Πάτρα: Επιτέλους φεύγει! – Γιατί «σαλπάρει» για Αστακό το δεμένο κρουαζιερόπλοιο
Ακινητοποιημένο για 3,5 χρόνια στον επιβατικό σταθμό «Παναγιώτης Κανελλόπουλος» το κρουαζιερόπλοιο «Queen of the Οceans»
Από σήμερα το πρωί, θα ξεκινήσει στο παλιό λιμάνι της Πάτρας η επιχείρηση ρυμούλκησης του κρουαζιερόπλοιου «Queen of the Οceans», ιδιοκτησίας ναυτιλιακής εταιρείας ελληνοκυπριακών συμφερόντων.
Το κρουαζιερόπλοιο μήκους 271 μέτρων θα είναι προσδεμένο από 4 ρυμουλκά σκάφη, δύο από την Πάτρα και δύο από τον Πειραιά, που θα το μεταφέρουν στο λιμάνι του Αστακού για μεταστάθμευση.
Σύμφωνα με πηγές της «Πελοποννήσου», η πλοιοκτήτρια εταιρεία επέλεξε αυτό τον τρόπο μεταφοράς του σκάφους και όχι την πλεύση με τις δικές του μηχανές, καθώς είναι τεχνικά ο προσφορότερος. Το πλοίο ήταν ακινητοποιημένο για 3,5 χρόνια στο λιμάνι της Πάτρας, απέναντι από τον επιβατικό σταθμό «Παναγιώτης Κανελλόπουλος» από την εποχή της πρώτης καραντίνας και χρειάζεται συντήρηση για να καταστεί πάλι λειτουργικό και ασφαλές για κρουαζιέρες, αλλά στην Ελλάδα δεν υπήρχε αυτή τη στιγμή διαθέσιμο ναυπηγείο.
Ετσι, επελέγη η μεταστάθμευσή του στο λιμάνι του Αστακού μέχρι να βρεθεί ναυπηγείο στο εξωτερικό. H εταιρεία διαθέτει τέσσερα κρουαζιερόπλοια, τα οποία σχεδιάζει να αναπτύξει από το επόμενο καλοκαίρι στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο.
Η μετακίνηση του σκάφους από το λιμάνι της Πάτρας στον Αστακό, όπως πληροφορείται η «Π», ήταν μια απόφαση της πλοιοκτήτριας εταιρείας που δεν ελήφθη για οικονομικούς λόγους, αλλά κυρίως γιατί υπήρχε ένα δυσμενές κοινωνικό κλίμα από την πολύχρονη παρουσία του.
Τον Ιούλιο του 2020, ο τουρισμός σε διεθνές επίπεδο «πάγωσε» λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, με αποτέλεσμα ο παγκόσμιος στόλος των κρουαζιερόπλοιων να αναζητά διαθέσιμα λιμάνια για να σταθμεύσουν εκατοντάδες μεγάλα σκάφη.
Το κρουαζιερόπλοιο Oceana, όπως ονομαζόταν τότε το συγκεκριμένο σκάφος, υπό την ιδιοκτησία της P&O Cruises, θυγατρικής της Carnival που είναι ο μεγαλύτερος όμιλος κρουαζιέρας στον κόσμο, βρήκε καταφύγιο στο παλιό λιμάνι της Πάτρας, έναντι ενοικίου 25.000 ευρώ τον μήνα.
Πουλήθηκε αμέσως στη ναυτιλιακή εταιρεία ελληνοκυπριακών συμφερόντων και μετονομάστηκε σε «Queen of the Οceans» με στόχο να ξαναμπεί σε δρομολόγια κρουαζιέρας, αλλά από τότε έμεινε 3,5 χρόνια στο λιμάνι της Πάτρας, με 34 άτομα προσωπικό ασφαλείας που βρισκόταν συνεχώς στο πλοίο.
Το κρουαζιερόπλοιο κατασκευάστηκε στην Ιταλία το 2000 από τα ναυπηγεία Fincantieri, έχει μήκος 271 μέτρα, εκτόπισμα 77.500 τόνους και μπορεί να μεταφέρει 2.272 επιβάτες και πλήρωμα 889 ατόμων.
Το σκάφος έχει εστιατόρια, μπαρ, νυχτερινό κέντρο διασκέδασης, καζίνο, πισίνες, ειδικές εγκαταστάσεις για παιδιά όλων των ηλικιών, γυμναστήριο και spa, προσομοιωτή γκολφ και άλλες εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση των επιβατών του.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News