Πάτρα – Πωλήσεις ΙΧ: Τα νέα αργούν, προτιμούν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Μέχρι το τέλος του έτους εκτιμάται ότι θα αρχίσουν να αυξάνονται τα διαθέσιμα αποθέματα από τα μικροτσίπ που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή αυτοκινήτων, οπότε αυτό θα βοηθήσει την αγορά παρά τη δύσκολη συγκυρία.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία αποτελεί την πηγή πολλών κακών.
Ενα από αυτά να κάνει και με τη ζημιά που προκάλεσε στην αυτοκινητοβιομηχανία, κυρίως σε επίπεδο Ευρώπης. Κι αυτό γιατί στην Ουκρανία παράγεται το 90% των μικροτσίπ που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή και τη λειτουργία των αυτοκινητών!
Το πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών συνοδεύει τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους τελευταίους μήνες, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές είτε να προσφέρουν τα αυτοκίνητά τους χωρίς ορισμένα σημαντικά ηλεκτρονικά συστήματα είτε να περιορίζουν την παραγωγή τους – προκαλώντας πολύμηνες ή και πολυετείς καθυστερήσεις στις παραδόσεις οχημάτων.
Οι εκτιμήσεις των ειδικών θεωρούν ότι η κρίση αρχίζει ήδη να εξομαλύνεται και ότι σύντομα και μέχρι το τέλος του έτους θα αρχίσουν να αυξάνονται τα διαθέσιμα αποθέματα από μικροτσίπ. Από την άλλη πλευρά, όμως, δύο «γίγαντες» της παγκόσμιας τεχνολογίας ηλεκτρονικών συστημάτων, η Bosch και η Intel, δεν μοιράζονται την ίδια άποψη και θεωρούν ότι η ανάκαμψη δεν θα συμβεί πριν το τέλος του 2023.
Ν. ΣΚΟΝΔΡΑΣ: «ΑΡΓΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑ ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ»
Ολα τα παραπάνω ισχύουν για τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων. Γιατί στην περίπτωση των μεταχειρισμένων βλέπουμε ότι το τοπίο είναι αρκετά πιο ξεκάθαρο και εν μέρει ενθαρρυντικό.
Χαρακτηριστικά είναι όλα όσα μας μετέφερε ο επιχειρηματίας Νεκτάριος Σκόνδρας: «Ναι, η αλήθεια είναι ότι σε επίπεδο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων η αγορά κινείται αρκετά ικανοποιητικά και τα νούμερα πάνε καλά. Η ενεργειακή κρίση και κυρίως ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα. Το σημαντικότερο εξ αυτών είναι ότι δεν υπάρχουν ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα από τις εταιρίες και αργούν για μεγάλο χρονικό διάστημα οι παραδόσεις, με αποτέλεσμα αυτό να στρέφει μοιραία τον αγοραστή στα καινούργια μεταχειρισμένα».
ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ 2023
Και για να έχετε μια πιο πλήρη εικόνα στο τι ακριβώς προβλέπουν η Bosch και η Intel, που αποτελούν κολοσσούς στα ηλεκτρονικά συστήματα, σας παραθέτουμε αναλυτικά πιο κάτω τις εκτιμήσεις τους:
– Η Bosch υποστηρίζει ότι σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα θα είναι εφικτό να γίνει μια πρόβλεψη για την πορεία επίλυσης της κρίσης και ότι η έλλειψη ημιαγωγών θα συνεχίσει να προκαλεί «πονοκέφαλο» στις αυτοκινητοβιομηχανίες και τη νέα χρονιά – παρότι έχουν ήδη τεράστιες επενδύσεις για την αύξηση των αποθεμάτων.
– Η Intel πρόσφατα εξέφρασε δημόσια την ίδια άποψη, λέγοντας πως τα περιορισμένα αποθέματα θα εξακολουθήσουν να προκαλούν προβλήματα στην παραγωγή αυτοκινήτων μέχρι και το 2024. Ταυτόχρονα, όμως, ανέφερε και πως ορισμένοι κατακευαστές θα αρχίσουν να βλέπουν ενδείξεις ανάκαμψης νωρίτερα – καθώς ορισμένοι, όπως η Toyota (σ. βρίσκεται, ως γνωστόν, εκτός ευρωπαϊκής ηπείρου), έχουν ήδη καταφέρει να λύσουν το πρόβλημα για την παραγωγή ακόμα και στο σύνολο των εργοστασίων τους.
