Το δίκαιο της πόλης και το δίκαιο των αριθμών

ΟΤΑΝ έχεις δίκιο, τα εμπόδια ξεπερνιούνται, λέει στην «Π» ο δήμαρχος Πατρέων σε σχέση με την χάραξη του τρένου. Εν προκειμένω, βέβαια, διαμορφώνονται δύο αντίρροπες αντιλήψεις περί δικαίου. Η μία λέει ότι ένα τεχνικό έργο δεν επιτρέπεται να αλλοιώνει βάναυσα και ασφυκτικά την οικιστική ταυτότητα και τις λειτουργίες της πόλης. Και η άλλη, ότι το δίκιο της πρώτης αντίληψης έχει όρια ως προς την οικονομική του εξυπηρέτηση. Η τομή των δύο αυτών αντιλήψεων είναι το πεδίο της χάραξης πολιτικής.

ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ λόγια, ο τεχνοκράτης δεν μπορεί να μην υπολογίζει την κοινωνία και η κοινωνία δεν μπορεί να αψηφά πλήρως τις οικονομοτεχνικές διαστάσεις μιας διεκδίκησης.

ΠΡΑΓΜΑΤΙ, ο νέος σιδηρόδρομος πρέπει να παρουσιάζει την ελάχιστα δυνατή οχληρότητα κατά τη διέλευσή του. Οι υπηρεσίες της ΕΕ δεν είναι δυνατόν να μην προβληματιστούν καθόλου ως προς την πτυχή αυτή. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι προτίθενται να τη σεβαστούν και ότι το πρόβλημα έγκειται στο αδύνατο της απόλυτης ικανοποίησης της διεκδίκησης.
ΑΥΤΑ θα τα μάθουμε όταν επιτέλους έχουμε επίσημη ενημέρωση για το ζήτημα.

Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ αρχή, όπως προκύπτει από το σημερινό ρεπορτάζ, κάνει μια εύλογη πολιτική κίνηση: Αποφασίζει να αγνοήσει τις δημοσιογραφικές πληροφορίες- κι ας είναι αδιάψευστες- για απόρριψη του σχεδίου υπογειοποίησης από Ρίο μέχρι Κανελλοπούλου και να θεωρήσει ως ισχύουσες τις κυβερνητικές δεσμεύσεις που έχουν επίσημα διατυπωθεί. Ο λόγος είναι ότι ο Δήμος δεν επιθυμεί να συρθεί εκ των εξελίξεων σε μια αναγνώριση αρνητικών δεδομένων που τον υποχρεώσουν να βάλει νερό στο κρασί του από μόνος του.

ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ συνέχεια από την πλευρά της Πολιτείας. Είναι ασφαλώς θετικό ότι ο πρωθυπουργός δεσμεύεται προσωπικά για το έργο. Εκλαμβάνουμε τη δέσμευση ως κάλυψη του αιτήματος της Πάτρας για έναν μη οχληρό σιδηρόδρομο. Και φανταζόμαστε ότι θα δούμε σύντομα τις σχετικές πρωτοβουλίες.