Πάτρα – Προαστιακός: «Απαράδεκτο για ψύλλου πήδημα να σταματούν τα τρένα»
Οι αντιδράσεις των σιδηροδρομικών και η απάντηση του ΟΣΕ, για τη διακοπή των δρομολογιών του Προαστιακού.
Αποκαταστάθηκε χθες το πρωί η κυκλοφορία των συρμών του Προαστιακού στο τμήμα Ρίο-Αγιος Ανδρέας στην Πάτρα. Τα δρομολόγια του τρένου διακόπηκαν για αρκετές ώρες τη Δευτέρα, λόγω ζημιάς που υπέστη η διάβαση της οδού Διγενή Ακρίτα στα Μποζαΐτικα, έπειτα από τροχαίο ατύχημα.
Για την διακοπή των δρομολογίων υπήρξε έντονη αντίδραση του παραρτήματος Αχαΐας του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου, που κατήγγειλε την διοίκηση του ΟΣΕ και της Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ), με την επισήμανση ότι «είναι απαράδεκτο για ψύλλου πήδημα να σταματούν τα τρένα, προκαλώντας αναστάτωση στο επιβατικό κοινό».
Σύμφωνα με το συνδικαλιστικό όργανο των σιδηροδρομικών, ενώ καθημερινά σε όλη την Ελλάδα δεκάδες διαβάσεις δεν λειτουργούν λόγω βλάβης και ελλείψει προσωπικού, εν τούτοις δε σταματούν τα δρομολόγια, διότι υπάρχει σχετικός κανονισμός για το πώς διέρχονται οι αμαξοστοιχίες σε τέτοιες περιπτώσεις. Στην Πάτρα ωστόσο, για κάτι τέτοιο, σταματούν τα δρομολόγια «με εντολές άνωθεν».
Μάλιστα, το τοπικό παράρτημα του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου κατηγορεί τη διοίκηση του ΟΣΕ και την κυβέρνηση, ότι με αυτές τις πρακτικές οδηγούν τον Προαστιακό της Πάτρας σε κλείσιμο.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΟΣΕ
Αμεση ήταν η αντίδραση της διοίκησης του ΟΣΕ. Με παρέμβαση στον Peloponnisos FM 104,1 και στην εκπομπή «Πρωινός Τύπος» το μέλος του ΔΣ Μάκης Κατσιγιάννης χαρακτήρισε ανυπόστατους και κακοήθεις τους παραπάνω ισχυρισμούς, που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Ο κ. Κατσιγιάννης τόνισε ότι ένα αυτοκίνητο έπεσε την περασμένη Δευτέρα πάνω στην μπάρα της διάβασης στην οδό Διγενή Ακρίτα στα Μποζαϊτικα, με αποτέλεσμα να τη σπάσει.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, όπως εξήγησε, υπάρχουν δύο εναλλακτικές. Η διέλευση του τρένου με βραδυπορία ή η φύλαξη της διάβασης από προσωπικό, για να σταματά τα αυτοκίνητα όταν χρειάζεται.
Στην πρώτη περίπτωση, οι υπηρεσιακοί παράγοντες έκριναν ότι η λύση της βραδυπορίας δεν ήταν ενδεδειγμένη, σε μια ημέρα με έντονες βροχοπτώσεις και περιορισμένη ορατότητα, ενώ για την τοποθέτηση φύλακα από ιδιωτική εταιρεία φύλαξης θα έπρεπε να προηγηθούν γραφειοκρατικές διαδικασίες. Γι’ αυτό και κρίθηκε σκόπιμο ότι, για λόγους ασφαλείας, τα δρομολόγια του Προαστιακού έπρεπε να ανασταλούν για λίγες ώρες, μέχρι την τοποθέτηση φύλακα, όπως κι έγινε.
ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗΣ: Κάναμε ό,τι έπρεπε
«Εμείς κάναμε αυτό που έπρεπε σαν διοίκηση και βρήκαμε άμεση λύση για την αποκατάσταση της λειτουργίας της γραμμής, με την φύλαξή της. Είναι όμως λυπηρό να γίνονται τέτοιες παρεμβάσεις, με τις οποίες μας κατηγορούν για υποβάθμιση του σιδηρόδρομου. Ολα αυτά είναι ανυπόστατα και κακοήθειες. Για εμάς προέχει η ασφάλεια επιβατών και πολιτών και μετά το τρένο» είπε ο κ. Κατσιγιάννης.
Μάλιστα πρόσθεσε ότι σε αντίθεση με όσα αναφέρει το παράρτημα της Ομοσπονδίας των σιδηροδρομικών, έχει γίνει μια μεγάλη προσπάθεια που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2020 για την αναβάθμιση του Προαστιακού. «Στην Πάτρα δεν υπήρχε σχεδόν κανένας. Μόνο λίγοι σταθμάρχες και εργαζόμενοι. Καταφέραμε όμως να φέρουμε από τέσσερις σταθμάρχες και κλειδούχους και πείσαμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να βγάλει και μηχανοδηγούς, για να αυξήσουμε τα δρομολόγια και τώρα, βγάζουμε και την εργολαβία για την συντήρηση της γραμμής», είπε ο κ. Κατσιγιάννης.
Επιπλέον, η Πάτρα έγινε η πρώτη πόλη στην Ελλάδα, όπου μπήκε πιλοτικά φωτισμός LED στις διαβάσεις για να φαίνονται το βράδυ οι κατεβασμένες μπάρες, ενώ μπήκε φωτισμός στον σταθμό του Αγίου Ανδρέα και στη στάση Νόρμαν και τον Φεβρουάριο αναμένεται να πάρει το «πράσινο φως» ο τροποποιημένος διαγωνισμός για το έργο συντήρησης του βόρειου κλάδου της σιδηροδρομικής γραμμής με πάνω από 1 εκατ. ευρώ προϋπολογισμό, κατέληξε ο κ. Κατσιγιάννης.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News