Να σημειωθεί, πάντως, κάτι πολύ σημαντικό: Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες δηλώνουν έτοιμες είτε να επενδύσουν στην κατασκευή μονάδων παραγωγής ημιαγωγών είτε να συμμετάσχουν με αγορά ποσοστού σε ήδη υπάρχουσες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο. Αυτό αποτελεί μια σημαντική διέξοδο από το πρόβλημα.
Μ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ: «ΕΧΕΙ ΑΥΞΗΘΕΙ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ»
Για να δούμε πάντως και το ποτήρι μισογεμάτο, με δεδομένη την άσχημη συγκυρία και όλα τα προβλήματα που έχουν προκύψει τους τελευταίους μήνες, η παραγωγή οχημάτων αυξάνεται σταδιακά, έστω και χωρίς κάποια μικροτσίπ.
Χαρακτηριστικά είναι όσα μας μετέφερε ο εξπέρ του είδους, Μάρκος Καπετανάκης (πρόεδρος ΦΙΛΜΠΑ), ο οποίος παρακολουθεί καθημερινά τα δεδομένα: «Παρατηρούμε ότι έχει αυξηθεί πάλι η παραγωγή. Κι αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν αυτοκίνητα πλέον για να πουληθούν, παρότι υπάρχει θέμα με τα ηλεκτρονικά συστήματα στα οχήματα λόγω της εμπόλεμης κατάστασης στην Ουκρανία, στην οποία παράγεται το 90% των μικροτσίπ παγκοσμίως. Το πιο αισιόδοξο, όμως, είναι ότι οι παραδόσεις οχημάτων έχουν αρχίσει το τελευταίο διάστημα. Και υπάρχει μια αυξητική τάση, παρά το γεγονός ότι προς το τέλος του χρόνου πάντα η αγορά πέφτει.
Με απλά λόγια, αρχίζουν σιγά-σιγά να υπάρχουν και πάλι αυτοκίνητα, αυξάνεται η παραγωγή, αυξάνονται και οι παραδόσεις. Βεβαίως, όλα θα εξαρτηθούν και από το πως θα κυλήσουν τα πράγματα σε διεθνές επίπεδο μέσα στο επόμενο διάστημα».
«ΑΝΑΡΡΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΚΤΟΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ»
Την πρόβλεψη ότι όλη αυτή η κατάσταση αστάθειας στην αγορά αυτοκίνητων ίσως διαρκέσει αρκετό καιρό ακόμη έκανε ο Μιχάλης Πέτρου (εταιρεία «Petrou Cars»). «Τα μηνύματα κατ΄ εμέ δεν είναι τόσο αισιόδοξα.
Πολλές εταιρίες έχουν πρόβλημα. Οι πλατφόρμες όπου ‘’ρίχνουν’’ νέα αυτοκίνητα είναι κλειστές, ενώ όταν θα ανοίξουν θα απαιτηθεί τουλάχιστον 1,5 χρόνος για να τα παραδώσουν κι αυτό θα γίνει χωρίς ‘’φιξ’’ τιμή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πατρινός επιχειρηματίας και συνέχισε: «Σε καλύτερη κατάσταση βρίσκονται οι εταιρείες που έχουν εργοστάσια εκτός Ευρώπης, εκτός Ρωσίας κι εκτός Ουκρανίας. Αυτές μπορούν να παραδώσουν αυτοκίνητα, γιατί έχουν αναρρώσει σε μεγάλο βαθμό από την πρόσφατη κρίση των αυτοκινητοβιομηχανιών. Αναφέρομαι κυρίως σε ιαπωνικές και κορεάτικες εταιρίες.
Πάντως και οι ευρωπαϊκές εταιρίες αφαιρούν, πλέον, μικροτσίπ κι εξοπλισμό για να μπορούν να παραδώσουν. Υπάρχει όντως μια αύξηση στην αγορά των μεταχειρισμένων παρά τις τρικλοποδιές με τις επιβαρύνσεις στο τελωνείο για τα Euro5. Βέβαια από την άλλη πλευρά έχουν ανέβει και οι τιμές μεσοσταθμικά στο 20%. Θεωρώ ότι όλο αυτό που βιώνει η αγορά αυτοκινήτων ίσως κρατήσει 3-4 χρόνια».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News