Πάτρα – Mega Yacht: Δεν «παραχωρεί περιουσία» ο Πελετίδης – Τι λέει η αντιπολίτευση
Ο Δήμαρχος Πατρέων έκανε παρέμβαση για τα όσα σχεδιάζει το υπουργείο Τουρισμού και ο ΟΛΠΑ
Παρέμβαση για το λιμάνι της Πάτρας πραγματοποίησε ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης για τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Τουρισμού και του ΟΛΠΑ.
Η «Π» είχε παρουσιάσει τις τελευταίες ημέρες τις εξελίξεις αλλά και τις θέσεις των παρατάξεων: Πάτρα: «Τρικυμία» για τη νέα Μαρίνα – Αρχηγοί της αντιπολίτεσης και φορείς παίρνουν θέση μετά το «όχι» του Δήμου
Ο Δήμαρχος απουσιάζει -για έκτακτο οικογενειακό λόγο- από το δημοτικό συμβούλιο όπου συζητείται το θέμα της έκφρασης γνώμης για τη χωροθέτησης μαρίνας μεγάλων σκαφών στη βόρεια λιμενολεκάνη της Πάτρας.
Αναλυτικά η παρέμβαση του Κ. Πελετίδη στο Υπουργείο και τον ΟΛΠΑ αναφέρει:
Αρχικά, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι θέλουμε την παραχώρηση του εμπορικού τμήματος του πρώην λιμανιού στην Πάτρα και ότι συμφωνούμε όλοι με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που δέχθηκε την παραχώρηση και επέμεινε να το πάρει όλο.
Η παραχώρηση αυτή στο Δήμο, είναι αναγκαία, για να έχουμε τη διαχείριση του χώρου, να έχουμε στο ιστορικό κέντρο την επαφή μας με την θάλασσα, να έχουμε ενιαία αρχιτεκτονική άποψη και μελέτη για την παραλιακή ζώνη της πόλης μας.
Όσοι αρνούνται, επιβεβαιώνουν την σωστή άποψή μας, ότι ήταν και είναι μέρος του προβλήματος, ότι μάλιστα δεν αρκεί η παραχώρηση, σημασία έχει και ποιος είναι Δημοτική Αρχή.
Εμείς υπερασπιζόμαστε την περιουσία της πόλης μας, την αυλή του σπιτιού του πατραϊκού λαού. Ενώ αυτοί, την περιουσία των δανειστών, του ΤΑΙΠΕΔ. Αλλά και αυτοί να μην υπήρχαν, θα τα παραχωρούσαν στους «επενδυτές», στους πονηρούς στους κατόχους του πλούτου. Αυτό το μοντέλο εφαρμόζεται. Αυτού του μοντέλου πληρώνουμε τις συνέπειες.
Σ’ αυτούς οφείλουμε την φτώχεια, την ανεργία, την ανασφάλεια, τους πλειστηριασμούς, τα κομμένα ρεύματα, την αδυναμία να ζεσταθούν τα σπίτια, να γεμίσουν τα ψυγεία των λαϊκών οικογενειών, αυτών που χτίζουν τον τόπο μας.
Επίσης, η πόλη μας, ο πατραϊκός λαός, οφείλει να έχει στην ιδιοκτησία του τον δημόσιο χώρο για την ικανοποίηση των αναγκών του. Να τον διαμορφώσει και να τον απολαύσει. Αυτό κάνουμε, σε συνεργασία, από τότε που όλοι μαζί, αναδείξαμε την «Λαϊκή Συσπείρωση» σε Δημοτική Αρχή.
Ο πατραϊκός λαός, γι’ αυτό ακριβώς προωθεί και την ανάπλαση της περιοχής του ΟΣΕ στον Άγιο Διονύση, την υπογειοποίηση του τρένου, το Γραμμικό Πάρκο, το γκρέμισμα των «ντουβαριών» εμποδίων στο παλιό λιμάνι. Αυτή η πόλη θα είναι όμορφη για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.
Ο πατραϊκός λαός μπορεί και θα κάνει ό,τι τον ωφελεί, μαζί με την Δημοτική του Αρχή, θα αξιοποιήσει τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις, άλλωστε προχωρά στην διαμόρφωση της Μαρίνας, με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση να είναι σε εξέλιξη. Μέχρι 20 Φεβρουαρίου, θα έχουμε ανάδοχο στην πρώτη φάση κατασκευών. Θα αξιοποιηθούν οι λιμενολεκάνες για ναυταθλητικούς σκοπούς και άλλες χρήσεις που κρίνει ο ίδιος.
Δεν είμαστε διατεθειμένοι να παραχωρήσουμε την περιουσία του πατραϊκού λαού, για να γίνει Χαρτοφυλάκιο, να μπει στο Χρηματιστήριο και να μείνει στα χέρια του πλούτου.
Με όλες μας τις δυνάμεις, δεν θα το επιτρέψουμε.
Οι προσκυνημένοι στο σύστημα και στα οικονομικά συμφέροντα, θα μείνουν με την όρεξη!
Ο αγέρωχος πατραϊκός λαός, ξέρει και μπορεί να υπερασπιστεί τα συμφέροντά του και αυτό θα κάνει και σε αυτή την περίπτωση!
