Πάτρα: Στο πενταετές το τρένο στο λιμάνι – Τι αλήθεια προβλέπει το στρατηγικό σχέδιο του νέου… ΟΣΕ
Το επενδυτικό σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών χωρίζεται σε 4 τμήματα
«Η γραμμή Ρίο-Πάτρα είναι σε διαδικασία χρηματοδότησης από το CEF2, με την ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη να αποτελεί βασική προτεραιότητα», τονίζει σε δήλωσή της στην «Πελοπόννησο» η αχαιή υφυπουργός Μεταφορών – βουλευτής ΝΔ, Χριστίνα Αλεξοπούλου, με αφορμή την παρουσίαση στο υπουργικό συμβούλιο, του «Νέου ΟΣΕ» και του Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τον σιδηρόδρομο.
Το τελευταίο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο-Πάτρα έχει ενταχθεί στο Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης και Επενδύσεων των Σιδηροδρόμων Ελλάδος, όπως θα μετονομαστεί ο ΟΣΕ. Παραμένει ενεργό, αλλά όπως φαίνεται από τις εξελίξεις περνάει σε δεύτερο πλάνο, καθώς οι άμεσες προτεραιότητες του ΟΣΕ αφορούν αυτή τη στιγμή την αποκατάσταση των σιδηροδρομικών μεταφορών στον κεντρικό άξονα της χώρας, που επλήγη καίρια από τις καταστροφές στη Θεσσαλία.
Από τα βασικά σημεία του Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης και Επενδύσεων του νέου ΟΣΕ, προκύπτει ότι σε πρώτη προτεραιότητα τίθεται η ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα-Αθήνα- Θεσσαλονίκη (ΠΑΘ) με διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή με σύγχρονα διαλειτουργικά συστήματα ERTMS) για επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.
Δεύτερος στόχος είναι η ανάπτυξη εμπορευματικών πολυτροπικών μεταφορών με όλη την Ευρώπη και η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με λιμάνια και ΒΙΠΕ με ταυτόχρονη ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων και, τέλος, τρίτος βασικός άξονας του σχεδίου είναι η ολοκλήρωση και ανάπτυξη γραμμών στη Β. Ελλάδα, των προαστιακών δικτύων στα μεγάλα αστικά κέντρα και των περιφερειακών δικτύων.
Το επενδυτικό σχέδιο του νέου ΟΣΕ χωρίζεται σε τέσσερα τμήματα:
-Το άμεσο πρόγραμμα με 530 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει την αποκατάσταση του δικτύου από τις καταστροφές λόγω Daniel στην Κεντρική Ελλάδα έως το 2026.
– Το 5ετές βραχυπρόθεσμο σχέδιο με προϋπολογισμό 2,750 δισ. ευρώ που περιλαμβάνει έργα ήδη ενταγμένα σε χρηματοδοτικά πλαίσια, έργα προς ένταξη στα προγράμματα Μεταφορών 2021-2027 και CEF2 (Connecting Europe Facility) και έργα προς εξεύρεση χρηματοδότησης στα οποία περιλαμβάνεται και το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο- Πάτρα με συνολικό προϋπολογισμό 477 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και χρηματοδότηση 366 εκ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) με ορίζοντα υλοποίησης το 2029.
– Το 10ετές μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα με προϋπολογισμό 1,4 δισ. ευρώ που προβλέπει έργα αναβάθμισης της Ανατολικής Εγνατίας, το έργο Παράκαμψης Αθηνών (Ικόνιο – Σφίγγα), τα έργα σύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με λιμένες και ΒΙΠΕ (Πάτρα) και τα έργα αναβάθμισης της Δυτικής Εγνατίας, έως το 2034.
-Το 20ετές μακροπρόθεσμο πρόγραμμα με πάνω από 7 δισ. ευρώ, που περιλαμβάνει τα νέα έργα της Δυτικής και Ανατολικής Εγνατίας, την αναβάθμιση του δικτύου Δυτικής Μακεδονίας και του δικτύου Πελοποννήσου και τα νέα έργα της Δυτικής Ελλάδας, με ορίζοντα υλοποίησης το 2044.
Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, περιλαμβάνεται η επέκταση του Προαστιακού της Πάτρας προς τον Πύργο με προϋπολογισμό 200 εκ. ευρώ, ενώ η αναβάθμιση του δικτύου Πελοποννήσου με προϋπολογισμό 1,5 δισ, ευρώ, βρίσκεται ακόμα υπό διερεύνηση.
Η αχαιή υφυπουργός Μεταφορών-βουλευτής ΝΔ, Χριστίνα Αλεξοπούλου, αρκέστηκε να πει: «Η κυβέρνηση είχε δεσμευτεί για ριζικό εκσυγχρονισμό και ανάπτυξη του σιδηροδρομικού τομέα. Το νέο Σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ενός σύγχρονου, γρήγορου, άνετου και ασφαλούς δικτύου, σε πλήρη διαλειτουργικότητα με ευρωπαϊκά αντίστοιχα. Στο επίκεντρό του βρίσκεται και η Αχαΐα και συνολικά η Πελοπόννησος, με έργα τα οποία θα αναβαθμίσουν τις Μεταφορές.
Η γραμμή Πάτρα-Ρίο είναι σε διαδικασία χρηματοδότησης από το CEF2, με την ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη να αποτελεί βασική προτεραιότητα.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News