Τι προσφέρουμε; Τι γνωρίζουν; Τι προβάλλουμε;

Η ΑΧΑΪΑ δεν επωφελείται της διόγκωσης του τουριστικού ρεύματος η οποία ευεργετεί φέτος τα περισσότερα σημεία της χώρας.

ΕΠΙ ΤΗΣ ουσίας, η Αχαΐα στη συνείδηση Ελλήνων και ξένων δυνητικών επισκεπτών, παραμένει μια μη τουριστική περιοχή, με την εξαίρεση ορισμένων προνομιακών σημείων που μάλλον κερδίζουν πόντους λόγω καταγωγής και συγγενικών δεσμών από πολίτες που παρεπιδημούν σε άλλα αστικά κέντρα.

ΛΕΙΠΟΥΝ τα θέλγητρα ή φήμη; Το δεύτερο είναι βέβαιο. Και καθώς δεν προκαλεί περιέργεια και προσελκύσεις, δεν δίνει και κίνητρο για επενδύσεις που θα μπορούσαν αφ’ εαυτές να δώσουν αφορμές για επισκεψιμότητα. Ξέρουμε ότι η Μεσσηνία απογειώθηκε επειδή μια μεγάλη ιδιωτική επένδυση, και βέβαια το μάρκετινγκ μέσω του οποίου αυτο-προβλήθηκε, αποτέλεσε επαρκές ελατήριο για επισκέπτες υψηλής βαθμίδας. Τα υπόλοιπα ήρθαν μόνα τους.

Η ΑΧΑΪΑ δεν είναι Μύκονος, ασφαλώς, ούτε είναι Ολυμπία και Ακρόπολις. Διαθέτει όμως φυσικές χάρες, ιστορικό κεφάλαιο και γαστρονομική παράδοση. Αλλά δεν πιστεύει στον εαυτό της. Δεν τον προβάλλει επαρκώς και κατάλληλα. Και το ιδιωτικό κεφάλαιο δεν είναι ούτε κραταιό ούτε ιδιαιτέρως ανήσυχο. Ακόμα και όταν μας κάνουν την τιμή επισκέπτες να περνούν από τα μέρη μας, τους υποδέχεται μια πόλη με πολλά κέντρα εστίασης κλειστά, λόγω αναδουλειάς και αναγκαστικών διακοπών. Φαύλος κύκλος. Δεν σε προτιμούν, δεν έχεις κίνηση, πετάς λευκή πετσέτα, ερημώνεις ως πόλη, δεν σε προτιμούν.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ η λύση; Οι μεμονωμένες κινήσεις δεν αποδίδουν, γιατί η επιφάνειά τους δεν μπορεί να έχει το κατάλληλο εκτόπισμα. Φαίνεται ότι χρειάζονται συνέργειες και οργανωμένη πολιτική στην κατεύθυνση της προβολής. Με σκοπό να «ανακαλυφθούμε» συνολικά ως περιοχή, και αυτό θα φέρει επί μέρους κέρδη στον επαγγελματικό κόσμο του τουρισμού.

ΠΟΙΟΣ θα το κάνει αυτό; Καλή ερώτηση.