Κώστας Σβόλης – Πάτρα Ενωμένη: «Θέλουμε τη Μαρίνα γιατί φέρνει μία προβολή για την πόλη και μία οικονομική ανάπτυξη»
«Είμαστε υπέρ της Μαρίνας. Χρειάζεται στην πόλη. Ο Δήμος έχει μεγάλη ευθύνη που δεν είχε δρομολογήσει εξελίξεις και πλέον έρχεται ο ΟΛΠΑ να το κάνει. Θέλουμε τη Μαρίνα γιατί φέρνει μία προβολή για την πόλη και μία οικονομική ανάπτυξη. Τα κτίσματα όμως είναι το θέμα. Είμαστε υπέρ της ήπιας παρέμβασης. Θεωρούμε ότι αν γίνει αυτό που λέει το master plan και χρησιμοποιηθούν τα κτίρια που ήδη υπάρχουν και δεν φτιαχτούν καινούργια, οι παρεμβάσεις δε θα είναι ιδιαίτερα σοβαρές για την περιοχή, ούτε αισθητικά, ούτε λειτουργικά.
Η μέγιστη δόμηση είναι 5.000 τετραγωνικά. Δε σημαίνει ότι θα φτάσουμε εκεί. Τα κτίρια που υπάρχουν ήδη, σύμφωνα με το σχέδιο, θα χρησιμοποιηθούν. Οι παρεμβάσεις σχετίζονται με τη δημιουργία εστιατορίου, εμπορικού καταστήματος, τουαλέτες κ.λπ. Δε θα φτιαχτούν ξενοδοχεία και καζίνο για παράδειγμα. Πρέπει και ο εμπορικός σύλλογος να συμμετέχει στο κομμάτι των εμπορικών καταστημάτων. Είναι ένα λεπτό σημείο. Είναι κρίμα που αντί ο Δήμος να διεκδικεί την άδεια και την χωροθέτηση, έρχεται ο ΟΛΠΑ να αξιοποιήσει το χώρο».
Παράταξη Αϊβαλή: «Ναι στην αξιοποίηση του θαλασσίου μετώπου – Όχι στο ξεπούλημα»
«Ναι στην κατασκευή Μαρίνας μεγάλών σκαφών στην κεντρική λιμενολεκάνη της Πάτρας, ναι στην αξιοποίηση των υφιστάμενων κτιριακών υποδομών που υπάρχουν σήμερα, όχι στην επιπλέον πολεοδόμηση της λιμενικής ζώνης, όχι στην αύξηση κάλυψης ελεύθερων χώρων της λιμενικής ζώνης». Αυτή είναι η θέση- πρόταση της παράταξης «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι» με επικεφαλής τον Βασίλη Αϊβαλή, σε σχέση με το προτεινόμενο από τον ΟΛΠΑ σχέδιο για τη Μαρίνα μεγάλων σκαφών στο βόρειο τμήμα του λιμανιού της Πάτρας.
Η παράταξη επίσης επισημαίνει ότι «σε καμία περίπτωση δεν απεμπολεί την διεκδίκηση του συνόλου του παραθαλάσσιου μετώπου στον Δήμο Πατρέων».
σπιράλ: «Η Πάτρα χρειάζεται μια σύγχρονη μαρίνα»
Η ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης «σπιράλ» αναφέρει:
Το σπιράλ προτάσσοντας πάντα το συμφέρον της Πάτρας και των δημοτών της, για κάθε θέμα της πόλης εμπιστεύεται τους ειδικούς και πριν τοποθετηθεί δημόσια φροντίζει να ακούει όλες τις προτάσεις και απόψεις. Δυστυχώς η δημοτική αρχή αρνήθηκε να κληθεί εκπρόσωπος του ΟΛΠΑ στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που είχε ως θέμα τη συζήτηση για το κορυφαίο θέμα της μαρίνας. Οι δημοτικοί σύμβουλοι του σπιράλ συναντήθηκαν με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠΑ κ. Παναγιώτη Αναστασόπουλο, οι αρμόδιες ομάδες εργασίες της παράταξης (#Υποδομές, #Τουρισμός, #Ανάπτυξη, #Οικονομία) μελέτησαν το προτεινόμενο σχέδιο και η παράταξη επικαιροποιεί την πάγια θέση της που είναι υπέρ της δημιουργίας μιας σύγχρονης μαρίνας στην πόλη.
Η Πάτρα ήταν ανέκαθεν συνδεδεμένη με το λιμάνι της και σήμερα η ζήτηση για ελλιμενισμό μεγάλων σκαφών στο Ιόνιο είναι μεγάλη. Μία μαρίνα υψηλών προδιαγραφών θα προσελκύσει τουρισμό, θα φέρει χρήμα στην πόλη, θα δώσει ευκαιρίες ανάπτυξης σε τοπικές εταιρίες, θα συντελέσει δραστικά στη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας, θα δώσει στην πόλη την ευρωπαϊκή εικόνα που της αξίζει, θα ανοίξει το δρόμο για την παροχή μίας πλήρους γκάμας υπηρεσιών θαλάσσιου τουρισμού, με επόμενα βήματα το υδατοδρόμιο, την προσέλκυση τουρισμού κρουαζιέρας και φυσικά την οριστική ανάπλαση του θαλασσίου μετώπου.
Διαβάστε όλη την ανακοίνωση εδώ
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News