Χάθηκαν 500 θέσεις στη Ρήγα Φεραίου: Απολύσεις στον πεζόδρομο για τα τραπεζοκαθίσματα
Για ισοπεδωτικές λογικές φωνάζουν οι επαγγελματίες
Παράγοντες της δημοτικής αρχής της Πάτρας επαίρονται για το νέο καθεστώς στη Ρήγα Φεραίου και αλλού, μετά τη μείωση του αριθμού των τραπεζοκαθισμάτων, παρομοιάζοντας τον πεζόδρομο με «αεροδιάδρομο». Στο παρασκήνιο όμως, οι επιπτώσεις φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα αρνητικές για την εστίαση.
Σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου, η μη ανανέωση της άδειας ανάπτυξης επιπλέον τραπεζοκαθίσματων στις 17 Ιουνίου, είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν 500 θέσεις νέων εργαζομένων μόνο από τη Ρήγα Φεραίου.
Επίσης, από πηγές του ΕΦΚΑ, εκτιμάται πως χάθηκαν περίπου 75 ρυθμίσεις οφειλών και φυσικά, ο αντίκτυπος εξαπλώνεται και σε προμηθευτές που τροφοδοτούν τις επιχειρήσεις αυτές.
Ενας από τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη Ρήγα Φεραίου, ο συνιδιοκτήτης καταστήματος εστίασης Νίκος Μπίτσης, δήλωσε στην «Πελοπόννησο» ότι λόγω αυτού του περιορισμού, ο ίδιος αναγκάστηκε να μειώσει το προσωπικό του στον μισό αριθμό από αυτόν που είχε τον περασμένο Απρίλιο, λόγω της μείωσης των τραπεζοκαθισμάτων.
Ο αριθμός των 500 χαμένων θέσεων εργασίας δεν είναι τυχαίος, είπε, αλλά, προκύπτει από τις άμεσες απολύσεις προσωπικού και από τον περιορισμό των προσλήψεων που γίνονταν κάθε φθινόπωρο, με την επαναλειτουργία πολλών καταστημάτων.
Μετά τη μη ανανέωση της άδειας στις 17 Ιουνίου, τα καταστήματα της Ρήγα Φεραίου και της Τριών Ναυάρχων αφαίρεσαν τα επιπλέον τραπεζοκαθίσματα που τους είχαν διατεθεί στην περίοδο του κορονοϊού. Εκτοτε και σε αναμονή της Νέας Κανονιστικής διατήρησαν επί του πεζοδρομίου, μόλις μία σειρά καρεκλών πλάτους 45 εκατοστών. Αυτό όμως, καθιστά αδύνατη την φιλοξενία παρέας πλέον των 4 ατόμων.
Πριν από λίγες ημέρες, ο Δήμος επανήλθε με ένταση και διαταγή να αφαιρεθεί και αυτή η μονή σειρά καρεκλών, πρακτικά εξωθώντας μεγάλο αριθμό καταστημάτων σε λουκέτο, είπε ο επιχειρηματίας.
ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ
Ο Νίκος Μπίτσης έκανε λόγο για ανεξήγητη στροφή 180 μοιρών και εχθρική στάση του δημάρχου Κώστα Πελετίδη απέναντι στην Εστίαση, με συμπεριφορές που είναι ισοπεδωτικές, επειδή κάποιοι κακοί επαγγελματίες υπερέβαιναν τα όρια κατάληψης των κοινόχρηστων χώρων. «Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου άξιζαν τέτοια συμπεριφορά» είπε.
Ο επιχειρηματίας αποκάλυψε ότι μέχρι την περασμένη άνοιξη, ο κλάδος μέσω του συλλόγου του, ΣΚΕΑΝΑ, είχε φτάσει σε συμφωνία με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Διονύση Πλέσσα, ώστε τα καταστήματα της Εστίασης να κρατήσουν ένα ικανό ποσοστό τραπεζοκαθισμάτων, από αυτό που τους είχε διατεθεί ως αντιστάθμισμα στα χρόνια του κορονοϊού, με τον όρο της διατήρησης ελεύθερου χώρου πλάτους τριών μέτρων στο μέσον του πεζόδρομου και ελεύθερες τις γωνίες των διασταυρώσεων.
Υπήρχαν και θετικές γνωμοδοτήσεις από τους παραπάνω εκπροσώπους φορέων, ισχυρίστηκε. Η μόνη εκκρεμότητα που έμενε να συμφωνηθεί με τον κ. Πλέσσα, αφορούσε στην τιμή χρέωσης των τετραγωνικών μέτρων κατάληψης. Και αυτό το θέμα όμως, βρισκόταν κοντά σε σημείο επίλυσης.
