ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας: Ντάριο Φο και Λόρκα για κεντρική και παιδική σκηνή, επιχορήγηση από ΥΠΠΟ για ενοικίαση χώρου

Όλα όσα συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ που πραγματοποιήθηκε σήμερα το σημέρι – Σε ποια παράσταση θα δούμε επί σκηνής τον Γιάννη Καλατζόπουλο – Τι θα γίνει με την στέγαση των θεατρικών παραστάσεων.

ΔΗΠΕΘΕ

Οι νέες παραγωγές του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, που αφορούν την κεντρική και την παιδική σκηνή, η λειτουργία της Δραματικής Σχολής και του Θεατρικού Εργαστηρίου αλλά και η φιλοξενία των παραστάσεων δεδομένης της απουσίας του “Απόλλωνα” ήταν τα θέματα που κυριάρχησαν στην σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ του Θέατρου.

Συγκεκριμένα όσον αφορά την Παιδική Σκηνή θα παρουσιαστεί το έργο «Που να σκάσεις Κριστομπίτα, δε θα πάρεις τη Ροζίτα». Πρόκειται για διασκευή του Καλλιτεχνικού Διευθυντή Γιάννη Καλατζόπουλου στο έργο του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα «Οι Φασουλήδες του Κατσιπόρα», έργο που ο ποιητής έγραψε αρχικά για το κουκλοθέατρο αλλά αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του. Το έργο σ’ αυτήν την διασκευή για παιδιά παίχτηκε με μεγάλη επιτυχία από την «Παιδική Αυλαία» στην Αθήνα (1996), από το θέατρο «ΣΟΦΟΥΛΗ» στην Θεσσαλονίκη (2007) και από το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων (2008).

Η μικρή Ροζίτα, ευαίσθητη, τρυφερή αλλά και ασυμβίβαστη με την κακία και την αδικία, αγαπάει τον Κοκολίκο –έναν νεαρό τραγουδιστή που γυρίζει ελεύθερος σαν τον άνεμο από τόπο σε τόπο και τραγουδάει με την κιθάρα του την ομορφιά της ζωής και τους πόνους των ανθρώπων. Αλλά ο πατέρας της θέλει να την παντρέψει με το ζόρι με τον πλούσιο, σκληρό και άκαρδο Κριστομπίτα, τον ηλικιωμένο Αστυνόμο της περιοχής, που είναι ο φόβος και ο τρόμος όλων των τίμιων ανθρώπων. Τι θα γίνει τελικά; Ο παιχνιδιάρης Κουνούπης, ο πεισματάρης Κουρίτο, ο δίκαιος Συννεφοτρομάρας, ο φοβητσιάρης Λιγοψύχης και προπάντων ο δαιμόνιος και πολυμήχανος Φίγκαρο, όλοι μαζί θα αποκαλύψουν το φοβερό μυστικό του κακού Κριστομπίτα και θα κινητοποιήσουν τους θεατές της παράστασης εναντίον του. Ο τύραννος (που δε ήταν αληθινός Άνθρωπος αλλά μια «Φούσκα» στηριγμένη στην άγνοια και τον φόβο των ανθρώπων) θα σκάσει απ’ το κακό του μπροστά στα μάτια μας, για να θριαμβεύσει η Ανθρωπιά και η Αγάπη.

Η διασκευή και η σκηνοθεσία θα είναι του Γιάννη Καλατζόπουλου, τα σκηνικά – κοστούμια του Γιάννη Μετζικώφ, η μουσική του Δήμητρη Λέκκα (ενορχήστρωση και διδασκαλία: Φίλιππος Περιστέρης) και οι χορογραφίες της Κατερίνας Ανδριοπούλου.

Στην Κεντρική Σκηνή θα δούμε το γνωστό έργο του  Ντάριο Φο: «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω!». Το πιο διάσημο και πολυπαιγμένο έργο του Νομπελίστα Ιταλού συγγραφέα, βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα που συνέβησαν στο Μιλάνο την δεκαετία του 70. Το έργο θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Πάτρα. Η μετάφραση είναι του Γιάννη Καλατζόπουλου, η σκηνοθεσία του Θανάση Θεολόγη ενώ τα  σκηνικά-κοστούμια της Κατερίνας Παπαγεωργίου. Σημειώνεται πως αν και αρχικά στην παράσταση που είχε παρουσιαστεί με τον Ρομπέρτο Μπενίνι, υπήρχαν πέντε ρόλοι με τον ίδιο να κρατάει δύο από αυτούς, στην παράσταση της Πάτρας θα έχουμε έξι ρόλους.

