gov.gr: Ποια πιστοποιητικά καταργούνται, βελτίωση των υπηρεσιών με την τεχνολογία

Η νέα ψηφιακή υποδομή αναμένεται να επιταχύνει τις διοικητικές διαδικασίες και να μειώσει την ανάγκη για φυσική παρουσία σε δημόσιες υπηρεσίες.

gov.gr

Η συνεργασία των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην απλοποίηση των διαδικασιών του Δημοσίου και στην καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, με στόχο την ενίσχυση της εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων. Η κύρια καινοτομία αυτής της συνεργασίας είναι η κατάργηση της ανάγκης για την προσκόμιση «δημοφιλών» πιστοποιητικών (όπως οικογενειακής κατάστασης και γέννησης), αφού τα στοιχεία τους μπορούν πλέον να αντλούνται αυτόματα από τις βάσεις δεδομένων του Δημοσίου μέσω διαλειτουργικότητας.

Αυτή η νέα ψηφιακή υποδομή αναμένεται να επιταχύνει τις διοικητικές διαδικασίες και να μειώσει την ανάγκη για φυσική παρουσία σε δημόσιες υπηρεσίες. Επιπλέον, η νέα εφαρμογή MyStreet που στοχεύει στην οργάνωση των κοινόχρηστων χώρων, θα επιτρέπει στους πολίτες να καταγγέλλουν αυθαίρετες καταλήψεις δημοσίων χώρων, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής στις πόλεις.

Στο σύνολό της, αυτή η συνεργασία φέρνει μια νέα εποχή για τη δημόσια διοίκηση στην Ελλάδα, με τη χρήση της τεχνολογίας να βελτιώνει την αποδοτικότητα και την εξυπηρέτηση, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την καινοτομία.

Κατάργηση «δημοφιλών» πιστοποιητικών

Τα Υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης συνεργάζονται για την κατάργηση της έκδοσης και της προσκόμισης «δημοφιλών» πιστοποιητικών (Δηματολογικά πιστοποιητικά όπως οικογενειακής κατάστασης και γέννησης), τα οποία απαιτούνται για την ολοκλήρωση διοικητικών διαδικασιών με Δημόσιους Φορείς. Η «πληροφορία» που υπάρχει σε αυτά τα πιστοποιητικά θα αντλείται μέσω διαλειτουργικότητας εύκολα και γρήγορα επιταχύνοντας τις διοικητικές διαδικασίες στις οποίες απαιτούνταν οι πολίτες να προσκομίσουν αυτά τα πιστοποιητικά. Οι πολίτες θα γλιτώνουν γραφειοκρατία, καθώς δε θα χρειάζεται να προσκομίζουν πιστοποιητικά των οποίων τα στοιχεία υπάρχουν στις βάσεις δεδομένων του Δημοσίου. Είναι ένα σημαντικό βήμα για την κατάργηση και της ψηφιακής γραφειοκρατίας που συχνά δημιουργείται με την επανειλημμένη έκδοση και προσκόμιση πιστοποιητικών.

To MyStreet ήρθε για να οργανώσει τους κοινόχρηστους χώρους

Η τελευταία προσθήκη, το MyStreet, προβλέπεται στον Νόμο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη διακυβέρνηση των δεδομένων του Δημοσίου, που ψηφίστηκε την περασμένη Πέμπτη στη Βουλή. Στοχεύει στην οργάνωση και διαφάνεια της χρήσης κοινόχρηστων χώρων από επιχειρήσεις, προσφέροντας τα πολύγωνα των µισθώσεων δηµόσιου χώρου όπου κάθε σηµείο του χάρτη εµφανίζει πληροφορίες σχετικά µε την άδεια που έχει λάβει το κατάστηµα για την τοποθέτηση τραπεζοκαθισµάτων. Η έναρξη του MyStreet για τους Δήμους (εισαγωγή ενεργών μισθώσεων) θα γίνει στις 4 Απριλίου, ενώ στις 16 του ίδιου μήνα, η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη στους πολίτες μέσω APP (για iOS & Android).

Το νέο οικοσύστημα του gov.gr

Η επόμενη ημέρα ξεκινά από σήμερα με την υλοποίηση του έργου CRM, που αποτελεί τον πυρήνα των δράσεων στην παραπάνω κατεύθυνση, με στόχο την ενσωμάτωση στο gov.gr ανασχεδιασμένων διαδικασιών ώστε οι πολίτες και οι επιχειρήσεις να μπορούν να πραγματοποιούν ένα σημαντικό μέρος των συναλλαγών τους με τη Δημόσια Διοίκηση ηλεκτρονικά, από παντού, οποτεδήποτε και για οτιδήποτε έχει σχέση με τη δημόσια διοίκηση.

