Καλοκαίρι μετ’ εμποδίων για τους Έλληνες: Ένας στους τέσσερις στο «μπαλκονίτσι» λόγω ακρίβειας

Η οικονομική πίεση καθορίζει τις καλοκαιρινές επιλογές.

Καλοκαίρι μετ’ εμποδίων για τους Έλληνες: Ένας στους τέσσερις στο «μπαλκονίτσι» λόγω ακρίβειας

Η ακρίβεια βάζει «φρένο» στις διακοπές για ένα σημαντικό ποσοστό Ελλήνων, καθώς 1 στους 4 δηλώνει πως φέτος δεν θα καταφέρει να φύγει για καλοκαιρινή ανάπαυλα, σύμφωνα με την πρόσφατη πανελλαδική έρευνα της Focus Bari – YouGov Profiles.

Όσοι ταξιδέψουν, αναμένεται να επιλέξουν κυρίως εσωτερικούς προορισμούς, με τα νησιά του Αιγαίου (14%) και την Πελοπόννησο (12%) να προηγούνται στις προτιμήσεις. Ακολουθούν η βόρεια Ελλάδα και η υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα (10% αμφότερα), η Κρήτη (8%), η Αττική (7%), τα Ιόνια νησιά (6%), η Εύβοια και ο Αργοσαρωνικός (4% αντίστοιχα), ενώ το 8% προτιμά προορισμούς στο εξωτερικό.

Συνολικά, το 39% των ταξιδιωτών φέτος θα επιλέξει την ηπειρωτική Ελλάδα για τις διακοπές του.

Το κόστος σε ρόλο «οδηγού» για τις διακοπές

Το 63% των ερωτηθέντων παραδέχεται ότι ο βασικός παράγοντας επιλογής προορισμού είναι το κόστος, ενώ το 62% δίνει προτεραιότητα στην καθαριότητα των παραλιών. Στην ερώτηση για το είδος διαμονής, το 43% προτιμά ξενοδοχεία, το 26% επιλέγει ενοικιαζόμενα δωμάτια ή Airbnb, το 13% εξοχικά σπίτια και το 5% κατασκηνώσεις.

Η μέση διάρκεια των διακοπών διαμορφώνεται στις 9 ημέρες, με 1 στους 2 να ταξιδεύει έως και μία εβδομάδα, ενώ 2 στους 10 δηλώνουν πως θα λείψουν μέχρι και δύο εβδομάδες.

Το κόστος παραμένει καθοριστικό: οι περισσότεροι διαθέτουν προϋπολογισμό έως 500 ευρώ, με μέσο όρο τα 446 ευρώ ανά άτομο (περίπου 50 ευρώ/ημέρα). Ένας στους τέσσερις δηλώνει πως δεν μπορεί να ξοδέψει πάνω από 200 ευρώ, ενώ μόνο το 15% φτάνει έως τα 800 ευρώ.

Οι τρεις «εχθροί» των διακοπών

Η ακρίβεια κυριαρχεί ως βασικό παράπονο για τις διακοπές στην Ελλάδα, με το 70% να τη θεωρεί το μεγαλύτερο πρόβλημα. Ακολουθούν η πολυκοσμία και οι κακές παρεχόμενες υπηρεσίες, που επίσης επηρεάζουν την τελική εμπειρία.

Παρά τις δυσκολίες, πάντως, οι Έλληνες εξακολουθούν να αποζητούν κάτι περισσότερο από «διακοπές»: αναζητούν αυθεντικότητα, ηρεμία, σύνδεση με το τοπίο, τη γαστρονομία και – σε αντίθεση με τα στερεότυπα – όχι απαραίτητα πλήρη ψηφιακή αποσύνδεση. Ένας στους τρεις εξακολουθεί να θέλει πρόσβαση σε online περιεχόμενο, ακόμη και στις διακοπές του.