Μετά τις ξαφνικές και αλλεπάλληλες ανατιμήσεις των ειδών λαϊκής κατανάλωσης, μια ομάδα γυναικών κάνουν ντου στο σούπερ-μάρκετ μιας εργατικής συνοικίας και αγοράζουν γάλατα, μακαρόνια και απορρυπαντικά στις παλιές τιμές. Η αστυνομία κυκλώνει το οικοδομικό συγκρότημα των εργατικών πολυκατοικιών και αρχίζει να ξεδιπλώνεται ένα ξεκαρδιστικό κουβάρι από ψέματα, παρεξηγήσεις, ανατροπές και εξωφρενικές φαρσικές καταστάσεις: Γυναίκες «γκαστρώνονται» και ξε-γκαστρώνονται στο άψε-σβήσε, αστυνομικοί αγορεύουν υπέρ της Επανάστασης, εργάτες αναλαμβάνουν να υπερασπιστούν την έννομη τάξη, φορτηγά με ηρωίνη συγκρούονται, νεκροθάφτες μεταφέρουν κλοπιμαία μέσα σε φέρετρα, και τελικά η… Αγία Ευλαλία κάνει το θαύμα της για να δούμε έναν Επιλοχία των Καραμπινιέρων να βγαίνει από μια ντουλάπα σε προχωρημένη εγκυμοσύνη!

Η διανομή των ρόλων θα ανακοινωθεί στο μέλλον, καθώς αναμένεται και η ολοκλήρωση της δεύτερης ημέρας της ακρόασης που θα γίνει στις 4 Σεπτεμβρίου. Όπως είχε γράψει το pelop.gr στις δύο ακροάσεις έχουν δηλώσει συμμετοχή περίπου 100 ηθοποιοί τόσο από την Πάτρα όσο και από την Αθήνα, ενώ πολύ μεγάλη είναι και η συμμετοχή αποφοίτων της Δραματικής Σχολής.

Σημειώνεται πως και για τις 2 παραστάσεις, ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Γιάννης Καλατζόπουλος δεν θα πληρωθεί επιπλέον για την συμμετοχή του, ενώ θα έχουμε την ευκαιρία να τον δούμε και επί σκηνής, καθώς θα συμμετέχει ως ηθοποιός στην παιδική παραγωγή.

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΑΙ Η ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ

Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του ΔΣ ήταν και η λειτουργία της Δραματικής Σχολής και του Θεατρικού Εργαστηρίου του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.

Όπως σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης αν και τα οικονομικά είναι αρκετά δύσκολα την συγκεκριμένη περίοδο, προς όφελος όλων είναι να συνεχιστεί η υψηλή παροχή υπηρεσιών και εκπαίδευσης και των δύο δομών.

Ένα από τα θέματα που έθεσε το μέλος του ΔΣ Μαριάννα Σταματιάδου, ήταν και αυτό της στέγασης των παραστάσεων. Όπως την ενημέρωσε η πρόεδρος του ΔΣ Λυδία Καραθανασοπούλου, επικοινώνησαν ήδη με τον Αχαιό υφυπουργό πολιτισμού Ιάσονα Φωτήλα ο οποίος τους ενημέρωσε ότι θα δοθεί επιχορήγηση στο ΔΗΠΕΘΕ καθώς οι εργασίες στον Απόλλωνα, δεν αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα, ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν σε ενοικίαση θεατρικών χώρων για την παρουσίαση των παραστάσεων. Στο σημείο αυτό η κυρία Σταματιάδου επανέλαβε την άποψή της ότι ένας κατάλληλος χώρος είναι η “Αίγλη“, η οποία και παλαιότερα είχε χρησιμοποιηθεί για θεατρικές παραστάσεις. Όμως όπως σημείωσε η κυρία Καραθανασοπούλου ο χώρος έχει σοβαρές ελλείψεις και χρειάζονται αρκετά χρήματα για να αποκατασταθεί, με την κυρία Σταματιάδου να επαναφέρει το θέμα της φύλαξης των δημοτικών χώρων