Η Αττική γεμίζει κάμερες: Μπλόκο στις παραβάσεις του ΚΟΚ – Θα μπουν 388 συσκευές

Νέο σύστημα επιτήρησης και αυστηροί έλεγχοι για περιορισμό των τροχαίων

Η Αττική γεμίζει κάμερες: Μπλόκο στις παραβάσεις του ΚΟΚ - Θα μπουν 388 συσκευές

Η αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στην Αττική φέρνει νέες λύσεις και αυστηρότερους ελέγχους. Στο «MEGA Σαββατοκύριακο», η εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ. Κωνσταντία Δημογλίδου, ο δικηγόρος Γιάννης Μαρακάκης και ο πραγματογνώμονας τροχαίων Παναγιώτης Μαδιάς μίλησαν για τις καινοτομίες που φέρνουν οι «έξυπνες» κάμερες, αλλά και για την κατάσταση στην οδική ασφάλεια.

Το νέο σύστημα επιτήρησης

  • Συνολικά 388 κάμερες θα εγκατασταθούν σε βασικές οδικές αρτηρίες της Αττικής.

  • Σκοπός: Καταγραφή παραβάσεων όπως:

    • Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη

    • Υπερβολική ταχύτητα

    • Κίνηση σε λωρίδα λεωφορείων

    • Μη χρήση ζώνης ή κράνους

    • Χρήση κινητού κατά την οδήγηση

  • Πρώτη φάση: 100 σταθερά σημεία με δυνατότητα λήψης φωτογραφιών και βίντεο ακόμα και σε χαμηλό φωτισμό.

  • Ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο μέσω SMS ή Gov.gr.

  • Προστασία προσωπικών δεδομένων: καταγράφεται μόνο το πίσω μέρος των οχημάτων, πρόσβαση αποκλειστικά από την Αστυνομία μέσω ασφαλούς VPN.

Αποτελέσματα και οφέλη

Η Κωνσταντία Δημογλίδου τόνισε:

  • Μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων: 105 το πρώτο 9μηνο του 2025 έναντι 134 πέρυσι.

  • Αυστηροποίηση των ελέγχων που λειτουργεί αποτρεπτικά.

  • Βελτίωση στη χρήση κράνους και ζώνης.

Ο Γιάννης Μαρακάκης χαρακτήρισε τις νέες κάμερες ως «διαστημική εξέλιξη» στην οδική ασφάλεια, εμπνευσμένη από το μοντέλο της Καλιφόρνια. Ο Παναγιώτης Μαδιάς σημείωσε ότι οι Έλληνες δεν είναι αμόρφωτοι σε θέματα τροχαίων με εγκατάλειψη.

Σχετικά με το τροχαίο του Βασίλη Μπισμπίκη, η κ. Δημογλίδου τόνισε ότι η εγκατάλειψη ατυχήματος αποτελεί σοβαρό αδίκημα.

Τοποθεσίες των 388 καμερών

Κέντρο Αθήνας:

  • Λ. Συγγρού – Αθ. Διάκου: 6

  • Λ. Αμαλίας – Βασ. Όλγας: 8

  • Λ. Αμαλίας – Πανεπιστημίου – Βασ. Σοφίας: 4

  • Πανεπιστημίου – Αμερικής: 3

  • Πανεπιστημίου – Πατησίων: 5

  • Λ. Βασ. Σοφίας – Κωνσταντίνου («Hilton»): 8

  • Λ. Βασ. Σοφίας – Κηφισίας – Αλεξάνδρας: 8

  • Λ. Κηφισίας – Πανόρμου: 7

  • Κατεχάκη – Λ. Μεσογείων: 8

  • Κατεχάκη – Κοκκινοπούλου – Πίνδου: 8

Βόρεια προάστια:

  • Λ. Κηφισίας – Πεντέλης – Μητροπόλεως: 6

  • Λ. Κηφισίας – Καρέλλα – Ερυθρού Σταυρού: 6

  • Λ. Μεσογείων – Ηρώων Πολυτεχνείου: 4

  • Λ. Μεσογείων – Αγ. Ανδρέου – Δήμητρας: 4

  • Λ. Μαραθώνος – Χρ. Σμύρνης: 2

  • Λ. Μαραθώνος – Αγ. Χριστοφόρου – Αδαμοπούλου: 4

  • Λ. Σπάτων – Θεοτοκόπουλου: 3

Νότια προάστια:

  • Λ. Ποσειδώνος – Ελ. Βενιζέλου – Εθν. Μακαρίου – Θησέως: 2

  • Λ. Ποσειδώνος – Αφροδίτης: 4

  • Λ. Ποσειδώνος – Αλίμου: 8

  • Λ. Βουλιαγμένης – Δωδεκανήσου: 2

  • Λ. Βουλιαγμένης – Αλίμου: 3

  • Λ. Βουλιαγμένης – Αγ. Βασιλείου: 2

  • Λ. Βουλιαγμένης – Πύρωνος: 3

  • Λ. Βουλιαγμένης – Καλύμνου – Διγενή: 2

Δυτικά προάστια:

  • Κηφισού – Δυρραχίου: 6

  • Κηφισού – Λένορμαν: 6

  • Κηφισού – Ιερά Οδός: 6

  • Θηβών – Λ. Αθηνών: 4

  • Λ. Αθηνών – Παπανδρέου – Κύπρου: 6

  • Λ. Αθηνών – Ηρακλέους: 6

  • Λ. ΝΑΤΟ (Ειρήνης) – Τραπεζούντος: 6

  • ΠΕΟΑΚ – Πάχης – Μίνωα: 4

Πειραιάς:

  • Πειραιώς – Δωδεκανήσου – Γρ. Λαμπράκη: 5

  • Γούναρη – Ρετσίνα – Αλιπέδου – Μεγ. Ιπποδάμειας: 10

  • Ηρώων Πολυτεχνείου – 2ας Μεραρχίας: 5

  • Πειραιώς – Λ. Κηφισού: 5

  • Πειραιώς – Χαμοστέρνας: 6

  • Ακτή Κονδύλη – Αιγάλεω: 4

Άλλα σημεία: Νέα Σμύρνη, Καλλιθέα, Ηλιούπολη, Νίκαια, Κερατσίνι, Αχαρνές και Πετρούπολη.

Το νέο σύστημα αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των παραβάσεων και των τροχαίων, ενισχύοντας την προστασία οδηγών και πεζών.