Περιμετρική Πάτρας: Οι «αμαρτωλές» δίδυμες γέφυρες έχουν ιστορία!
Στην κεντρική φωτογραφία εμφανείς οι αστοχίες στατικότητας που είχε εντοπίσει το 2015 το μελετητικό γραφείο ΔΟΜΗ, στις δίδυμες γέφυρες της Περιμετρικής Πατρών, τμήματα του οποίου κατέρρευσε χθες Κυριακή 23/07/2023, μ’ έναν νεκρό.
Η γέφυρα που κατέρρευσε χθες Κυριακή 23/07/2023, ήταν μια από τις λεγόμενες «αμαρτωλές» γέφυρες της Μεγάλης Περιμετρικής της Πάτρας. Το τμήμα αυτό, έχει μεγάλη ιστορία πίσω του, καθώς από το 2015 είχαν διαπιστωθεί σοβαρά προβλήματα στατικότητας που προέκυψαν από την περίοδο της κατασκευής του δρόμου, το 2000.
Περιμετρική Πάτρας: 700τμ το τμήμα της γέφυρας που κατέρρευσε – Η 6η ΕΜΑΚ αναζητά εγκλωβισμένους – Μαρτυρίες για 3 αγνοούμενους ΦΩΤΟ
Κατάρρευση γέφυρας – Πάτρα: Τι κατέθεσαν οι τραυματίες – Τι υποστήριξαν οι συλληφθέντες – Σήμερα στον Εισαγγελέα
Το μελετητικό γραφείο ΔΟΜΗ είχε εντοπίσει σοβαρές βλάβες, όπως θραύση σκυροδέματος, ρωγμές μεγάλου ανοίγματος, αποδιοργανωμένα και αποχωρισμένα τεμάχια σκυροδέματος, ράβδους οπλισμού που είχαν αστοχήσει, κ.ά.
Μάλιστα, αξίζει να αναφερθεί ότι η εργολαβία είχε αρχικό οικονομικό αντικείμενο 12 εκατ. ευρώ, αλλά, το 2020 είχε επιδικαστεί υπέρ του εργολάβου ποσό άνω των 25 εκατ. ευρώ και με προσφυγή του, διεκδικούσε συνολικό ποσό 70 εκατ. ευρώ. Με απλά λόγια 20 χρόνια μετά την παράδοση ενός προβληματικού έργου, το Δημόσιο καλείτο να πληρώσει πολλαπλάσιο ποσό στον αρχικό ανάδοχο.
Το 2021 το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε να παρέμβει για την ασφάλεια του δρόμου δεσμεύοντας ποσό 6,5 εκατ. ευρώ για την επισκευή των δύο προβληματικών και επικίνδυνων γεφυρών επί της Περιμετρικής (Β601 και Κ635).
Τα έργα ανατέθηκαν στην ΑΒΑΞ, βάσει συμφωνίας που είχε συναφθεί από τις 16 Μαΐου του 2019 με το Υπουργείο Υποδομών για ενισχύσεις και παρεμβάσεις σε υφιστάµενα τεχνικά που είχε φτιάξει το Ελληνικό Δημόσιο στον οδικό άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος και στην Ευρεία Παράκαµψη Πατρών.
Αντικείμενο του συγκεκριμένου έργου που ανέλαβε να εκτελέσει ο ΑΒΑΞ, ήταν αφενός η γέφυρα κάτω διάβασης (Κ635) της Περιμετρικής Πατρών, ενώ το δεύτερο σκέλος των έργων αφορούσε στην επισκευή των δίδυμων γεφυρών του ποταμού Χάραδρου μήκους 167 μέτρων και 169 μέτρων αντίστοιχα για κάθε κλάδο κυκλοφορίας.
Τα έργα με βάση τον προγραμματισμό, θα διαρκούσαν 20-24 μήνες, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2022, ωστόσο, μέχρι και χθες συνεχίζονταν. Μάλιστα, στις 10 Ιουλίου, η Ολυμπία Οδός ως παραχωρησιούχος, ανακοίνωνε ότι ξεκινούσε η δεύτερη φάση των εργασιών που θα εκτελούσε η ΑΒΑΞ, μέχρι την 1η Ιουνίου του 2024.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News