Στόχος είναι η δημιουργία ψηφιακών υποδομών που θα υιοθετηθούν από τους περισσότερους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης σε όλο το εύρος του πολυκαναλικού συστήματος εξυπηρέτησης. Η δημόσια διοίκηση αφενός θα επιτύχει την προετοιμασία και θέση σε πλήρη λειτουργία προηγμένων ψηφιακών υποδομών για την παροχή υπηρεσιών εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων σε όλο το εύρος του πολυκαναλικού συστήματος, και αφετέρου θα προσδιορίσει, υλοποιήσει και εφαρμόσει όλες τις αναγκαίες διαδικασίες για την βέλτιστη διαχείριση και παροχή τους προς τους τελικούς αποδέκτες – πολίτες και επιχειρήσεις.

Επιμέρους στόχοι είναι η ενιαία και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση του συναλλασσόμενου φυσικού / νομικού προσώπου και της σχέσης του με το δημόσιο, ανεξάρτητα από το συγκεκριμένο πληροφοριακό σύστημα ή κανάλι επικοινωνίας που απαιτείται για τις συναλλαγές του. Αντίστοιχα, η Δημόσια Διοίκηση θα έχει συγκεντρωμένες σε ένα σημείο όλες τις αλληλεπιδράσεις του συναλλασσόμενου πολίτη με το Δημόσιο, δηλαδή ερωτήματα, αιτήματα, υποθέσεις.

Η αντικειμενική βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των ωφελούμενων συνεργαζόμενων Φορέων προς τους τελικούς αποδέκτες τους, πολίτες και επιχειρήσεις, καθώς η ψηφιακή υποδομή εξυπηρέτησης θα διευκολύνει την ταχύτερη και συνεπέστερη διεκπεραίωση των αιτημάτων των συναλλασσόμενων.

Η βελτίωση της συνολικής “εμπειρίας του Πολίτη”, λόγω της κεντρικής υπόστασης των παρεχόμενων ψηφιακών υπηρεσιών εξυπηρέτησης. Η ολοκλήρωση μιας συναλλαγής δεν θα προϋποθέτει πλέον την κατανόηση της δομής και του τρόπου λειτουργιών των εμπλεκόμενων φορέων του Δημοσίου από τον κάθε συναλλασσόμενο.

Η αύξηση της διαφάνειας, προώθηση της καινοτομίας και εξασφάλιση της ακώλυτης πρόσβασης του πολίτη σε δεδομένα της ευρύτερης Δημόσιας Διοίκησης.

Η βελτίωση της παραγωγικότητας του Δημοσίου μέσω της υποστήριξης των φορέων κατά την εξυπηρέτηση επιχειρήσεων και πολιτών και την αύξηση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των πόρων (ανθρώπινων και μη) που χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Η διευκόλυνση της υλοποίησης ψηφιακών υπηρεσιών. Μέσα από το Περιβάλλον Ανάπτυξης και Ψηφιακής Λειτουργίας Υπηρεσιών, το οποίο θα παρέχει τα απαραίτητα πρότυπα, πλατφόρμες και εργαλεία για την αξιοποίηση της Ενιαίας Ψηφιακής Υποδομής και εν τέλει την αύξηση ποιότητας, θα επιτευχθεί αύξηση της ταχύτητας και μείωση του κόστους δημιουργίας νέων ψηφιακών υπηρεσιών

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

 

 

Διαβάστε επίσης

Ο καιρός σήμερα 31/03 με βροχές και καταιγίδες, οι «κόκκινες» περιοχές σύμφωνα με την ΕΜΥ

Οφειλές στους Δήμους: Ρύθμιση για αποπληρωμή με έως 240 δόσεις μέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού

Η ώρα του ΕΝΦΙΑ: Σήμερα η πρώτη δόση, προσοχή στα πέναλντι

Νεκρός δικυκλιστής σε τροχαίο στην Παιανιά, σύγκρουση με ΙΧ

Αυξήσεις για τα Σώματα Ασφαλείας: Εξαντλείται κάθε δημοσιονομικό περιθώριο

ΕΑΠ: Επιβεβαίωση της «Π» μετά από πέντε μήνες για υποκλοπή στοιχείων φοιτητών, τι λέει ο Πρύτανης

Δυτική Ελλάδα: Σε εξέλιξη δύο ΕΔΕ για καταγγελίες σεξουαλικής παρενόχλησης σε βάρος υψηλόβαθμων στελεχών της εκπαίδευσης

Νέα Υόρκη: Δείτε την παρέλαση της Ομογένειας στην 5η Λεωφόρο, τελετάρχης ο Μητροπολίτης Πατρών ΒΙΝΤΕΟ