Timberhub: Επανάσταση στην αγορά ξυλείας ήρθε από την Πάτρα

Τέσσερις Ελληνες, οι δύο Πατρινοί, έφεραν την επανάσταση στην αγορά ξυλείας δημιουργώντας ένα marketplace, όπου κατασκευαστές και προμηθευτές μπορούν να βρουν τα υλικά που ψάχνουν.

Timberhub Οι ιδρυτές της Timberhub: Τόμμυ Ανδρουτσέλης, Ιων Σέργης, Δημήτρης Παγκράτης και Γιάννης Ανδρουτσέλης

Τον εκσυγχρονισμό στην αγορά ξυλείας φέρνει η Timberhub, η startup εταιρεία που έχει έντονο το πατρινό στοιχείο. Οι δύο εκ των τεσσάρων ιδρυτών, ο Τόμμυ και ο Γιάννης Ανδρουτσέλης, που έχουν μεγαλώσει στην Πάτρα και πλέον ζουν και δραστηριοποιούνται στο Αμστερνταμ μαζί με τους συνιδρυτές της εταιρείας Ιωνα Σέργη και Δημήτρη Παγκράτη, έχουν βάλει στόχο να ψηφιοποιήσουν την παραδοσιακή αγορά ξυλείας. Η ιδέα των τεσσάρων ιδρυτών δεν άφησε ασυγκίνητα τα στελέχη της μεγάλης επενδυτικής εταιρείας Speedinvest, η οποία με 1,5 εκατ. ευρώ αποφάσισε να στηρίξει την υλοποίηση του Timberhub.

Με αφορμή αυτή την επένδυση, η «Π» κάλεσε τον Γιάννη Ανδρουτσέλη, ο οποίος με χαρά παρουσίασε το μέλλον που δημιουργούν στην αγορά ξυλείας. Οι ερωτήσεις αρκετές. Από το πως ξεκίνησε η ιδέα, μέχρι γιατί επέλεξαν το Αμστερνταμ για έδρα, τι ακριβώς πραγματεύεται η εταιρεία, γιατί επιλέχθηκε για χρηματοδότηση η ιδέα τους και άλλα πολλά. «Βολεύει στρατηγικά το Αμστερνταμ. Οι αρχικές αγορές που στοχεύσαμε είναι η Γερμανία και η Αυστρία, που βρίσκονται αρκετά κοντά στην Ολλανδία και μπορούμε να μετακινηθούμε γρήγορα και έχουν ήδη ανεπτυγμένη αγορά ξυλείας», μας είπε αρχικά ο Γιάννης Ανδρουτσέλης στο γιατί επέλεξαν το Αμστερνταμ ως έδρα.

Η ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ

Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή όμως, πως ξεκίνησε η ιδέα; «Ουσιαστικά, εμείς αρχίσαμε να συζητάμε την ιδέα μας το προηγούμενο καλοκαίρι. Οι τρεις από τους τέσσερις ιδρυτές έχουμε ολοκληρώσει σπουδές ως μηχανολόγοι μηχανικοί και πολιτικοί μηχανικοί, επομένως είμαστε κοντά στον κλάδο των κατασκευών. Αναζητώντας ιδέες, διαπιστώσαμε ότι στις προμήθειες υλικών το ξύλο έχει και μπορεί να έχει μεγάλη εφαρμογή. Είδαμε την αγορά του ξύλου στην Ευρώπη και τις προοπτικές που έχει για το μέλλον», είπε ο Γ. Ανδρουτσέλης και συνέχισε: «Εκτιμήσαμε πως η χρήση του ξύλου στις κατασκευές θα προωθηθεί αρκετά στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια, καθώς πλέον ο κόσμος είναι πιο ευσυνείδητος προς τα οικολογικά υλικά, αλλά και τα κράτη με την ΕΕ δίνουν κίνητρα για τη χρήση ξυλείας, ιδιαίτερα αν προέρχεται από πιστοποιημένες εταιρείες. Σημαντικό πλεονέκτημα του ξύλου ως υλικό κατασκευής είναι πως μπορεί να διατηρήσει ζεστό ένα χώρο, με αποτέλεσμα να γίνεται και εξοικονόμηση ενέργειας».

ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ

Μέσα σε λίγους μήνες από τη σύλληψη της αρχικής ιδέας, οι τέσσερις ιδρυτές είδαν τα σχέδιά τους να αποκτούν υπόσταση και η ιδέα τους ήταν τόσο καλή, επειδή κάλυπτε ένα σημερινό κενό στην αγορά, αλλά και «κούμπωνε» με τις ανάγκες της εποχής που έχουν δημιουργηθεί από την κλιματική αλλαγή. «Σκεφτήκαμε την αρχική ιδέα, την αναλύσαμε, την επεκτείναμε και ξεκινήσαμε τις συζητήσεις με γνωστούς, που βρίσκονται στον επενδυτικό χώρο. Στη συνέχεια, έγιναν οι προτάσεις σε επενδυτικά funds και η Speedinvest εκτίμησε πως ήταν μια καλή συγκυρία να επενδύσει σε εμάς. Εμπιστεύτηκαν δηλαδή, την ιδέα και το πλάνο μας», εξηγεί στην «ΠτΔ» ο Γιάννης Ανδρουτσέλης για τη διαδρομή που ακολούθησαν μέχρι την επένδυση.

ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

Η Timberhub, αυτή τη στιγμή συνεργάζεται κυρίως με κατασκευαστές. «Αυτή είναι η στόχευσή μας για το άμεσο μέλλον και οι πελάτες μας είναι κατά κύριο λόγο επιχειρήσεις. Από βιομηχανίες, που φτιάχνουν παλέτες και ξύλινες κατασκευές αποθήκευσης, μέχρι κατασκευαστικές εταιρείες που φτιάχνουν σάουνες και κτίρια», μας λέει ο πατρινός επιχειρηματίας και συμπληρώνει: «Ως ελάχιστο όγκο παραγγελίας έχουμε το ένα φορτηγό, καθώς ο μικρότερος όγκος δεν θα συνέφερε τον πελάτη. Στο μέλλον όμως, θα εξετάσουμε την αποστολή παραγγελιών και σε μικρότερο όγκο».

Το προσεχές διάστημα, η Timberhub θα θέσει σε εφαρμογή την πρώτη της επέκταση, για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις ανάγκες λειτουργίας της. Η τετράδα των ιδρυτών, από τον Ιούνιο θα μεγαλώσει την ομάδα των εργαζομένων, που θα φτάσει τα δέκα άτομα. Προγραμματιστές από την Ελλάδα, πωλητές από τη Γερμανία για να επισκέπτονται πελάτες, όλη η επέκταση γίνεται βήμα-βήμα ώστε να χτιστεί η πλατφόρμα. «Ως προς το σκέλος της πλατφόρμας, είμαστε έτοιμοι στο κομμάτι των κατασκευαστών, όπου μπορούν να βάλουν τη ζήτηση τους και εμείς να τους δώσουμε την προσφορά. Σύντομα, θα μπορεί και ο προμηθευτής να κάνει το ίδιο και εμείς θα αναλαμβάνουμε το ταίριασμα των ”θέλω” των δύο πλευρών», μας εξηγεί ο Γιάννης Ανδρουτσέλης, λίγο πριν ολοκληρώσουμε τη συνομιλία μας.

Οι τέσσερις ιδρυτές της πρωτοποριακής ιδέας βρήκαν κενό στην αγορά, θεμελίωσαν την ιδέα τους και «χτυπώντας πόρτες» βρήκαν τους επενδυτές, για να κάνουν πράξη τα σχέδιά τους. Αυτό είναι το παρόν και το μέλλον και αυτή είναι η τακτική για την επιτυχία. Ιδέες, σχέδια, δουλειά, αναζήτηση πόρων, εφαρμογή.