Εισβολή στην Ουκρανία: Στη Ζαπορίζια το κονβόι των Ελλήνων – Ανησυχία για προβοκατόρικο χτύπημα

Στα 21 φτάνουν τα αυτοκίνητα που μεταφέρουν 82 Έλληνες πολίτες, ομογενείς αλλά και αποστολές ελληνικών μέσων ενημέρωσης.

Εισβολή

Συνεχίζεται η επιχείρηση εκκένωσης από τη Μαριούπολη, με την πομπή των 21 αυτοκινήτων με τους 82 Έλληνες πολίτες να έχει φτάσει στη Ζαπορίζια.

Στα 21 φτάνουν τα αυτοκίνητα που μεταφέρουν 82 Έλληνες πολίτες, ομογενείς αλλά και αποστολές ελληνικών μέσων ενημέρωσης.

Οι Ουκρανοί πάντως προειδοποιούν ότι μπορεί ο ρωσικός στρατός να χτυπήσει το ελληνικό κονβόι από τη Μαριούπολη, ώστε να κατηγορήσουν τους Ουκρανούς, που μάχονται στην περιοχή.

Όπως ανέφερε ο Κώστας Ονισένκο, δημοσιογράφος και ανταποκριτής στο Κίεβο, αυτή η πληροφορία μεταδίδεται από ουκρανικά κανάλια telegram, που λαμβάνουν πληροφορίες από υπηρεσίες ασφαλείας. «Στόχος είναι να κατηγορηθεί το Αζόφ και να μειωθεί η μαζικότητα της υποστήριξης της Ουκρανίας» είπε χαρακτηριστικά.

Το κονβόι ξεκίνησε από τις 11 το πρωί από την πολιορκημένη Μαριούπολη με στόχο να διασχίσουν την εμπόλεμη ζώνη και να φτάσουν σώοι στα σύνορα της Ουκρανίας με τη Μολδαβία.

 

Στόχος είναι να φτάσουν αρχικά στην πόλη Ζαπορίζια, σε απόσταση 230χλμ., να συνεχίσουν προς την πόλη Ντνίπρο και από εκεί, κρίνοντας εκ νέου τα δεδομένα, να ακολουθήσουν διαδρομή η οποία θα τους οδηγήσει στα σύνορα με την Μολδαβία. Τελικός προορισμός, φυσικά, η Ελλάδα, μέσω Ρουμανίας.

Τους Έλληνες συνοδεύει ο πρέσβης Φραγκίσκος Κωστελλένος, ο οποίος σκοπεύει αμέσως μετά, να επιστρέψει πάλι πίσω στην Μαριούπολη και τα καθήκοντά του.

Στις 12:10 το μεσημέρι το κονβόι των Ελλήνων πέρασε τον 1ο σταθμό ελέγχου, στα όρια της πόλης της Μαριούπολης, ουκρανικών δυνάμεων, γεγονός που αποδεικνύει ότι η πόλη, παραμένει έως αυτήν την ώρα, στα χέρια των αμυνομένων.

Σχεδόν δύο ώρες μετά, το κομβόι συνάντησε 2ο σταθμό ελέγχου, αυτή τη φορά Ρώσων στρατιωτών. Σκοπός είναι όλα τα αυτοκίνητα να παραμένουν το ένα πίσω απ’ το άλλο, ωστόσο, αυτό, δεν είναι πάντα εφικτό.

Η επικοινωνία γίνεται μόνο μέσω δορυφορικού τηλεφώνου για λόγους ασφαλείας, καθ’ όλη τη διάρκεια της δύσκολης διαδρομής, που πραγματοποιείται με μεγάλη προσοχή και χαμηλή ταχύτητα.