Πάτρα: Το λιμάνι σε Ινδούς από Μητσοτάκη – Το επενδυτικό σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ
Στην Ινδία βρίσκεται αποστολή 70 στελεχών από ελληνικές επιχειρήσεις και φορείς της αγοράς για να εντοπίσουν επενδυτικές ευκαιρίες. Στο επίκεντρο της ελληνικής αποστολής η παρουσίαση ακινήτων και υποδομών του ελληνικού Δημοσίου, μεταξύ αυτών και το λιμάνι της Πάτρας, με αυτά της Αλεξανδρούπολης και του Λαυρίου.
Στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη οικονομία του πλανήτη, την Ινδία, βρίσκεται από χθες αποστολή 70 στελεχών από ελληνικές επιχειρήσεις και φορείς της αγοράς.
Η αποστολή αναχώρησε μαζί με τον υφυπουργό για την Οικονομική Διπλωματία και Εξωστρέφεια Κώστα Φραγκογιάννη και τη γενική γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και πρόεδρο της Enterprise Greece Μάιρα Μυρογιάννη, ενώ θα ακολουθήσει και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου, στο Νέο Δελχί, τη Βομβάη και το Μπαγκαλόρ, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα επιδιώξουν μέσα από 500 συναντήσεις να διερευνήσουν τη δυνατότητα συνεργασιών με Ινδούς επιχειρηματίες αλλά και να εντοπίσουν από κοινού επενδυτικές ευκαιρίες.
Στο επίκεντρο της ελληνικής αποστολής βρίσκεται το ΤΑΙΠΕΔ με τον διευθύνοντα σύμβουλο Δημήτρη Πολίτη να έχει στις… αποσκευές του, τους φακέλους παρουσίασης 12 ακινήτων και υποδομών του ελληνικού Δημοσίου, προς αναζήτηση επενδύσεων και μεταξύ αυτών, περιλαμβάνεται το λιμάνι της Πάτρας, μαζί με τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και του Λαυρίου.
Ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ θα παρουσιάσει στους εκπροσώπους της αγοράς της Ινδίας τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν σε αυτές τις υποδομές. Το λιμάνι της Πάτρας είναι ένα από τα επόμενα που ετοιμάζει το ΤΑΙΠΕΔ προς αξιοποίηση, χωρίς όμως να έχει προσδιοριστεί χρονικά η εκκίνηση του διαγωνισμού καθώς και το αντικείμενο της παραχώρησης.
Το Ταμείο, ωστόσο, επιδιώκει από τώρα την αναζήτηση ενδιαφερόμενων επενδυτών για ένα λιμάνι που είναι κυρίως μεταφορικό, καθώς εξυπηρετεί κατά βάση τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές της Αδριατικής, όμως τελευταία φαίνεται πως αποκτά ιδιαίτερη σημασία για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων, ενώ διαθέτει υποδομές για υδροπλάνα αλλά και επεκτείνει τα σχέδιά του και με μαρίνα mega yacht.
Το βόρειο τμήμα λειτουργεί κυρίως ως εμπορικό λιμάνι (χύδην φορτίο κ.λπ.) και επιβατικό (εσωτερική κυκλοφορία πορθμείων), κρουαζιέρας (επιβατικός τερματικός σταθμός περίπου 2.000 m2). Συνολικά ο αξιοποιήσιμος χώρος είναι 21.000 τ.μ. και ο κύριος εξοπλισμός του περιλαμβάνει 2 γερανούς, 14 περονοφόρα, κ.ά.
Το γεγονός ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει «κλείσει» με επιτυχία και μάλιστα με υψηλά τιμήματα, ιδιωτικοποιήσεις και αξιοποιήσεις περιουσιακών στοιχείων σχεδόν 4,5 δισ. ευρώ (συν ετήσια έσοδα από μισθώσεις, αλλά και 310 εκατ. επενδύσεις) το τελευταίο χρονικό διάστημα, αποτελεί μια παρακαταθήκη και για τις άλλες υποδομές.
Πάντως, αρμόδιοι παράγοντες των λιμενικών λειτουργιών, αναφέρουν στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» ότι η αναζήτηση επενδυτών για το λιμάνι της Πάτρας βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο, καθώς η σύνδεσή του με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας αποτελεί κυρίαρχο κριτήριο προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος.
Ως εκ τούτου, εάν δεν υπάρξει ορατή προοπτική σιδηροδρομικής σύνδεσης, το ΤΑΙΠΕΔ δεν προτίθεται να ξεκινήσει επισήμως διαδικασίες αναζήτησης επενδυτή.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News