Κλείνει το αεροδρόμιο Σύρου λόγω υπερκόπωσης του μοναδικού τηλεπικοινωνιακού υπαλλήλου!

Πρόκειται για την πολλοστή φορά που η έλλειψη τηλεπικοινωνιακών υπαλλήλων οδηγεί σε κλείσιμο περιφερειακού αεροδρομίου καθώς το πρόβλημα παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες των εργαζομένων και τις εξαγγελίες για επίλυσή του, παραμένει άλυτο για ακόμα ένα καλοκαίρι οπότε και η αεροπορική κίνηση πολλαπλασιάζεται.

Σύρου

Κλειστό είναι από το πρωί της Παρασκευής το αεροδρόμιο της Σύρου, της πρωτεύουσας των Κυκλάδων εν μέσω καλοκαιριού καθώς ο μοναδικός τηλεπικοινωνιακός υπάλληλος υπέστη υπερκόπωση δεδομένου ότι εργαζόταν σχεδόν υπερωριακά από τις 16 Ιουλίου έως και χθες 20 Ιουλίου.

Έπαθε υπερκόπωση ο μοναδικός τηλεπικοινωνιακός υπάλληλος
Πρόκειται για την πολλοστή φορά που η έλλειψη τηλεπικοινωνιακών υπαλλήλων οδηγεί σε κλείσιμο περιφερειακού αεροδρομίου καθώς το πρόβλημα παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες των εργαζομένων και τις εξαγγελίες για επίλυσή του, παραμένει άλυτο για ακόμα ένα καλοκαίρι οπότε και η αεροπορική κίνηση πολλαπλασιάζεται.

Οπως καταγγέλλει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών Υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), την Παρασκευή στις 05:45 τοπική ώρα διακόπηκε η δυνατότητα πτήσεων από και προς τον κρατικό αερολιμένα Σύρου λόγω φυσικής εξάντλησης του μοναδικού υπαλλήλου που παρέχει υπηρεσίες πληροφοριών πτήσεων (AFISO).

«Ο υπάλληλος από τις 16/7/2023 που έληξε η εκπαίδευσή του παρέμεινε μόνος του εξυπηρετώντας συνεχώς, για όλα τα 24ωρα πέραν των επιβατικών ή διερχόμενων πτήσεων και τις αεροδιακομιδές αφού η Σύρος είναι βάση ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, χωρίς τη δυνατότητα ανάπαυσης. Ο συνάδελφος εργαζόταν με ελάχιστες ώρες ξεκούρασης», επισημαίνει στο «Εθνος» ο πρόεδρος του Συλλόγου, Γιώργος Κωνσταντινάκης.

Το πρόβλημα στο εν λόγω αεροδρόμιο ήταν γνωστό και στη Διοίκηση της ΥΠΑ, η οποία είχε ενημερωθεί τόσο από τον ίδιο τον υπάλληλο όσο και με επιστολή από το ΔΣ του συλλόγου πριν από δύο ημέρες «για την ανεπίτρεπτη κατάσταση στον Κρατικό Αερολιμένα Σύρου».

Στην επιστολή με ημερομηνία 19 Ιουλίου 2023 αναφερόταν πως αυτή τη στιγμή και για όλο το υπόλοιπο του μηνός Ιουλίου με την αεροπορική κίνηση και τις αεροδιακομιδές να κορυφώνονται, στον ΠΕΑ ΚΑΣΟΒ (Σύρος) υπηρετεί μόνος ένας εξουσιοδοτημένος υπάλληλος, ο οποίος έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του μόλις πριν από λίγες ημέρες. Παρείχαν μάλιστα συγκεκριμένες πληροφορίες για τις ώρες εργασίας αυτού του μοναδικού υπαλλήλου:

Στις 16 Ιουλίου εργάστηκε 10 ώρες και 45 λεπτά
στις 17 Ιουλίου εργάστηκε 12 ώρες και 15 λεπτά
στις 18 Ιουλίου εργάστηκε 13 ώρες και 45 λεπτά «με μόλις 6 ώρες ύπνου στο τελευταίο 48ωρη, ενώ δεν έχει τη δυνατότητα για ανάπαυση ή άδεια καθώς δεν προλέπεται να υπάρξει δεύτερος υπάλληλος εξουσιοδοτημένος να παρέχει υπηρεσίες AFIS στον ΠΕΑ μέχρι και τις 31/7/2023», τονίζεται στην επιστολή.

Η υφιστάμενη κατάσταση, σύμφωνα με τους εργαζομένους εγειρει και σοβαρά ζητήματα για την ασφάλεια πτήσεων. Η συνέχιση του εξοντωτικού αυτού ρυθμού ξεκάθαρα θέτει σε αμφιβολία την ασφάλεια των πτήσεων αλλά και την υγεία και ασφάλεια του ίδιου του εργαζομένου, επισημαίνει ο Σύλογος στην επιστολή του, προσθέτοντας ότι αυτές οι «ανεπίτρεπτες» συνθήκες εργασίας «είναι εκ διαμέτρου αντίθετες με όλες τις οδηγίες και κατευθύνσεις για την αντιμετώπιση της κόπωςσης, του στρες και τυ fatigue στη διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας από τους οργανισμούς αεροναυτιλίας παγκοσμίως με γνώμονά πάντα την ασφάλεια των πτήσεων».

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι οι υπάλληλοι AFISO, μεταξύ άλλων αρμοδιοτήτων στο αντικειμένου της αεροναυτιλίας στην Ελλάδα, επιτελούν αποκλειστικά τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας στελεχώνοντας τους πύργους ελέγχου σε δεκαπέντε 15 περιφερειακά και νησιωτικά αεροδρόμια παρέχοντας πληροφορίες πτήσεως στα αεροσκάφη και εξυπηρετώντας αεροδιακομιδές.

Μόνιμοι υπάλληλοι, 12 συνολικά, υπάρχουν μόνο στα 8 από τα 15 αυτά αεροδρόμια, ενώ στα υπόλοιπα 7 γίνονται έκτακτες μετακινήσεις ή αποσπάσεις από κεντρικές μονάδες της υπηρεσίας που και αυτές πλήττονται από υποστελέχωση δημιουργώντας επιπρόσθετα προβλήματα. Υπενθυμίζεται ότι στο πρόσφατο παρελθόν για λόγους ασθένειας, κόπωσης ή εξάντλησης έχουν κλείσει κατ΄επανάληψη ορισμένα αεροδρόμια και συγκεκριμένα της Ικαρίας, της Μήλου, της Κοζάνης, της Νάξου, της Καστοριάς, του Καστελόριζου, της Σύρου και της Κάσου.

Οσο για τις λίγες μετατάξεις που προχώρησαν το προηγούμενο διάστημα, ο Σύλλογος αναφέρει πως έχουν ολοκληρωθεί μόνο οι 4 καθώς οι υπόλοιπες 6 εκκρεμούν με αποτέλεσμα και αυτή η κίνηση «να ακολουθεί τη λογική ένα βημα εμπρός δύο βήματα πίσω, καθώς αδυνατούν να καλύψουν τις αποχωρήσεις του συνταξιοδοτούμενου προσωπικού».