Η Ελλάδα με χαμηλό ποσοστό, από τον υστερικό κιτρινισμό κινδυνεύει

Ο Γιώργος Μοίρας είναι ιστογράφος-πολυτεχνίτης.

Η δολοφονία γυναίκας από τον τ. σύντροφό της έξω από το Αστυνομικό Τμήμα των Αγίων Αναργύρων και η αντίδραση των μεγάλων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης υπενθυμίζουν, για μια ακόμα φορά, ότι μέσα στις σπαρακτικές οιμωγές για το περιστατικό δεν αναφέρεται η μεγάλη εικόνα.

Σύμφωνα με τη Eurostat, η Ελλάδα παρουσιάζει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά γυναικοκτονίας στην Ευρώπη. Δεδομένου ότι σύμφωνα με την Παγκόσμια Μελέτη για την Ανθρωποκτονία, του Γραφείου για τα Ναρκωτικά και το Εγκλημα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ο αριθμός των γυναικών, που δολοφονήθηκαν από νυν και τέως συντρόφους-συζύγους το 2017 (ανά 5 εκατομμύρια γυναικείου πληθυσμού) είναι Ασία -25, Ευρώπη -30, Ωκεανία -45, Αμερική -60 και Αφρική -85.

Αρα, καταλήγουμε στο συμπέρασμα: Η Ελλάδα έχει χαμηλό ποσοστό γυναικοκτονιών, παγκοσμίως.

Το φαινόμενο μίμησης είναι η (προτεινόμενη) θεωρία ότι η εντυπωσιακή-κίτρινη δημοσιότητα, με την οποία καλύπτονται οι βίαιες δολοφονίες ή αυτοκτονίες ενισχύει τα φαινόμενα αυτά. Ο όρος επινοήθηκε, για πρώτη φορά, στις αρχές του 20ου αιώνα, μετά από εγκλήματα εμπνευσμένα από τον «Τζακ τον Αντεροβγάλτη», καθώς οι εγκληματολόγοι άρχισαν να πιστεύουν ότι η κάλυψη από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης έπαιξε ρόλο στην έμπνευση άλλων εγκληματιών να επιδοθούν σε παρόμοιες πράξεις και μάλιστα ότι ακόμη και μη εγκληματίες διέπραξαν βιαιότητες, που διαφορετικά δεν θα είχαν κάνει.

Στην ισπανική έρευνα, η επίπτωση των τηλεοπτικών ειδήσεων στα εγκλήματα από συντρόφους διαβάζουμε ότι: «Η παρουσία θεμάτων βίας, από συντρόφους στα τηλεοπτικά ρεπορτάζ, φαίνεται να αυξάνει την πιθανότητα θανάτου από αυτή την αιτία, μεταξύ 32% και 42%».

Oπως παρατηρεί η Μόιρα Πείλο στη Μελέτη «Δημοσιογραφική Κάλυψη και Δημόσια Κατασκευή της Ανθρωποκτονίας, τα ΜΜΕ «είναι πιο πιθανό να αναφέρουν ανθρωποκτονίες όπου μια γυναίκα είναι ένα από τα θύματα»!

Επομένως υπάρχουν σοβαρές (τουλάχιστον) ενδείξεις ότι η εντυπωσιακή παρουσίαση των δολοφονιών γυναικών ενισχύει την τηλεθέαση, τις κυκλοφορίες, τα κλικ, τα έσοδα… και βέβαια τις γυναικοκτονίες.