Τα «στοιχήματα» του 2025 για τον Αραξο – Η ιδιωτικοποίηση και η αύξηση επισκεπτών

Μέσα στο έτος αναμένεται να τρέξουν ουσιαστικές εξελίξεις για τον αερολιμένα

Αραξο

Δύο είναι τα μεγάλα «στοιχήματα» που αφορούν το αεροδρόμιο Αραξου, ώστε να μπορέσει να ξεφύγει από τις χαμηλές επιδόσεις που καταγράφει -αν και η φετινή καλοκαιρινή σεζόν έκλεισε με άνοδο του 17%- τα τελευταία χρόνια και να κερδίσει μερίδιο από την αυξανομένη τουριστική «πίτα» στην Ελλάδα.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι υπάρχει αισιοδοξία ότι και τα δύο θα γίνουν πράξη μέσα στο 2025.

Το ένα έχει να κάνει με τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον δρόμο Πατρών-Πύργου που αναμένεται να είναι έτοιμος στο τέλος του χρόνου.
Μετά την ερώτηση που κατέθεσαν οι τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Δυτικής Ελλάδας Μίλτος Ζαμπάρας, Διονύσης Καλαματιανός και Ανδρέας Παναγιωτόπουλος υπήρξε απάντηση από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα αναφορικά με τον τρόπο εκτέλεσης των σχετικών εργασιών, αξιολογώντας τον τρόπο χρηματοδότησης και τον φορέα εκτέλεσης.

Συγκεκριμένα, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρει ότι ο κατασκευαστής του Παραχωρησιούχου κατέθεσε την προμελέτη οδοποιίας για τη διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού από την πύλη του αεροδρομίου Αράξου μέχρι τη συμβολή με την οδό που συνδέει τη ΝΕΟ Πάτρας-Πύργου με τον οικισμό Λάππα ενδεικτικού προϋπολογισμού 1.235.000 ευρώ. Ακολούθως, το Δημόσιο θα αποφασίσει για τον τρόπο εκτέλεσης των σχετικών εργασιών, με τις πληροφορίες να λένε ότι σύντομα θα έχουμε εξελίξεις.

Οσον αφορά στο άλλο μεγάλο «στοίχημα», την ιδιωτικοποίηση του μοναδικού κρατικού αεροδρομίου της Αχαΐας, αναμένεται να γίνει μέσα στους επόμενους 4-5 μήνες, με στόχο να αξιοποιηθεί και να εκσυγχρονιστεί.

Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΙΤΑΛΙΑ

Οπως επεσήμανε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων, αναμένεται να προκηρυχθεί στα μέσα του 2025 και στόχος είναι ο ανάδοχος να έχει ανακηρυχθεί μέχρι το τέλος της ίδιας χρονιάς. Η απόφαση να παραχωρηθούν τα αεροδρόμια ως ενιαίο πακέτο κρίθηκε αναγκαία, ώστε να διασφαλιστεί ότι όλα θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον των επενδυτικών σχημάτων που θα υποβάλουν οικονομικές προσφορές. Ο λόγος είναι ότι ορισμένα αεροδρόμια θεωρούνται ισχυρά, ενώ άλλα χαρακτηρίζονται ως ασθενέστερα. Στα δυνατά χαρτιά περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς, όπως αυτά της Πάρου, της Σύρου, της Νάξου, της Μήλου, της Καρπάθου, της Χίου, των Κυθήρων και της Αστυπάλαιας. Στον αντίποδα, βρίσκονται αεροδρόμια όπως της Κοζάνης, της Καστοριάς, της Αλεξανδρούπολης, των Ιωαννίνων και του Αράξου τα οποία, ωστόσο, παρουσιάζουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.

Μην ξεχνάμε ότι η «Πελοπόννησος» έχει αναδείξει σε προηγούμενα ρεπορτάζ της το ενδιαφέρον που έχει δείξει αεροπορική εταιρεία να συνδέσει την περιοχή με μόνιμες πτήσεις με εταιρείες low cost, είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό, ενώ να θυμίσουμε ότι γνωστή αεροπορική εταιρεία με έδρα την Ιρλανδία έχει προγραμματίσει να ξεκινήσει πτήσεις Αραξος -Μιλάνο τον Μάιο του 2025.