Διπλή εκ Πατρών υπογραφή στο ιστορικό Cine Paris!

Η Βασιλίνα Καούρη και η Μάρω Κρούσκα εργάστηκαν για την επαναλειτουργία του ιστορικού θερινού σινεμά

Cine Paris

Πλειάδα κολακευτικών σχολίων στα μίντια της Αθήνας συνοδεύει την ανακαίνιση του εμβληματικού κινηματογράφου Cine Paris που βρίσκεται κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης.

Η εντυπωσιακή μεταμόρφωση του θερινού σινεμά της πρωτεύουσας φέρει την αρχιτεκτονική υπογραφή της Πατρινιάς Βασιλίνας Καούρη και της φίλης της από τα φοιτητικά τους χρόνια Μάρως Κρούσκα, που ίδρυσαν πρόσφατα το αρχιτεκτονικό γραφείο SpatialArchitecture + Design.

Το Cine Paris, ιδιοκτησίας του εφοπλιστή Στέλιου Χατζηιωάννου, ήταν κλειστό τα τέσσερα τελευταία χρόνια, μέχρι που αποφάσισε να προχωρήσει στην ανακαίνισή του και ταυτόχρονα να επιλεγεί η διαχειρίστρια εταιρεία, ώστε να θέσει σε λειτουργία τον ιστορικό κινηματογράφο.
Και όντως η διαχείριση ανατέθηκε στη Cinobo, που με τη σειρά της τόλμησε να επιλέξει το νεοσύστατο γραφείο της Βασιλίνας Καούρη και της Μάρως Κρούσκα για την αναμόρφωση του Cine Paris.

Cine Paris

Βασιλίνα Καούρη και Μάρω Κρούσκα

Θεωρητικά ένα τόσο «βαρύ» έργο, που κλήθηκαν να διεκπεραιώσουν δύο 28χρονες κοπέλες, ήταν ρίσκο. Ομως, υπήρχαν τα projects που είχαν «τρέξει» μεμονωμένα η Βασιλίνα και η Μάρω, που εγγυώντο ότι θα κατάφερναν να φανούν αντάξιες της επιλογής τους.
Μιλώντας στην «Π», η Πατρινιά Βασιλίνα Καούρη εξηγεί τη «φιλοσοφία» της αρχιτεκτονικής παρέμβασης, που συνοδεύτηκε από τόσο κολακευτικές κριτικές:

«Για να διασφαλιστεί ότι η αρχιτεκτονική ενσωματώνεται αρμονικά με το περιβάλλον και την ιστορία της περιοχής της Πλάκας, λήφθηκαν υπόψη οι τοπικές αρχιτεκτονικές παραδόσεις και η αισθητική του περιβάλλοντος χώρου, με κυρίαρχο τον επιβλητικό βράχο της Ακρόπολης. Ολες οι αρχιτεκτονικές επιλογές έγιναν με στόχο να πλαισιώνουν το κυρίαρχο στοιχείο του βράχου και έτσι η αρχιτεκτονική πρόταση δεν ανταγωνίζεται, αλλά αναδεικνύει τη θέα προς την Ακρόπολη. Τα φωτεινά γήινα χρώματα ενσωματώνονται ομαλά στο περιβάλλον, ενώ οι αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες, όπως η πατητή τσιμεντοκονία και το μωσαϊκό, αναδεικνύουν την παραδοσιακή αισθητική της περιοχής».

Καθώς προσφέρεται η συγκυρία, ρωτήσαμε τη Βασιλίνα Καούρη και τη Μάρω Κρούσκα, για το μέλλον των θερινών σινεμά και δη αν είναι εφικτή η αναβίωσή τους στην Πάτρα. Εχουν άποψη, γιατί η Βασιλίνα είναι βέρα Πατρινιά, της γνωστής οικογενείας κατασκευαστών και σπούδασαν μαζί, ενώ έκαναν και το μεταπτυχιακό τους στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου της Πάτρας. Ιδού, λοιπόν, η κοινή απάντησή τους:

«Στην Πάτρα ιστορικά έχουν υπάρξει δεκάδες κινηματογράφοι (Εσπερος, Ζενίθ, Ιντεάλ, Παράδεισος, Καμέλια κ.ά.). Σήμερα, ελάχιστοι είναι ακόμη σε λειτουργία, εκ των οποίων μόλις ένας οργανωμένος θερινός, στο Ρίο. Η πόλη, όμως, πάντοτε ξεχώριζε και ακόμα ξεχωρίζει για τον έντονο πολιτιστικό της χαρακτήρα. Η παλαιά και η πρόσφατη αρχιτεκτονική κληρονομιά της, οι κάτοικοι και φοιτητές, η αγορά της πόλης, καθώς και η ακαδημαϊκή κοινότητα του Τμήματος Αρχιτεκτονικής, δημιουργούν μια ιδιαίτερη δυναμική. Μήπως το παράδειγμα του ανακαινισμένου Cine Paris θα μπορούσε να αποτελέσει ένα έναυσμα για την αναβίωση του θερινού κινηματογράφου και στην πόλη μας; Οσο περισσότερος χώρος διατίθεται για την καλλιτεχνική δημιουργία και έκφραση τόσο περισσότερο μπορεί να αναδειχθεί ο πολιτιστικός πλούτος και η καινοτομία της πόλης, ενισχύοντας έτσι ολόκληρη την πνευματική ζωή της κοινότητας».