«Ξαφνικά, εν μία νυκτί, μείναμε επί ξύλου κρεμάμενοι, γιατί ο κ. Πλέσσας έκοψε κάθε κουβέντα μαζί μας, εικάζω μετά από εντολή του δημάρχου. Ο κ. Πλέσσας έκανε μεγάλη προσπάθεια για να βρεθεί μια ισορροπημένη λύση για όλες τις πλευρές. Προσωπική μου εκτίμηση, είναι ότι δεν εισακούστηκε και βρέθηκε και αυτός έκθετος από τον δήμαρχο» είπε ο Νίκος Μπίτσης.
Ο επαγγελματίας της Ρήγα Φεραίου συμπλήρωσε πως «δεν ξέρουμε πως ελήφθη η απόφαση από τον δήμαρχο, αλλά, είναι ένα οριζόντιο μέτρο που διέλυσε τον μόνο μεγάλο εργοδότη της πόλης, που είναι η εστίαση. Σε όλες τις δραστηριότητες υπάρχουν άνθρωποι που τηρούν τους κανόνες και αυτοί που δεν τους τηρούν. Ομως, ο πλέον λάθος τρόπος να αντιμετωπίσεις μια στρεβλή κατάσταση είναι η ισοπέδωση», είπε ο κ. Μπίτσης, που θύμισε πως, πριν από δέκα χρόνια, η Ρήγα Φεραίου ήταν ένας λεωφορειόδρομος.
Το βράδυ όμως, λειτουργούσαν 13 οίκοι ανοχής και σε πολλές διασταυρώσεις έβλεπες ιερόδουλες και τοξικομανείς. «Σήμερα, η Ρήγα Φεραίου είναι ένας πεζόδρομος γεμάτος ζωή. Οπου λειτουργεί η Εστίαση, υπάρχει φως, υπάρχει επόπτευση. Δεν είναι τυχαίο ότι συνωστίζεται ο κόσμος. Λόγω των καταστημάτων της Εστίασης γίνεται. Αρα, με αυτό που έκανε ο κ. δήμαρχος τι θέλει; Να επαναφέρει τον πεζόδρομο όπως ήταν πριν από δέκα χρόνια; Και το ερώτημα είναι: Γιατί διαλύεις, κύριε δήμαρχε, τον μεγαλύτερο εργοδότη της πόλης; Ιδιαίτερα τη Ρήγα Φεραίου και την Τριών Ναυάρχων; Πρέπει να μεγαλώσει η στρατιά των ανέργων που θα διαδηλώνουν στην Πάτρα; Γιατί μας περιορίζουν σε ένα πεζοδρόμιο πλάτους ενός μέτρου; Για να περνούν πιο άνετα οι διαδηλώσεις των ανέργων; Δεν θέλω να μπω σε τέτοιες σκέψεις. Αλλά οι ερωτήσεις μαςαποσκοπούν σε αυτό. Να μας δώσουν να καταλάβουμε γιατί μας σκοτώνουν» τόνισε ο Νίκος Μπίτσης και συμπλήρωσε με παράπονο και αγανάκτηση: «Είμαι Πατρινός γέννημα θρέμμα, οικογενειάρχης με τέσσερα παιδιά στο Πανεπιστήμιο όπως και ο αδερφός μου. Απασχολούμε άλλα 15 άτομα, τα περισσότερα φοιτητές, δουλεύουμε από το πρωί έως το βράδυ όλοι μας. Κάνω έκκληση στην δημοτική αρχή και στον ίδιο τον δήμαρχο. Παρακαλώ συνετιστείτε, θα μας τελειώσετε».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σούπερ Μάρκετ: Ποια προϊόντα θα πωλούνται με μειωμένη τιμή
Καθηλωμένα επί 48ωρο τα πλοία, απεργία Δασκάλων και Νηπιαγωγών την Τετάρτη
Ο καιρός σήμερα Τρίτη: Πόσο θα φτάσει η θερμοκρασία, πού θα βρέξει, η πρόγνωση για την Πάτρα
Απίστευτο περιστατικό: Οδηγός λεωφορείου κατέβασε εθελοντή Πυροσβεστή γιατί φορούσε αρβύλες!
Απίστευτο τροχαίο στη Χαλκίδα: Στο νοσοκομείο οδηγός μηχανής μετά από σύγκρουση με αγριογούρουνο
Μαζική δολοφονία στο Σιάτλ: Πέντε νεκροί, ανάμεσά τους τρία παιδιά, κρατείται 15χρονος
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News