υπηρεσίες της στην Κίνα και έγινε η τελευταία αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας που αποχωρεί από τη χώρα.

«Αναγνωρίζοντας το όλο και πιο δύσκολο επιχειρηματικό και νομικό περιβάλλον, οι υπηρεσίες της Yahoo δεν θα είναι προσβάσιμες από την ηπειρωτική Κίνα από την 1η Νοεμβρίου», ανέφερε χθες εκπρόσωπος της εταιρείας.

«Η Yahoo παραμένει προσηλωμένη στα δικαιώματα των χρηστών ως ένα δωρεάν και ανοιχτό διαδίκτυο. Ευχαριστούμε τους χρήστες μας για την υποστήριξή τους» ανέφερε η δήλωση.

Η πρόσβαση σε πολλές από τις λειτουργίες του Yahoo στην Κίνα έχει σχεδόν «εξαφανιστεί» από το 2013, συμπεριλαμβανομένων των email και των ειδήσεων.

Το 2015, η Yahoo έκλεισε το γραφείο της στο Πεκίνο και κατάργησε περίπου 300 θέσεις εργασίας.

Η απόφαση της Yahoo έρχεται μετά την ανακοίνωση του LinkedIn της Microsoft ότι θα εγκαταλείψει την Κίνα εξαιτίας του «δύσκολου λειτουργικού περιβάλλοντος και μεγαλύτερων απαιτήσεων συμμόρφωσης στην Κίνα».

Η δραστηριοποίηση στην Κίνα αποτελούσε εδώ και καιρό πρόκληση για τις ιδιωτικές εταιρείες. Τους τελευταίους μήνες όμως, ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ έχει ανακοινώσει μια σειρά από ρυθμιστικά μέτρα για τους κλάδους της τεχνολογίας, της εκπαίδευσης, των τυχερών παιχνιδιών και της ψυχαγωγίας, με αποτέλεσμα να εξαφανιστούν δισεκατομμύρια δολάρια από την αγοραία αξία των τεχνολογικών κολοσσών της Κίνας.

Το τελευταίο πενταετές σχέδιο της χώρας περιλαμβάνει υποσχέσεις για την ενίσχυση των κανόνων που θα πατάξουν τη μονοπωλιακή συμπεριφορά και θα ρυθμίσουν την τεχνολογική καινοτομία. Τη Δευτέρα (1/11), τέθηκε στην Κίνα σε ισχύ ο νέος νόμος για την Προστασία Προσωπικών Πληροφοριών που στόχο έχει την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Η Yahoo ήταν κάποτε μεταξύ των μεγαλύτερων εταιρειών τεχνολογίας στον κόσμο, αλλά η επιρροή της μειώθηκε δραστικά την τελευταία δεκαετία. Αρκετοί διευθύνοντες σύμβουλοι προσπάθησαν να αλλάξουν την πορεία της εταιρείας, αλλά τελικά απέτυχαν να ανακτήσουν μερίδιο στις αγορές αναζήτησης και διαφήμισης που κάποτε κυριαρχούσε η Yahoo. Τον Μάιο, η Apollo Global Management αγόρασε την Yahoo στο πλαίσιο συμφωνίας ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η Yahoo μπήκε στην Κίνα το 1998 και το 2012 υπέγραψε συμφωνία με τον κινεζικό γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba. Αρκετά χρόνια αργότερα, η Yahoo επέστρεψε 3 δισεκατομμύρια δολάρια στους μετόχους της αφού πούλησε πίσω περίπου το ήμισυ της τεράστιας συμμετοχής της στην Alibaba έναντι 7,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

 

Πηγή: CNN