Ναυάγιο – Πύλος: Η κατάθεση διασωθέντα για το «εισιτήριο» θανάτου – ΕΓΓΡΑΦΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΤΗΣ «Π»

Το πιθανότερο σενάριο για τη βύθιση του αλιευτικού και το πολύνεκρο ναυάγιο με μετανάστες ανοικτά της Πύλου.

Μαγδεβούργο

Τις αιτίες που προκάλεσαν το ναυάγιο, 47 μίλια ανοιχτά της Πύλου προσπαθούν να διερευνήσουν οι Αρχές.Κι ενώ είναι σαφές ότι το σκάφος του Λιμενικού που έφθασε στο σημείο δεν ευθύνεται σε καμία περίπτωση για την πρόκληση της τραγωδίας, ορισμένοι διασωθέντες μετανάστες στις καταθέσεις τους, όπως και κάποιοι από τους 9 κατηγορούμενους -που χθες προσήχθησαν στον ανακριτή- ισχυρίζονται το αντίθετο.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ EΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ» ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Είναι, όμως, ξεκάθαρο από την ώρα άφιξης του σκάφους του Λιμενικού απ’ τα Χανιά, όπως και από την ώρα βύθισης του ψαροκάικου, ότι ούτε το σχοινί που έριξαν προκάλεσε ναυάγιο ούτε οποιαδήποτε ενέργεια των ανδρών του Λιμενικού Σώματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό που εξετάζεται είναι να προκλήθηκε αναστάτωση στο αμπάρι του πλοίου, για κάποιο λόγο, να έγινε μετακίνηση των επιβατών γρήγορα και μαζικά κι έτσι να αναποδογύρισε το πλοίο.

Τι προκάλεσε όμως αυτή την αναστάτωση; Δικηγόρος ενός εκ των κατηγορουμένων ισχυριζόταν χθες ότι όντως υπήρξε επεισόδιο στο αμπάρι, όχι όμως μαχαίρωμα. Αλλοι πάλι επιμένουν ότι είχαμε νεκρούς πριν τη βύθιση του πλοίου.

Ως πιθανότερο σενάριο, οι Αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο κάποιοι μετανάστες -πληροφορούμενοι την άφιξη του Λιμενικού- να θέλησαν να ανέβουν στο κατάστρωμα, λέγοντας πως δεν τους ενδιαφέρει σε ποια χώρα θα αποβιβαστούν, αρκεί να σωθούν.

Η ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΥ ΔΙΑΣΩΘΕΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ «ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ» ΘΑΝΑΤΟΥ

Μαγδεβούργο

Μάρτυρας κατέθεσε επίσημα ότι το ταξίδι είχε ταρίφα 6.500 ευρώ!

Προφανώς, κάποιοι που είχαν αντίθετη άποψη και εξυπηρετούσαν τα συμφέροντα του καπετάνιου και των διακινητών, δεν το ήθελαν αυτό. Ετσι, μπορεί να προκλήθηκε σύρραξη και αρκετοί να έκαναν έφοδο στην προσπάθειά τους ν’ ανέβουν στο κατάστρωμα και να έγινε μετατόπιση φορτίου. Ισως εκεί να έπεσαν και μαχαιριές.

Δεν είναι τυχαίο ότι στις 2 τα ξημερώματα, ο καπετάνιος – διακινητής ανακοίνωσε μέσω ασύρματου τηλεφώνου ότι υπέστη βλάβη η μηχανή του σκάφους, προκειμένου να παραμείνει σε διεθνή ύδατα. Και στις 2.14 τα ξημερώματα της Τετάρτης, ο αξιωματικός του Λιμενικού ανακοινώνει μέσω ασυρμάτου ότι το αλιευτικό παλαντζάρει και τελικά βουλιάζει.